ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

کلاج

اختصاصی از ژیکو کلاج دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 8

 

کلاچ:

بنابراین واحدهای مدرن از طرح موثرتری برای انتقال درایو از فلای ویل به صفحه فشار استفاده می کنند. در طی درگیری کلاچ، نیروی منتقل شده به صفحه متحرک لازم است که بتدریج بکار برده شود.

چون هر حرکت صفحه فشار یک اثر برجسته تری را در چرخهای جاده ایجاد می کند، فلای ویل صفحه فشار باید پرهیز شود یا عمل لغزش_گیر ایجاد شده توسط اصطکاک در این نقطه (لحظه) محدود شود. کلاچ شکل از این عیب رنج می برد که در زمانی آشکار است که صفحه فشار به سمت فلای ویل حرکت می کند و گشتاور حرکتی سعی دارد تا نسبت به این حرکت محوری مقاومت کند.

کلاچ صفحه امروزه در اکثر ماشین های سفری بکار می رود و کامیون های سبک. وقتی که مجموعه متحرک حاوی یک دیسک کلاچ باشد کلاچ به کلاچ صفحه واحد معروف است. این کار دارای مزیت تولید یک رهایی سریع می باشد.

کلاچ صفحه دوبل اساساً با کلاچ تک صفحه ای یکسان است غیر از اینکه دیسک متحرک دیگری و یک

دیسک محرک میانی اضافه می شوند.

دیسکهای متحرک هر دو بر روی یک توپی نصب می شوند یا دو توپی ممکن است بکار برود.دیسک محرک و صفحه فشار به فلای ویل توسط پین های موازی وصل می گردد. مکانیزم عملیاتی یکسان باقی می ماند. کلاچ چند صفحه ای دارای بیش از سه دیسک است. بدلیل ناحیه اصطکاک بیشتر درصفحات، این کلاچ ظرفیت بشتری برای انتقال نیرو دارد، که شامل دیسک های محرک و متحرک (سیلندری) است.

دیسک های محرک به فلای ویل از طریق یک هوزینگ استوانه ای با شیارهای داخلی متصل می شوند که بادندانه های مربوط بر روی حاشیه(دوره) دیسک ها درگیر می شود. دیسک های متحرک به محور کلاچ از ها وصل می شود. کلاچ چند صفحه ای با سیستم های انتقال خودکارترجیح داده می شود.گا spline طریق

هی اوقات، بر روی ماشین های سفری گران قیمت و روی کامیون ها بکار می رود.

گشتاور منتقل شده / با توجه به شکل(24.3)

( m = شعاع های داخلی وخارجی سطح تماس ( r1 ,r2

بار محوری اعمال شده توسط فنرهای فعال کننده رله= W

ضریب اصطکاک بین سطوح تماس= و

بر روی سطح تماس از نقطه ای به نقطه دیگر تغییر می کند زیرا بستگی به سرعت نسبی اگر چه مقدار

و شدت فشار دارد، فرض می شود که برای سهولت در محاسبات، ثابت باشد.

باشد. pw= فشار عمودی/ pاگر

وکل گشتاور اصطحکاکی W= آنگاه کل بار محوری

است.T=

دومعادله فوق چنین یکپارچه می شوند

شدت فشار یکنواخت است (i)

سرعت سایش یکنواخت است (ii)

یکنواخت بر روی کل سطح است و شدت فشارچنین می شود pآنگاه دو سطح دارای تماس کامل، فشار

P=

گشتاور اصطکاکی کل چنین است T=

این فرض معمولاً در مواردی بکار می رو د که شامل جذب نیرو توسط اصطکاک است.این امرگشتاوراصطکاکی بالاتری فراهم می کند.ازطرف دیگر، سرعت سایش بستگی به شدت فشارو است r همچنین سرعت مالشی بین سطوح تماس دارد،چون سرعت مالشی مستقیمامتناسب با باشد.اگر سرعت سایش ثابت فرض شود نتایج بهتری بدست می آید .کلاچ می pr سایش متناسب با سرعت کل بارمحوری Pr=C وسیله انتقال نیرو دراتومبیل ها است وباتوجه به سرعت یکنواخت سایش یعنی

چنین می شود:

W=2RC C=

یا

گشتاوراصطکاکی چنین می شود

c()w

میانگین شعاع سطح اصطکاک است = R

برای یک کلاچ صفحه واحد که دارای یک زوج از سطوح تماس است

زوج سطح تماس داریم n با multiple برای کلاچ


دانلود با لینک مستقیم


کلاج
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد