ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

جاسوسی شبکه‌ای

در مقابل جاسوسی شبکه‌ای چه کار می‌توان کرد؟ سؤالی که مطرح می‌شود این است که تا چه اندازه اطلاعات از طریق منابع آشکار در دسترس می‌باشد؟ کتابی در سال 1361 صفحه در سال 1991 توسط دو کارشناس ارشد اطلاعات نظامی چین با نام «منابع و روش‌های دستیابی به علوم و فنون منابع ملی و فن‌آوری اطلاعاتی» نوشته شد

در مقابل جاسوسی شبکه‌ای چه کار می‌توان کرد؟ سؤالی که مطرح می‌شود این است که تا چه اندازه اطلاعات از طریق منابع آشکار در دسترس می‌باشد؟ کتابی در سال 1361 صفحه در سال 1991 توسط دو کارشناس ارشد اطلاعات نظامی چین با نام «منابع و روش‌های دستیابی به علوم و فنون منابع ملی و فن‌آوری اطلاعاتی» نوشته شد. نویسندگان این کتاب واژه «اطلاعات» را این گونه تعریف می‌کنند «دانش جساس برای نفوذ در فن‌آوری‌های اساسی به آنها می‌گویند که حدود 80 درصد اطلاعات مورد نیاز ارتش چین از طریق منابع آشکار به دست می‌آید و بیست درصد بقیه از طریق منابع طبقه‌بندی شده و سری می‌باشد. از جمله منابع آشکار عبارتند از نشریات، گزارش کنفرانس‌ها و همایش‌ها و اطلاعات آشکار.

در این تحقیق می‌گوئیم که چگونه اینترنت می‌تواند یک منبع ارزشمند برای دست‌اندرکاران جمع‌آوری اطلاعات تجاری به طریق مجاز و اخلاق باشد و چگونه اینترنت می‌تواند مورد سوء استفاده افراد غیرمجاز قرار گیرد. فن‌آوری به ویژه ریزپردازنده‌ها، رایانه‌ها و شبکه‌های جهانی موتور محرکه‌ای هستند که با سرعتی وصف‌ناپذیر ما را وارد عصر اطلاعات و دانشی شناخته شده کرده‌اند. این نیرو همچنین یک نیروی محرکه قوی برای اقتصاد جهانی است.

در سطح ملی، توضیح خواهیم داد که چرا تکامل در شرکت‌های فراملی یا مدیریت مدیران قدرتمند می‌تواند هویت‌های شبه سیاسی ایجاد کند که به راحتی فراتر از قانونی‌های هر کشوری عمل می‌کنند و خواهیم گفت که چرا این منطق باعث می‌شود که شرکتی بزرگ فراملی به جاسوسی بپردازند. و گفته خواهد شد که چگونه جاسوسی به عنوان دومین حرفه کهن جهان اینترنت را به خدمت خود گرفته است. تکامل جاسوسی از طریق شبکه‌های رایانه‌ای در فضای جدید تجارت جهانی تشریح خواهد شد و سپس تفاوت میان سه نوع جاسوسی تشریح می‌شود. و اینکه چطور از طریق جاسوسی در شبکه‌های رایانه‌ای در قرن 21 به عنوان ابزاری برای حصول به برتری در قالب کشوری، تجاری یا نیروی نظامی این سه نوع جاسوسی به سمت یکپارچگی به پیش می‌رود و تمایز میان آنها کمتر شده است.

اگر تعریف جامع‌تری از جاسوسی داشته باشیم. این عمل 5 هدف عمده را دنبال می‌کند که عبارتند از: 1- دفاع از یک کشور. 2- کمک به شکست دشمن. 3- افزایش قدرت اقتصادی یک کشور یا یک مؤسسه تجاری. 4- افزایش سهم در بازار تجاری. 5- تصمیم به در اختیار داشتن یا ادغام یک مؤسسه تجاری در مؤسسه دیگر. قرن 21 که خیلی از بایگران عمده انتظار دارند که عصر اطلاعات» یا «عصر فن‌آوری» باشد ممکن است در عوض «عصر جاسوسی از طریق شبکه‌های رایانه‌ای و عصر جاسوسی فن‌آوری باشد. چرا گروه‌های مثنوعی چون دولت ملی، نهادهای مجری قانون فدرال، تروریست و غیره در زمینه شبکه‌های رایانه‌ای و اینترنت سرمایه‌گذاری عظیم کرده‌اند؟ دلیل آن مشخص نیست: تمدن ما در حال گذارند مرحله اعتقاد راسخ به «اتم‌های» فیزیکی به مرحله شکوفایی داده‌های اطلاعاتی و الکترونیک است. لاجرم جاسوسی شبکه‌ای بیشتر رایج کرده است زیرا به قولی «ویلی ساتون» جاسوسان و دیگر خلافکاران «جایی می‌روند که پول در آنجاست».


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد