ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه نگاهی به زندگی و آثار ناصیف یازجی و بررسی مقامات و دیوان

اختصاصی از ژیکو پایان نامه نگاهی به زندگی و آثار ناصیف یازجی و بررسی مقامات و دیوان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه نگاهی به زندگی و آثار ناصیف یازجی و بررسی مقامات و دیوان


پایان نامه نگاهی به زندگی و آثار ناصیف یازجی و بررسی مقامات و دیوان

 

 

 

 

 

 

فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:192

 

فهرست

عنوان       صفحه

 چکیده

پیشگفتار

 بخش اول:اوضاع سیاسی ، اجتماعی، فرهنگی و ادبی

جهان عرب و لبنان در قرن نوزدهم

-اوضاع سیاسی

- اوضاع اجتماعی

- اوضاع فرهنگی و ادبی

 بخش دوم: نگاهی به زندگی و آثار ناصیف یازجی

فصل اول:تاریخچه زندگی ناصیف یازجی

  • اصل خاندان
  • در دربار امیر بشیر شهابی
  • زندگی ناصیف در بیروت
  • وفات یازجی
  • مقام و منزلت ناصیف یازجی

فصل دوم:گذری بر آثار شیخ ناصیف یازجی

 بخش سوم:بررسی مجمع البحرین

فصل اول: ویژگی مقامات

فصل دوم:برگزیده ای از مقامات شیخ ناصیف یازجی

  • المقامه الطبیه
  • المقامه العقیقیه
  • المقامه النجدیه

 

بخش چهارم: پژوهشی در دیوان یازجی

فصل اول:ویژگیهای شعر ناصیف

فصل دوم:اغراض شعری

  • مدح
  • رثا
  • حکمت
  • غزل
  • تاریخ شعری

  منابع و ماخذ

   ملخص الرساله

 

 

مقدمه

در سالهای بین 1800 تا اوایل قرن بیستم جهان عرب شاهد تحولات بسیار بزرگی در زمینه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ادبی و .... بود.

 

این سال ها شاهد حضور دولت های غربی در کشورهای اسلامی و دخالت مستقیم آنها در تمام امور این سرزمین ها بود.

 

دولت هایی چون فرانسه و انگلیس، رقیبانی سختکوش بودند که در جهت و راستای منافع استعماری شان به اشغال و چپاول سرزمین های عربی می پرداختند. هرچند حضور آنها در این کشورها چندان به طول نینجامید ولی آثار این حضور تا مدت ها -وحتی به جرأت می توان گفت تاکنون- در بیشتر زمینه های سیاسی، اجتماعی، ادبی، دینی و فرهنگی باقی ماند.

 

از آن سو، دولت عثمانی به ضعف گراییده بود و همین عامل وجود کشورهای بیگانه را در جهان اسلام پررنگ تر می کرد تا بدانجا که از خلافت عثمانی جز نمادی تهی چیزی باقی نمانده بود.

 

در مصر به فاصله چند سال از خروج فرانسویان از خاک آنجا، محمدعلی پاشا در سال 1805 م بر تخت پادشاهی نشست([1] ). او در ابتدای حکومتش، تمام هم و غمش را صرف کشورگشایی نمود و موفق شد کشورهایی چون سودان، شام و برخی دیگر از سرزمین های عربی را تصرف نماید هرچند بعدها به دلایلی مختلف سربازان مصری مجبور شدند خاک سوریه را ترک گویند اما حکومت «محمدعلی » و جانشینش « اسماعیل پاشا، » دوران شکوفایی سرزمین مصر از جهات مختلف محسوب می شود.

 

سوریه در آن روزگار از نظر سیاسی، بحران های زیادی به خود دید. در ابتدای قرن نوزدهم طعمه حاکمان مستبدی چون «جزار» و« عبدالله پاشا » یا دیگر فرمانروایان لبنانی و غیره بود و پس از آنکه به مدت نه سال تحت تصرف مصر بود دوباره به حاکمیت دولت عثمانی درآمد و آشفتگی ها و نابسامانی ها، دیگر بار ادامه پیدا کرد. همین اوضاع آشفته سبب شد تا بسیاری از ادیبان سوری ترک دیار کنند و به لبنان یا مصر یا حتی اروپا مهاجرت نمایند.

 

اما در لبنان، عصر « امیر بشیر شهابی » (1789-1840) عصر شکوفایی بود(1) . او دربار خود را مرکز تجمع نویسندگان و شاعرانی چون « نقولا ترک » ،« پطرس کرامه » و« ناصیف یازجی» کرد.

 

پس از دوران شهابیها اوضاع لبنان آشفته شد تا به حوادث سال 1860 و بالاخره به استقلال لبنان و حکومت فرمانداران انجامید و آن آغاز شکوفایی نهضت مدارس و معارف بود اگر چه در این دوره آزادی روزنامه ها محدود گردیده بود.

 

برخی لبنانی ها نیز به خاطر اوضاع آشفته کشورشان به ناچار به مصر -که از همه نظر بسیار اوضاع مناسبی داشت- و آمریکا مهاجرت کردند اما در همان کشورها هم در نهضت ادبی جهان عرب تأثیر بسزایی گذاشتند که در اینجا مجال بیان آن نیست.

 

سایر کشورهای عربی هم آماج جنگ های پی در پی میان بیگانگان و مسلمانان بود. اما می توان گفت مصر و سرزمین شام اوضاعی بسیار بهتر از آنها داشتند و از همین دو سرزمین بود که نهضت ادبی شکل گرفت و تا سایر کشورها پیش رفت.


اوضاع اجتماعی و فرهنگی:

 

همان گونه که می دانید اوضاع سیاسی هر کشوری تا حد زیادی بر اوضاع اجتماعی، فرهنگی، ادبی و .... تأثیرگذار است. به طور طبیعی اوضاع اجتماعی جهان عرب نیز از اوضاع و احوال سیاسی آن متأثر شد.

 

مردم کشورهایی چون سوریه، لبنان، عراق و.... به خاطر آشفتگی اوضاع و ظلم حاکمان عثمانی و دست نشانده های آنها در فقر زندگی می کردند. در کنار آن جهل و ظلمت نیز همه جا را فرا گرفته بود.

 

یک فیلسوف فرانسوی که در اواخر قرن هجدهم از کشورهایی چون ترکیه، مصر و سوریه دیدن کرده بود می گوید: «جهل و فقدان علم یک پدیده عمومی در این کشورهاست که همه طبقات جامعه را دربرگرفته است و در تمامی زمینه های ادبی، علمی و هنرها جلوه گر می شود حتی در صنایع دستی که ساده ترین امور است .....» .[2]

 

اما با آمدن فرانسویان به خاک مصر، اوضاع دگرگون شد. هرچند حضور آنها در مصر بیش از سه سال نینجامید ولی آنها با خود گروهی دانشمند و صنعتگر آوردند که به تأسیس مراکز علمی پرداختند. آنها در قاهره مدارسی برای فرزندان فرانسویان ساختند. همچنین دو روزنامه فرانسوی به راه انداختند. همینطور اولین چاپخانه عربی را در این کشور با خود به ارمغان آوردند. آنها صحنه تئاتر و مجامع علمی نیز به پا کردند.[3]

 

زمانی که محمدعلی به حکومت مصر نائل آمد تلاش زیادی در جهت ارتقاء مصر از لحاظ سیاسی، فرهنگی، علمی، ادبی، نظامی و .... نمود. او برای یادگیری علوم غربی، هیئت هایی از مصر به اروپا می فرستاد. از فرانسویان و برخی ترکان بهره می جست . در زمان او مدارس و چاپخانه و روزنامه های زیادی تأسیس شد.

 

این وضعیت در زمان جانشین های محمدعلی بخصوص اسماعیل پاشا ادامه داشت به گونه ای که در زمان این پادشاه مصر آن قدر پیشرفت کرد که آن را قطعه ای از اروپا به شمار می آوردند.

 

اما در سوریه در نیمه های اول قرن نوزدهم نهضت ادبی – اجتماعی کم کم شکل گرفت. از جمله عوامل آن:

 

  • گشایش درهای تجارت و ورود بیگانگان به بیروت
  • رواج چاپخانه هایی چون بولاق وآستانه والآداب الشرقیه و انتشار آثار آنها بود.
  • ظهور علما و ادبایی که بیشتر آنها در اروپا تحصیل کرده بودند و اکنون مناصب والایی در دربار حکومت عثمانی داشتند.
  • تأسیس مدارسی به شکل مدرن و جدید[4]

 

آری در این دوره ما شاهد مدارس، چاپخانه، روزنامه و مجله ها، مجامع علمی و ادبی، کتابخانه ها، سالن های تئاتر زیادی در سرزمین های اسلامی هستیم که در شکل گیری نهضت فرهنگی- اجتماعی تأثیر بسزایی داشتند.

 

خلاصه آنکه این عصر اختلاف فاحشی از دیگر دوره ها دارد. مهم ترین این اختلاف، تأثیرپذیری کشورهای اسلامی از تمدن اروپا بود. جهان عرب از زمان ظهور اسلام تا بدین دوره در چهارچوب تمدن اسلامی واقع بود. اما در این دوره متأثر از تمدنی شد که از نظر شکل و روش ها با تمدن اسلامی تفاوت داشت.

 

جرجی زیدان در این خصوص می گوید: «در دوره عباسی که مسلمانان به ترجمه علوم سایر ملل به زبان عربی پرداختند آنها ابتدا آن را هضم می کردند و بعد به صبغه عربی - اسلامی در می آوردند. اما در این دوره جریان تمدن گرایی غرب آن قدر بر مسلمانان غلبه کرد که چاره ای جز همگامی با آن را نداشتند. هر چند در ابتدا با آن احساس بیگانگی می کردند و از آن دوری می جستند...1».

 

بنابراین در این زمان مسلمانان عرب ناخواسته در چنگ تمدن غرب قرار گرفتند و با وجود مقاومت ابتدایی سرانجام به آن تن دادندو حتی از آن استقبال کردند البته وجود هیئت های مذهبی اروپایی- امریکایی در کشورهای اسلامی و رواج مدارس آنها در این امر بسیار تأثیر گذاشت. چرا که آنها در این مدارس، دانش آموزانی تربیت می کردند که به شیوه تمدن غرب بار می آمدند. زبان آنها در این مدارس زبان انگلیسی یا فرانسویی بود و یا کتاب هایی که تدریس می شد به این زبان ها نوشته شده بود و به ناچار این دانش آموزان به خواندن این کتاب ها که گاه سیاست های مذهبی در ورای آنها نهفته بود روی می آوردند.

 

این چنین نسلی تربیت شد که در برابر تمام خواسته های غرب، سر تعظیم فرود آورد. خواسته هایی که گاه تماماً با موازین اسلامی در تضاد قرار داشت.


اوضاع ادبی

 

همان گونه که قبلاً ذکر شد اوضاع سیاسی کمابیش بر ادبیات یک ملت تأثیرگذار است. به عنوان نمونه در عصر مغولی و عثمانی ادبیات دچار ضعف و سستی آشکاری شد. حتی می توان گفت این ضعف و سستی در شعر آشکارتر از نثر بود. زیرا اساس شعر زیبایی هنری است که متأسفانه در این دوره ها از آن تهی شده بود و یک مشت بازی های لفظی جای آن را پر کرده بود.

 

در دوره بعد که جهان عرب با معارف و اندیشه های غربی آشنا شد کوشید تا شعر را به سطحی که در خور آن است ارتقاء دهد.

 

مورخان ادبی این دوره را دوره نهضت نامیده اند چرا که ادبیات عربی با گرایش ها و مکاتب ادبیات غرب برخوردی نزدیک پیدا کرد.

 

هر چند در ابتدای این دوره نشانه های ضعف و سستی در شعر و نثر دیده می شود و ادیبان هنوز پایبند موازین شعری قدیم و اوزان و بحرهای معروف آن بودند اما کم کم نشانه های تجدید در آثارشان نمایان شد.

 

مورخان ادبیات عرب مراحل تکامل و ارتقای شعر این دوره را به دو مرحله تقسیم کرده اند1:

 

* مرحله سنت گرایی (مرحله رستاخیز و بیداری): در این مرحله، شعر به سوی افکار و موضوعات و تخیلات و اسالیب قدیم شعر عربی حرکت می کند.

 

این مرحله به دو بخش تقسیم می شود: یکی سنت گرایی آمیخته با انحطاط و دیگر نوآوری.

 

- سنت گرایی آمیخته به انحطاط: این گروه از شاعران، اشعارشان پر از الفاظ عامیانه و رکاکت در تعبیر بود. اینان اغلب شاعران حکام و امرا بودند که به مناسبت های مختلف برایشان شعر می سرودند از جمله این شاعران « نقولاترک» ، « پطرس کرامه» ، « شیخ حسن عطار» و « امین جندی بودند» .

 

- مرحله بازگشت به سبک عباسی: چون اوضاع و احوال اجتماعی و عمرانی در نیمه قرن نوزدهم رو به ارتقا نهاد و وسایل آموزش و تحقیق افزون گردید و ادبا قواعد و مسائل زبان عربی را نیک آموختند به راز سیر قهقرایی خود آگاه شدند و مواضع ضعف را شناختند. از سوی دیگر دیوان شاعران پیشین منتشر شد و شاعران تازه کار بر شعر نوابغ گذشته، مخصوصاً شاعران دوره عباسی آگاهی یافتند، عزم خود را برای تقلید از آن و بریدن از شعر زمان یا قریب به زمان جزم کردند و در پی دقت در تعبیر و متانت لغوی و غزارت در معانی و صفای روح شعری و استواری قالب برآمدند، هرچند از پاره ای از بازمانده های عصر انحطاط چون تخمیس و تشطیر[5] و ماده تاریخ سازی و بازی های بدیعی و نحوی نتوانستند کاملاً رهایی یابند.

 

پرداختن این شاعران به تقلید از قدما، شخصیت و ابتکار را در شعرشان نقصان داد.

 

بنابراین شعر این گروه، از زندگی و اجتماعشان فاصله داشت و در آن از نیازها و مسائل و مشکلات مردم جز اندک نشانی نبود و بر نهضت واقعی که نتیجه آن شعر انسانی باشد دلالت نمی کرد.

 

از شاعرانی که چنین نقشی داشتند می توان از« شیخ ناصیف یازجی » ، « شیخ یوسف سیر » ، « محمود سامی بارودی » نام برد.

 

* مرحله نوآوری (یا نهضت واقعی): در این مرحله اهل ادب به واقع دریافتند که ادبیات باید آینه زمان خود باشد و رنگ محیطش را به خود گیرد.

 

در این مرحله سه مکتب پدیدار شد : مکتب مخضرمین، مکتب افراط کاران و مکتب اهل ابداع

 

- مکتب مخضرمین: مکتب کسانی که به نوآوری گرایش داشتند اما می خواستند کارشان بر بنیان و اساس ادبیات قدیم استوار باشد. آنها معتقد بودند که باید از اغراض و اسالیب غربی استفاده کرد اما آن را به شیوه عربی فصیح و زبان متین ادا نمود که هم رنگ عربیت داشته باشد و هم با محیط و زمان هماهنگ باشد.

