ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ارتباط با امام زمان

اختصاصی از ژیکو ارتباط با امام زمان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

ارتباط با امام زمان


ارتباط با امام زمان

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات88

فهرست
عنوان صفحه
ارتباط امام زمان ( عج ) درعصر غیبت 5
دیدار حضرت حجت ( عج ) دردوران غیبت صغری 8
ارتباط با حضرت دردوران غیبت کبری 14
دیدگاه نخست : عدم امکان ارتباط 17
اشکالات به توقیع 22
درمراسم حج دیده نمی شود 39
امتحان شیعیان دردوران غیبت 42
دیدگاه دوم : امکان ارتباط 47
دلیلهای امکان ارتباط 54
روایات 55
نقد وبررسی 57
نتیجه 62
اجماع 63
داستانها 67
توقیعات شیخ مفید 73
نگاهی به حکایات 74
خلاصه 77
مراجع .. 80

ارتباط با امام زمان (عج) در عصر غیبت
اعتقاد به وجود امام زمان و حجت حق (عج) از ضروریات مذهب شیعه است. برابر روایات و ادله، وجود امام در هر زمانی، لازم است. زمین بدون حجت باقی نمی ماند. در این زمان که حجت الهی در پرده غیب به سر می برد، این پرسشها مطرح می شود:
آیا ارتباط با آن حضرت، امکان دارد، یا خیر؟ آیا شیعیان و پیروان حضرت ، می توانند از محضر آن بزرگوار، بهره مند گردند یا خیر؟
سخن در این مقوله، از امکان عقلی نیست، بلکه سخن در این است که آیا برابر موازین و روایاتی که داریم، چنین امری می شود تحقق یابد، یا خیر. در این باره، دو دیدگاه وجود دارد :
1- دیدگاهی که امکان ارتباط را تأیید نمی کند و لزومی برای آن نمی بیند.
2- دیدگاهی که بر امکان ارتباط و وقوع آن اصرار می ورزد.
آنچه ما در این تحقیق ، به بحث خواهیم گذارد، ادله و مستندات هریک از این دو دیدگاه است. هر دو نظر، گروهی طرفدار و معتقد دارد. این نکته در خور دقت است : نه آنان که ارتباط را نمی پذیرند از اسلام و تشیع بدورند و نه کسانی که به آن عقیده دارند، از ایمان بیشتری برخوردار؛ چرا که هریک ادله ای بر ادعای خود ارائه می دهند و به روایاتی تمسک می جویند.
گر چه امروز، این از باورهای دینی عموم فرض شده است، به گونه ای که منکر آن، نزد برخی، متهم خواهد شد. ولی بزرگانی مانند : شیخ مفید، فیض کاشانی، شیخ جعفر کاشف الغطاء و نعمانی، ارتباط با امام زمان (عج) را برای شیعیان در غیبت کبری، ممکن نمی دانند.
بنابراین، موضوع، آن گونه که تصور می شود، روشن و بدیهی نیست و بحثی در خور می طلبد. آنچه ما را بر این بحث واداشته، چند نکته است.
1- دربارة ارتباط با امام زمان، کتابهایی نوشته شده و در این اواخر، رواج فوق العاده ای یافته که مشحون از حکایتها و داستانها و مطالبی است که برخی از آنها، بیقین، نادرست و برخاسته از تصورات و خیالبافیهای نویسندگان! آنهاست و در برخی، شمه ای از حقیقت وجود دارد.
2- نقل این داستانها و حکایتها، باعث می شود که یک عقیده درست و صحیح، به ناصوابهای آمیخته گردد و عقائد خرافی و ناصحیح و غیرمستدل و مستند، در میان مردم رواج یابد. وقتی که آقا و خانمی به راحتی و آسانی اهل مکاشفه شوند و آن را در کتاب خود بنویسند، چرا دیگران به چنین مقامی نرسند. زمانی که مدعی مکاشفه، پا را فراتر نهد و در بیداری حضرت رسول اکرم (ص) و برخی از معصومین (ع) را ببیند چرا دیگران از این نعمت محروم باشند.


