ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق اسهال چیست

اختصاصی از ژیکو دانلود تحقیق اسهال چیست دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق اسهال چیست


دانلود تحقیق اسهال چیست

اسهال چیست؟
مدفوع شل وآبکی که بیش از سه بار در روز دفع شود، مشکل رایجی است که معمولا یک یا دو روز طول می کشد و اکثرا بخودی خود بدون هیچ درمان خاصی از بین می رود. اسهال می تواند علامت بیماریهای دیگری نیز باشد . اسهال می تواند باعث کمبود آب بدن شود به این معنی که مایع کافی برای عملکرد درست بدن در اختیار نباشد. کمبود آب مخصوصا در بچه ها و سالمندان بسیار خطرناک است. پس باید به سرعت درمان شود تا از مشکلات جدی بعدی پیشگیری گردد.

علل اسهال چیست ؟
اسهال می تواند بدلیل مشکلات موقتی مثل عفونت ها و یا یک مشکل حاد مثل بیماری روده باشد.موارد زیر از علل متداول اسهال هستند:
عفونتها : باکتریهای آلوده کننده آب و غذا ، انگلها و ویروسها  می توانند باعث اسهال شوند .
عدم تحمل مواد غذایی: تعدادی از مردم قادر نیستند بعضی ترکیبات غذایی را هضم کنند مثل لاکتوز (قند موجود درشیر )
عکس العمل به داروها : مثل آنتی بیوتیکها و داروهای فشارخون
بیماریهای روده : مثل بیماری التهابی روده و بیماری سلیاک
بی نظمی در عملکرد روده : مثل  سندرم روده تحریک پذیر (جلد سوم )
تعدادی از مردم بعد از جراحی معده یا برداشتن کیسه صفرا  مستعد اسهال می شوند. تغییر در حرکات سریع غذا از سیستم گوارش ، بعد از جراحی معده یا افزایش میزان صفرا در روده بزرگ که بعد از عمل کیسه صفرا می تواند اتفاق بیفتد، از دلایل آن می باشد.
در بسیاری از موارد دلایل اسهال قابل شناسایی نیست.
مردمی که به کشورهای دیگر سفر می کنند در خطر اسهالهای مسافرتی هستند که علت آن خوردن غذا یا نوشیدن آبهایی است که بوسیله باکتریها ، ویروسها یا گاهی اوقات انگلها آلوده شده اند.

علائم اسهال چیست؟
اسهال ممکن است با دردشکم ، نفخ ، تهوع یا نیاز فوری به استفاده از توالت همراه باشد. ممکن است تب یا مدفوع خونی نیز دیده شود.
اسهال می تواند مزمن یا حاد باشد. اسهال حاد کمتر از 4 هفته طول می کشد و معمولا با باکتری ها ، ویروسها یا عفونت های انگلی مرتبط است. اسهال مزمن بیشتر از 4 هفته طول می کشد و معمولا با اختلالات دستگاه گوارش مثل بیماری التهابی روده (رجوع به جزوه شماره 3 از همین مجموعه) یا بیماری سلیاک (رجوع به جزوه شماره 4 از همین مجموعه)  مرتبط است.



چه وقت باید با دکتر مشورت کرد؟
اسهال اگرچه زیان آور نیست ولی می تواند خطرناک باشد یا علائم یک بیمار ی جدی باشد.
اگر هریک از موارد زیر وجود داشته باشد ، شما باید با پزشک مراجعه کنید:
1.    اسهال شدید که بیشتر از 3 روز طول کشیده باشد
2.    احساس درد شدیدی در ناحیه شکم یا روده
3.    درجه حرارت بالای بدن
4.    همراه بودن خون با مدفوع یا مدفوع سیاه رنگ

اسهال در کودکان :
اسهال می تواند در نوزادان وکودکان کمتر از 7 سال خطرناک باشد . زیرا کم آبی دریک کودک ممکن است در طی چند روز منجر به مرگ شود. درمان اصلی اسهال در کودکان ، جبران کم آبی آنهاست.
اگرهریک از علایم زیر را درکودک اسهالی خود مشاهده کردید او را نزد پزشک ببرید:
1.    مدفوع محتوی خون یا چرک یا مدفوع سیاه
2.    درجه حرارت بالا
3.    عدم مشاهده بهبودی بعد از 24 ساعت
4.    علائم کم آبی یا خشکی بدن

 

شامل 10 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق اسهال چیست

دانلود تحقیق بررسی و تحلیل عوامل مؤثر در پیدایش و گسترش اسکان غیر رسمی در شهر یزد

اختصاصی از ژیکو دانلود تحقیق بررسی و تحلیل عوامل مؤثر در پیدایش و گسترش اسکان غیر رسمی در شهر یزد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بررسی و تحلیل عوامل مؤثر در پیدایش و گسترش اسکان غیر رسمی در شهر یزد


دانلود تحقیق بررسی و تحلیل عوامل مؤثر در پیدایش و گسترش اسکان غیر رسمی در شهر یزد

این پژوهش به بررسی و تحلیل عوامل مؤثر در پیدایش و گسترش اسکان غیر رسمی در شهر یزد می پردازد با این هدف که ضمن تبیین شاخص های اسکان غیر رسمی در این شهر از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و کالبدی، به مقایسة تطبیقی اسکان غیررسمی شهر یزد با اسکان غیر رسمی ایران و جهان پرداخته است

 روش تحقیق توصیفی – تحلیلی است.