 

از نمایندگان این مکتب می توان « عبدالله بستانی» ، « احمد شوقی» و« حافظ ابراهیم » را نام برد. از اقدامات تازه ای که در این مرحله شد پیدایش نمایشنامه های منظوم بود. از جمله نمایشنامه های « احمد شوقی» .

 

- مکتب تندروان: در کنار مکتب مخضرمین و بعد از آن مخصوصاً بعد از جنگ جهانی اول مکتب دیگری به وجود آمد که برخورد و ارتباطش با غرب یا با آمریکایی ها شدید بود و نفوذ اجانب بر آنها نیرومند و فرهنگ غیرعربی شان از فرهنگ عربی شان قوی تر.

 

این گروه از شاعران و نویسندگان، فکر، احساس و خیال خود را از شاعران و نویسندگان غرب به عاریت می گرفتند و از عجایب آنکه آنقدر که روی در ادبیات غربی داشتند با ادبیات عربی الفتی نداشتند. آنها شیوه های غربی را برای به تصویر کشیدن حیات شخصی و اجتماعی خویش مناسب تر می دیدند. به سبب حوادثی که ناشی از جنگ جهانی اول بود و درد و رنجی که بر ملل عرب وارد می شد این مکتب کم کم رنگ رمانتیک به خود گرفت و به نوع خاصی از رمانتیسم فرانسوی به تقلید پرداخت.

 

برخی آن چنان در این راه افراط کردند که به نظر می آمد اشعارشان ترجمه قطعاتی از اشعار فرنگی است آنهم ترجمه ای ناموفق.

 

اصحاب این مکتب دوری گزیدن از اسالیب قدیم عربی را تبلیغ می کردند و مردم را به زندگی غربی آنچنان که هست و ادبیات غربی دعوت می نمودند. اینان به دنبال آن بودند که شورشی همه جانبه بر هر چه رنگ ادبیات قدیم دارد به راه اندازند و بسیاری از رسوم و عادات شرقی را به نابودی کشانند. ادبیات آنها از محیط و احساس ملتشان به دور بود و شیوه آنها در تعبیر از فکر و احساس، برای مردم نامأنوس.

 

از نمایندگان بارز این مکتب « جبران خلیل جبران » است.

 

وطن این ادبیات به وضع عجیبی در لبنان و خارج از آن در غرب، آنجا که مهاجران عرب ساکن شده بودند قرار داشت.

 

امتیاز این ادبیات درخشندگی اسلوب، موسیقی لفظی، امتداد خیال و کوشش برای پدید آوردن شعر آزاد بود.

 

گرایش به رمانتیک پس از چندی از بین رفت و گرایش سمبولیسم به وجود آمد. طرفداران این گرایش، شعر را وسیله ای برای اداء و تعبیر از زندگی جدید به کار گرفتند و به رموز و تعبیرات مبهم پناه بردند. از الفاظ خوش آهنگ استفاده نمودند و در استفاده از واژه های آسان آن قدر اسراف کردند که در اشتباهات لغوی زیادی گرفتار آمدند و شعر را تا سرحد گفتار عوام فرو کشیدند.

 

از جمله شاعران این گرایش «بشر فارس» است.

 

بعدها مکاتب و گرایش هایی چون رئالیسم و سورئالسیم* به وجود آمد1.

 

البته نکته ای که در اینجا ذکرش حائز اهمیت است اینکه شاعر عربی معاصر بر خلاف شاعران اروپایی، خود را ملزم و متعهد به مکتب و گرایش ادبی خاصی نمی داند و حتی در یک قصیده ممکن است از شیوه های مختلفی پیروی کند و مجموعه ای از تأثرات، تأثیر میراث ادبی و اساطیر و مکاتب غربی را با هم نشان

دهد1.