دانلود با لینک مستقیم


ارتباط با امام زمان

دانلود تحقیق معماری بین النهرین

اختصاصی از ژیکو دانلود تحقیق معماری بین النهرین دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق معماری بین النهرین در 43 صفحه با فرمت ورد شامل بخش های زیر می باشد:

 مقدمه

سومر

کشور- شهر و زیگورات

پیکر تراشی

میثاق سازی

وحدت عنصر صوری و طبیعی

هنر بابلی

بررسی معماری مسکونی دوره ایلامی میانه 

کهن ترین زیگورات بین النهرین

بابل نوین

ایران

معماری

پیکر تراشی

در آمیختگی هنر ایرانی

 

 

مقدمه
سرزمین بین النهرین مرکز یکی از کهن ترین تمدن هاست.نخستین تمدن شناخته شده این سرزمین را سومریان تشکیل دادند.معماری سومر در خدمت معابد بوده است و مردم آن کشاورز بودند.آنان طرز مهار کردن سیل را آموختند و شهرهایی با دیوار قطور ایجاد کردند.از آثار معماری سومریان می توان معبد انانا(از سنگ آهک) ، معبد ستون و معبد سفید را نام برد.
 
از دیگر اقوام این منطقه آکادی ها و بابلیان بودند که در اکثر بناها ویژگی معماری سومر را حفظ کردند.برجسته ترین بخش مجتمع ودر واقع شناخته شده ترین ساختمان در دره بین النهرین زیگورات ها بودند.زیگورات در لغت (زبان)بابلی به معنای سکو یا بنای پله پله ای است که عرض و طول هر طبقه از اشکوبه (طبقه یا سقف) پایین کمتر است.احتمالا هر کدام از طبقات ساختمان زیگورات رنگ مخصوص داشته و بر روی آن درخت کاری یا گل کاری شده بوده است.دروازه ایشتار نیز یکی آثار برجسته ی معماری شهر بابل در دوران جدید است. آشوریان از دیگر اقوام ساکن در دره ی بین النهرین (بخش شمالی) بودند و بدلیل فراوانی سنگ در منطقه ی آنان،بناهای مستحکم تری از ساختمان های بابل ایجاد می کردند.هنر آشور آمیخته از هنر سومر و بابل بوده است.ارگ ناتمام سارگون یکی از بناهای ساخته شده توسط آشوریان است.

خاور نزدیک (سومر کشور- شهر و زیگورات،پیکر تراشی،میثاق سازی،وحدت عنصر صوری و طبیعی)

سومر
قریبا" در اوایل هزاره چهارم بیش از میلاد ، حادثه ای عظیم در بین النهرین به وقوع پیوست و آن مسکون شدن دره های بزرگ رودخانه ها بود . پس از این حادثه بود که نوشتن ، هنر ، معماری ساختمانی ، و شکلهای جدید سیاسی در بین النهرین و مصر ، اما با تفاوتهای چشمگیری در کارکردشان ، به ظهور می رسند . هنری فرانکفورت در این باره می نویسد :
کهن ترین اسناد مکتوب بین انهرین ... شناخت واحدهای بزرگ اقتصادی یعنی اجتماعات کنار معابد را آسانتر کرد . نخستین اسناد مکتوب مصری ، نوشته هایی بر روی ساختمانهای شاهی یا کنده کاریهای مهر گونه ای برای شناسایی مأموران پادشاه بودند . نخستین آثار هنری بین انهرین ، غالبا" جنبه مذهبی دارند ؛ در صورتی که در هنر مصری به ستایش از کارهای پادشاهان مربوط می شوند و موضوعات تاریخی را نمایش می دهند . معماری ساختمانی در بین انهرین شامل معابد و در مصر شامل آرامگاههای پادشاهان می شود...


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق معماری بین النهرین

دانلود گزارش کارآموزی جهاد کشاورزی

اختصاصی از ژیکو دانلود گزارش کارآموزی جهاد کشاورزی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی جهاد کشاورزی


دانلود گزارش کارآموزی جهاد کشاورزی

 

مشخصات این فایل
عنوان: جهاد کشاورزی
موضوع: ترویج و زراعت
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 19

این گزارش کارآموزی درمورد جهاد کشاورزی می باشد .