جامعة‌آماری محلة‌ خضرآباد شهر یزد می باشد. برای گرد آوری اطلاعات مورد نیاز از روش کتابخانه ای، ابزار پرسشنامه، مصاحبه و مشاهده بهره گرفته شده است نوع نمونه گیری استفاده شده در این تحقیق تصادفی بوده است برای تجزیه وتحلیل و پردازش داده ها از نرم افزار spss , excel استفاده شده است.

 عوامل موثر در پیدایش و گسترش اسکان غیررسمی در شهر یزد ( محله خضرآباد) مهاجرت، بیکاری، کمبود درآمد، ارزانی زمین و مسکن و .. بوده است که اولین عامل حاشیه نشینی در یزد اقتصاد و بعد از آن دلایل فرهنگی و اجتماعی است. تعداد افراد و خصوصیات آنها در حاشیه متفاوت است.

اسکان غیر رسمی که با عناوین دیگری همچون حاشیه نشینی، زاغه نشینی، کپرنشینی ، و غیره نیز مترادف است از پیامدهای نامطلوب شهر نشینی در جهان معاصر بویژه نتیجه صنعتی شدن شتابان و نابرابری های منطقه ای است که عدم توازن و نابرابری سطح زندگی روستا وشهر باعث حاشیه نشینی می شود مهاجرت روستائیان به شهرها پس از مدتی شهرها را اشباع می کند سازمان ها و مسئولین کنترل شهری از پذیرایی آنها خودداری می کنند تعدادی از روستاییان خود را با محیط وفق نداده و جذب حاشیه ها می شوند

 واژگان کلیدی : اسکان غیر رسمی، حاشیه نشینی، توانمند سازی – ساماندهی

شامل 44 صفحه فایل  word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بررسی و تحلیل عوامل مؤثر در پیدایش و گسترش اسکان غیر رسمی در شهر یزد

دانلود مقاله طرح تولید گوشت مرغ

اختصاصی از ژیکو دانلود مقاله طرح تولید گوشت مرغ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله طرح تولید گوشت مرغ


دانلود مقاله طرح تولید گوشت مرغ

با رشد انفجاری جمعیت بشر در قرن گذشته ، نیاز مبرم به تهیه مواد غذایی مورد احتیاج این جمعیت روبه رشد ، بیشتر احساس می شود. از بین مواد غذایی مورد نظر انسان تأمین مواد پروتئینی در دوره های مختلف رشد (از کودکی تا جوانی و پیری) از اهمیت و جایگاه ویژه و خاصی برخوردار است. در بین کشورهای مختلف جهان جمعیت جوان و روبه رشد کشور ما جای و مکان خاص دارد. که نیاز به تأمین مواد پروتئینی را برای این جمعیت جوان بیشتر نمایان می سازد.

در سال 1382 جمعیت کشور ما حدود 72 میلیون نفر که در بیست سال آینده به 85 میلیون نفر خواهد رسید که امکانات فعلی جوابگوی نیاز این جمعیت نخواهد بود.

تنها راه ممکن تأمین احتیاجات این جمعیت در مرحله ی اول برنامه ریزی جهت استفاده بهینه و بهره وری درست از امکانات موجود است و در مرحله ی دوم استفاده از تحقیقات و نو آوریها در زمینه افزایش راندمان و تولید در واحد سطح.

 

هدف

آنچه در این طرح بدان پرداخته می شود تکنولوژی تولید و عوامل مؤثر و دخیل در تولید گوشت سفید (مرغ) و در نهایت برآورد قیمت تمام شده یک کیلو گرم گوشت مرغ می باشد که امید است با عنایت خداوند بتوانیم به درستی از عهده انجام آن برآییم.

عوامل مؤثر عبارتند از:

1-ساختمان

2- وسایل و تجهیزات

3- آب ، برق،سوخت

4- هزینه کارگری

5- خرید جوجه یکروزه و پوشال

6- دان مورد نیاز

7- دارو – واکسن و ضد عفونی کننده ها

8- فروش

شامل 13 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله طرح تولید گوشت مرغ

کارت طرح گل آبرنگ

اختصاصی از ژیکو کارت طرح گل آبرنگ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کارت طرح گل آبرنگ


کارت طرح گل آبرنگ

کارت طرح گل آبرنگ

حجم فایل :   مگابایت


دانلود با لینک مستقیم


کارت طرح گل آبرنگ