 

 


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه نگاهی به زندگی و آثار ناصیف یازجی و بررسی مقامات و دیوان

دانلود فایل فلش گوشی هوآوی Huawei G610-U00 بیلد نامبر B135 با لینک مستقیم

اختصاصی از ژیکو دانلود فایل فلش گوشی هوآوی Huawei G610-U00 بیلد نامبر B135 با لینک مستقیم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

موضوع :

دانلود فایل فلش گوشی هوآوی Huawei G610-U00 بیلد نامبر B135 با لینک مستقیم 

مشخصات فایل: 

Ascend_G610_Firmware_ (G610-U00, Android_4.2, Emotion_UI,V100R001CHNC17B135,China Unicom,05021CWF).Zip  

 

در خرید فایل حتما به مشخصات فایل دقت فرمایید تا برای گوشی شما مناسب باشد

 

توجه : با توجه به حجم زیاد فایلهای فلش موبایل  ( بعضا تا 1.5 گیگا بایت ) و تعداد زیاد برندها و مدل های گوشی موجود در بازار ایران امکان آپلود همگی فایلها در یک هاست دانلود وجود ندارد ( حجم کلیه ی فایل های فلش فروشگاه ما 10 ترابایت می باشد که آپلود همگی این فایلهای در یک هاست دانلود هزینه های بسیار هنگفتی خواهد داشت و صرفه اقتصادی برای ما و شما تعمیرکاران گرامی به همراه ندارد ) برای رفع این مشکل برآن شدیم تا لیست تک تک فایلهای موجود را در فروشگاه درج نماییم تا شما تعمیرکاران پس از جستجو و انتخاب فایل مورد نظر و پس از پرداخت هزینه ی آن در عرض کمتر از 24 ساعت آن فایل را در هاست دانلود خود آپلود نموده و لینک دانلود را در اختیارتان قرار دهیم 

به همین منظور در موقع خرید حتما آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه خود را جهت پیگیری وارد نمایید

راهنمای خرید فایل : پس از اینکه فایل مورد نظر خود را یافتید در کادر پایینی آن حتما شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید ( جهت پیگیری خرید ) سپس مراحل پرداخت اینترنتی را انجام دهید پس از آن تیم پشتیبانی ما فایل مورد نظر شما را آپلود و لینک مستقیم آن را به ایمیل شما ارسال خواهند کرد ( در کمتر از 24 ساعت )

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فایل فلش گوشی هوآوی Huawei G610-U00 بیلد نامبر B135 با لینک مستقیم

پایانامه رسی سیستم‌های چند عامله با استفاده از تئوری بازی‌ها

اختصاصی از ژیکو پایانامه رسی سیستم‌های چند عامله با استفاده از تئوری بازی‌ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایانامه رسی سیستم‌های چند عامله با استفاده از تئوری بازی‌ها


پایانامه رسی سیستم‌های چند عامله با استفاده از  تئوری بازی‌ها

شلینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:89

فهرست و توضیحات:

مقدمه    2

1-   عامل و سیستم‌های چند عامله 4

1-1- مقدمه   4

1-2- هوش مصنوعی توزیع شده  4

1-3- حوزه‌های کاری هوش مصنوعی توزیع شده  6

1-4- دلایل گرایش به هوش مصنوعی توزیع شده 9

1-4-1- پایه تکنولوژیکی 9

1-4-2- توزیع ذاتی 10

1-4-3- مزایای طراحی و پیاده‌سازی 12

1-4-4- دلایل معرفت شناسی    13

1-4-5- بنیاد اجتماعی  14

1-4-6- همجوشی (کلاس‌های جدید از مسائل)    14

1-5- مسائل مطرح در هوش مصنوعی توزیع شده 14

1-6- تعریف عامل و عامل‌های هوشمند   17

1-6-1- تعریف عامل 18

1-7- عامل به عنوان یک سیستم نرم‌افزاری   19

1-8- مفهوم عامل از دیدگاه عام  20

1-9- مروری برخصوصیات عامل  20

1-10- ویژگی‌های دیگر عامل‌ها 25

1-11- طبقه بندی عاملها 29

1-12- مقایسه عامل با شیء   33

1-13- تفاوت‌های سیستم مبتنی بر عامل و سیستم‌های خبره   35

1-14- انواع محیط عامل 35

1-14-1- قابل دستیابی / غیر قابل دستیابی 36

1-14-2- محیط قطعی یا غیر قطعی  37

1-14-3- محیط مقطعی یا غیر مقطعی 38

1-14-4- محیط ایستا / پویا  38

1-14-5- محیط گسسته یا پیوسته   38

1-15- سیستم‌های چند عامله   39

1-16- خصوصیات سیستم‌های چند عاملی:  46

1-17- دلایل استفاده از سیستم‌های چندعامله 47

1-17-1- نیاز برخی دامنه‌ها به سیستم‌های چندعامله:  47

1-17-2- افزایش سرعت عمل با موازی سازی   48

1-17-3- قابلیت اطمینان 48

1-17-4- توسعه پذیری    48

1-17-5- آسانتر شدن برنامه‌سازی  49

1-18- آزمون نظریه‌های سایر رشته‌های علمی  49

1-19- معماری‌های ارایه شده برای سیستم‌های چندعامله 49

1-19-1- مدل OMG   50

1-19-2- استاندارد FIPA 50

1-19-3- استاندارد KAOS 50

1-19-4- مدل General Magic  51

1-20- سازماندهی سیستم‌های چندعامله  51

1-20-1- ساختار سلسله مراتبی    51

1-20-2- ساختار مسطح    52

1-20-3- ساختار جزء به کل   53

1-20-4- ساختار پیمانه‌ای    53

1-21- پارامترهای مطرح در ارزیابی سیستمهای چندعامله   54

1-22- سیستمهای مقیاس وسیع(Large Scale systems): 55

1-23- کنترل غیر متمرکز : (Decentralized Control) 56

1-24- نتیجه‌گیری   57

2-   تئوری بازی‌ها و کاربردهای آن‌ها درسیستم‌های چند عامله  60

2-1- مقدمه   60

2-2- نظریه بازی ‌ها چیست؟   60

2-3- تفاوت میان تصمیم‌گیری و بازی   62

2-4- طبقه‌بندی نظریه بازی‌ها 63

2-5- برخی مفاهیم و اصطلاحات 68

2-6- موارد استفاده از نظریه بازی‌ها 74

2-7- فرض های اساسی در نظریه بازیها 75

2-8- شاخه‌های اصلی نظریه بازی‌ها 75

2-9- بازی‌های ایستا    77

2-10- نمایش بازی در فرم استراتژیک یا نرمال  79

2-11- فرم ماتریسی بازی 82

2-12- پیدا کردن جواب در بازیهای ایستا   82

2-13- بازیهای رقابتی  83

2-14- بازیهای تصادفی  84

2-15- بازیهای پویا    85

2-16- بازی پویا در فرم بسط یافته   85

2-17- درخت‌ بازی   87

2-18- عناصر فرم بسط یافته: 88

2-19- پیشینه بازی:    88

2-20- مجموعه اطلاعاتی: 89

2-21- استراتژی    90

2-22- پیدا کردن جواب در بازیهای پویا    91

3-   بررسی روش‌های یادگیری  93

3-1- یادگیری تقویتی   93

3-1-1- خط مشی 94

3-1-2- تابع پاداش 94

3-1-3- تابع مقدار 94

3-1-4- مدل برگرفته شده از محیط 95

3-2- اجزای یادگیری تقویتی  97