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از  گزارش کارآموزی جهاد کشاورزی

طرح بررسی تاریخ کاشت و تراکم عملکرد گیاه گلرنگ:
گلرنگ گیاهی است یکساله و علفی با دوره رشد 100 تا 120 روز که ارقامی چون ژیلا و اصفهال در این مرکز بررسی می‌گردد. گیاهی است مقاوم به خشکی که عمق ریشه 2 تا 3 متر دارد. تا حدی مقاوم به شوری است. گل‌های آن به صورت مجتمع و به رنگ‌های قرمز و نارنجی دیده می‌گردد. صفر فیزیولوژیکی این گیاه 4 تا 5 درجه سانتیگراد است و عملکرد آن 2 تا 3 تن که تا 4/4 تن نیز گزارش شده است. دانه شبیه آفتابگردان است که حدود 35 تا 45 درجه مغز، 30 تا 45 درصد روغن و در حدود 12 درصد پروتئین دارد. نسبت مغز به پوست در روغن‌گیری اهمیت خاصی دارد. این گیاه با نام محلی کاجیره در صنعت رنگ‌سازی کاربرد و همچنین  در روغن‌گیری اهمیت خاصی دارد. از این گیاه ماده رنگی به نام کارتازین نیز حاصل می‌گردد.
در طرح فوق که در این ایستگاه ارائه شده است، در قالب طرح اسپیلت است که توسط آقای مهندس فاضلی، دانشجوی کارشناسی ارشد ارائه شده است. طرح در نوع بلوک تصادفی در 4 تکرار صورت گرفته است. هر پلات به صورت 6*4 درنظر می‌گیرند. .....(ادامه دارد)

نوع محصولات تولیدی یا خدماتی
خدمات شامل مشخص کردن سهمیه کود و طرح مختلف پیگیری تامین نهاد کشاورزی اعم از کود، بذر و سم.
محصولات این شهرستان به دلیل وجود آب و هوایی، ارقام مختلف کشت می‌گردد. محصولاتی مانند آلو و بادام دیم رتبه سوم استان در سطح زیر کشت و در محصولات زعفران، پسته و بادام آبی مقام اول سطح زیر کشت را دارا می‌باشد. همچنین در محصولات گندم، کلزا، نخود آبی، یونجه آبی، خربزه دیم، هندوانه بذری آبی، زیره دیم، شبدر، مقام اول سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است.
فرآیند تولید یا خدماتی:
مشخص کردن سهمیه هر یک از نهادها با توجه به امکانات هر بخش و پیگیری اخذ نهاد از مبادی ذیربط.
خدماتی شامل ارائه بذرهای رایگان اعم از ذرت، سورگوم و کلزا، ارائه کودهای ریزمغذی گوگرد به کشاورزان، بازدید از مزارع کشاورزان داوطلب، ارائه  بذر کارهای .....(ادامه دارد)

فصل دوم
موقعیت کارآموزی در بخش مرکزی جهاد واقع در انتهای سالن طبقه همکف می‌باشد. پرسنل در این بخش شامل 2 نفر لیسانس قراردادی، یک نفر فوق دیپلم رسمی و یک نفر قراردادی، یک نفر زیر دیپلم رسمی است که تعداد 2 دهستان بالا ولایت و پایین ولایت را با مساحتی بالغ بر 1122 کیلومترمربع و 74 آبادی تحت پوشش است. وظایف محوله اینجانب در بخش شامل نمونه‌برداری از خاک مزارع و تحویل به آزمایشگاه در خصوص تعیین نیازهای دقیق ماکرو و میکرو، انعقاد قراردادهای گندم جهت کشاورزان منطقه، ثبت مشخصات زراعی و تحویل نیاز کودی آنها، مساحی اراضی سبزکاران با توجه به شیوع بیماری وبا و چند مورد بازدید و جلسه‌ای مهم که در پایان این گزارش آورده شده است. .....(ادامه دارد)

بازدید
بازدید از برداشت کمباین غلات در روستای سیوکولی و اراضی آقای علی‌اصغر موسوی به همراه کارشناس ناظر آقای مهندس فیوضی که مشخصات آن به شرح زیر بود: کمباین از نوع جاندیر با عرض تیغه برش 3/4 متر و ساخت سال 1368 است. محصول در حال برداشت گندم چمران با کشت آبی فاروئر و مساحت 50 هکتار.
درصد ریزش طبیعی 9/1 درصد، درصد ریزش واحد درو 3/1 درصد، درصد ریزش انتهای کمباین 1 درصد است و درصد دانه شکسته 5 درصد. در پایان میزان تولید محصول در هکتار 6800 کیلوگرم است.
جلسه توجیهی سیستم‌های آبیاری قطره‌ای
سخنرانان: مهندس شمسی‌نیا، مهندس فرزادمهر، مهندس زارع
در وضع کنونی بحران آب، دولت ایران بخاطر پایین آمدن روزافزون سطح آبهای زیرزمینی، اقدام به ترویج آبیاری‌هایی با راندمان بالا و مصرف پایین آب نموده است. در راستای تحقق این اهداف، همچنین به نصب کنتورهایی در خروجی چاه‌های عمیق و نیمه‌عمیق کرده است تا حد نصابی برای مصرف هر چاه مشخص گردد. طرح‌هایی همچون آبیاری قطره‌ای، سنتر، ویل‌مو و ... نیز ارائه و اجرا گشته است.
دولت از این طرح‌ها منافعی دارد که از آن جمله می‌توان به جلوگیری از کاهش آب سفره‌های زیرزمینی و مدیریت بحران آب اشاره کرد. بدین منظور اقدام به احداث چاه‌های فیزیومتری برای اندازه‌گیر افت آب کرده و بررسی می‌کند که در یک منطقه چرا برخی از چاه‌ها در حال خشک شدن است. چون می‌دانیم که منابع آبی قابل افزایش نیست و با توجه به رشد جمعیت باید یک استفاده درست و منطقی از آن شود. کیفیت آب و املاح آن هنگام پایین آمدن سفره‌های آب زیرزمینی افزایش می‌یابد. سیستم‌های لوله‌گذاری در مدیریت آب از اتلاف آب، تبخیر تعرق بالا، رشد علف‌های هرز، عدم نیاز به تسطیح، همچنین دردسر تقسیم آب و تقاضای روزافزون آب کشاورزی را حل خواهد .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب گزارش کارآموزی جهاد کشاورزی

 تاریخچه سازمان.. 4
نمودار سازمانی و تشکیلات... 4
محصولات تولیدی یا خدمات: 5
محصولات زراعی.. 5
فصل دوم. 7
بازدید 1)

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی جهاد کشاورزی

مقایسه تطبیقی

اختصاصی از ژیکو مقایسه تطبیقی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقایسه تطبیقی


مقایسه تطبیقی

مقایسه تطبیقی بین 2001 ادیسه فضایی و چنین گفت زرتشت

12 صفحه

مقدمه: دغدغه‌ی این نوشتار یافتن روابطی است که اثر کوبریک،2001 ادیسه‌ی فضایی، را درمناسبتش با چنین گفت زرتشت نیچه جای می‌دهد. دراین راستا از پنجمین نوع از نقد فرامتنیت ژنت، بیش متنیت، استفاده شده است. ازاین منظرچنین گفت زرتشت نیچه یک بینامتن و یا اگر بخواهیم ازاصطلاح ژنت استفاده کنیم، یک پیش متن برای 2001 ادیسه‌ی فضایی، ساخته‌ی کوبریک است. کوبریک از رمزگان‌های موجود در ژانرعلمی تخیلی به سوی عناصر با معنایی ازچنین گفت زرتشت حرکت کرده است، به بیان دیگر او با بهره برداری نشانه شناسانه ازساختار پیش متن، و انتقال و جایگشت عناصرآن، به روابط دلالتی جدید دست یافته است.


دانلود با لینک مستقیم


مقایسه تطبیقی

دانلود مقاله کشت بافت های گیاهی

اختصاصی از ژیکو دانلود مقاله کشت بافت های گیاهی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کشت بافت های گیاهی


دانلود مقاله کشت بافت های گیاهی

 

مشخصات این فایل
عنوان:کشت بافت های گیاهی
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 90

این مقاله در مورد کشت بافت های گیاهی می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله کشت بافت های گیاهی

 بافت های گیاهی بر پایه سه قابلیت گیاهی استوار است :
1- پر توانی Totipotency, که توان یا ظرفیت توارثی یک سلول گیاهی برای نمو به یک گیاه کامل با القای تحریک مناسب است . پر توانی بر این مطلب دلالت می کند که هر سلول واجد تمام اطلاعات لازم برای رشد و تکثیر می باشد. گرچه از لحاظ نظری همه سلولهای گیاهی پر توان هستند, با این حال سلولهای مریستمی بیشترین توان بیان این ویژگی را دارند .
2- تمایز زداییDedifferentiation , که توان سلولهای بالغ برای بازگشت به شرایط مریستمی است و بعد از آن سلولها با باز .....(ادامه دارد)

اجزای غذایی تشکیل دهنده مدیوم کشت بافت های گیاهی :
اجزای غذایی تشکیل دهنده مدیوم کشت بافت های گیاهی شامل : املاح معدنی , مواد تنظیم کننده رشد گیاه ( هورمون ها ), ویتامین ها , اسیدهای آمینه و آمیدها, مکمل های آلی کمپلکس , ذغال , منابع کربن, مواد تنظیم کننده فشار اسمزی (Osmoticum), آب و مواد زمینه مدیوم است......(ادامه دارد)

املاح معدنی :
برای رشد بافتهای گیاهی کشت شده تامین مداوم بعضی از ترکیبات شیمیایی معدنی در مدیوم کشت ضروری می باشد. غیر از کربن, هیدروژن, و اکسیژن سایر عناصر ضروری را به مقادیر نسبتا.....(ادامه دارد)

منابع کربن :
کربن بعنوان منبع انرژی در همه مدیوم های کشت مورد نیاز می باشد. معمولا بمنظور تامین کربن مدیوم های کشت گیاهی با غلظت های 20-30 گرم در لیتر از ساکارز و یا گلوکز استفاده می شود.البته در موارد ویژه استفاده از غلظت های بالاتری از مواد قندی نتایج مطلوبتری ببار می آورد. بنظر می رسد که تقریبا همه کشت ها حداکثر مقدار رشد خود را در حضور قند دی ساکارید ساکارز نشان میدهند, ولی هنگامی که از دی ساکاریدها و یا منوساکاریدهای دیگر بجای ساکارز استفاده شود در رشد بافت کشت شده .....(ادامه دارد)

رشد و نمو گیاهان :
هنگامی که دانه ای شروع به رشد می کند, جوانه ای از آن خارج شده , رشد میکند و به گیاه کاملی با ساختارهای متعدد مبدل می شود. این گیاه ساقه و ریشه دارد که هر یک دارای منطقه انتهایی رشد (apical) و تعدادی انشعاب ( شاخه) است. در ساقه, شاخه ها از جوانه ها منشا می گیرند که آنها نیز با رشد خود برگها یا گلها را به وجود می آورند. هر جوانه نیز , مانند ساقه ها و ریشه ها دارای منطقه انتهایی رشد است. هر منطقه انتهایی رشد از سلول های مریستمی (meristematic)تشکیل شده است که سلولهای تمایز نیافته ای هستند و منشا تمامی انواع سلول ها در بافت های اولیه یک گیاه بشمار می آیند......(ادامه دارد)

کشت اندام گیاهی : 
اگر سطح نوک شاخه ای را سترون کنند و در محیط کشتی که فاقد هورمون های گیاهی است قرار دهند, بصورت جوانه یک شاخه نمو خواهد کرد. اگر به چنین محیطی سیتوکینین اضافه شود, شاخه های جانبی از محل طبیعی برگهای جانبی بیرون آمده و مجموعه ای از شاخه ها را تولید خواهند کرد.
همین که چنین شاخه هایی بوجود آمدند, می توان آنها را به قطعات کوچکی از شاخه ها و یا به شاخه های مجزا تقسیم کرد و آنها را مجددا در محیط تازه کشت داد.درصورتی که مواد غذایی اصلی فراهم باشد, این کشت های جدید نیز رشد طبیعی خود را آغاز می کنند و به این عمل ریز.....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله کاهش کشت بافت های گیاهی در پایین آمده است.

مقدمه 1
انواع کشت درون شیشه ای 3
کاربردهای کشت بافت گیاهی 4
روشهای سترون سازی 7
1-    روش حرارت خشک 10
2-    روش حرارت مرطوب 12
3-    روش الترا فیتراسیون 15
4-    روش استریلیزاسیون شیمیایی 16
نحوه تاثیر حرارت های بالا بر روی اجزای مدیوم کشت20
روش های پیشگیری  از آلودگی 22
اجزای غذایی تشکیل دهنده مدیوم کشت بافتهای گیاهی24
1-    املاح معدنی24
2-    مواد تنظیم کننده رشد گیاهان27
3-    ویتامینها 31
4-    اسیدهای آمینه و آمید ها 33
5-    مکملهای آلی کمپلکس 34
6-    ذغال 35
7-    منابع کربن 36
8-    مواد تنظیم کننده فشار اسمزی 38
9-    آب39
10-ماده زمینه مدیوم کشت 40
نحوه انتخاب مدیوم کشت42
تهیه ریز نمونه44
عوامل مربوط به گزینش ریز نمونه45
ایجاد و نگهداری کشت کالوس48
روش کار57
نحوه بررسی نتایج بدست آمده64
کشت سلول، بافت و اندام گیاهی65
رشد و نمو گیاهان66
کشت بافت گیاهی 69
کشت سلول گیاهی 70
پروتو پلاستها 71
.....(ادامه دارد)



دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کشت بافت های گیاهی