3-3- اهداف و پاداش    98

3-4- Q-Learning  99

3-5- خاصیت مارکوف 100

3-6- فرآیند تصمیم گیری مارکوف  101

3-7- روشهای حل فرآیندهای تصمیم گیری مارکوف  103

3-8- تابع ارزش    104

3-9- تابع ارزش بهینه: 105

3-10- فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)   106

3-11- ویژگیهای فرایند تحلیل سلسله مراتبی    106

3-12- ساختار سلسله مراتبی  107

3-13- اصول فرایند تحلیل سلسله مراتبی    108

3-14- محاسبه وزن  108

3-15- روشهای محاسبه وزن    109

3-15-1- روش حداقل مربعات ( least squares method ) 109

3-15-2- روش حداقل مربعات لگاریتمی (logarithmic least squares method)   110

3-15-3- روش بردار ویژه ( Eigenvector Method ):  111

3-15-4- روش های تقریبی(Approximation Method)   112

3-16- سازگاری سیستم و ماتریس سازگار 112

3-17- محاسبه نرخ ناسازگاری 113

4-   نتیجه‌گیری    116

5-   مراجع    118

6-   ABSTRACT 121

 

 

 

 

 

 

چکیده

 

در این رساله، روش مناسبی جهت محاسبه نقطه تعادل نش در الگوریتم‌های یادگیری تقویتی چندعاملی با تعداد زیاد عامل‌ها مطرح شده‌است، که قادراست با ادغام محاسبات مربوط به نقطه تعادل نش و ایجاد مصالحه بین اکتشاف- استخراج، محاسبات را به صورت بهینه کاهش دهند. ترکیب یادگیری تقویتی تک- عاملی و تئوری بازی ایده اصلی اکثر روشهای یادگیری چندعاملی است. این روش‌ها سعی دارند تا کل فرآیند یادگیری را به تعدادی متناهی از حالت‌های تصمیم‌گیری چندعاملی با خاصیت مارکوف تقسیم کرده و با انتخاب نقطه تعادل نش در هر کدام از این مراحل به تدبیر بهینه برای هر عامل همگرا شوند. بنابراین محاسبه نقطه تعادل نش مسئله مهمی است که در حال حاضر مشکلاتی شامل پیچیدگی محاسبات در روشهای شناخته شده محاسبه نقطه تعادل نش، چندگانگی نقطه تعادل نش، و مختلط بودن نقطه تعادل نش باعث شده که اکثر روشهای پیشنهادی یادگیری تقویتی چندعاملی جایگاه مناسبی در حل مسائل دنیای واقعی پیدا نکنند. ناگفته نماند که تقریباً تمام روشهای یادگیری تقویتی چندعاملی مطرح شده، مبتنی بر روشهای off-policy بوده‌اند که نیازی به در نظر گرفتن مسئله رویه انتخاب عمل و اکتشاف در اثبات همگرایی ندارند. بنابراین در رویه‌های اجرایی پیشنهاد داده‌اند که ابتدا نقطه تعادل نش محاسبه شده و سپس با روش ϵ-greedy مصالحه بین اکتشاف و استخراج برقرار شود.


دانلود با لینک مستقیم


پایانامه رسی سیستم‌های چند عامله با استفاده از تئوری بازی‌ها

پایان نامه حقوق کودک در قرآن و سنت

اختصاصی از ژیکو پایان نامه حقوق کودک در قرآن و سنت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه حقوق کودک در قرآن و سنت


پایان نامه حقوق کودک در قرآن و سنت

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات:181

 

فهرست مطالب
عنوان صفحه
کلیات 1
مقدمه 3
بیان مسأله 3
اهمیت مسأله 4
سؤال اصلی تحقیق 4
سؤال فرعی تحقیق 4
فرضیه اصلی 4
فرضیه فرعی 4
پیشینة تحقیق 5
روش تحقیق 6
محدودیت ها و مشکلات تحقیق 6
چکیده تحقیق 7
اعتذار 8
فصل اول : ایام کودکی، اهمیت انعقاد نطفه، ولادت و احکام آن
گفتار اول مفهوم کودکی 11
مفهوم اولاد 11
مفهوم نسب 12
گفتار دوم ایام کودکی در حقوق اسلام 13
شروع کودکی در حقوق اسلام 14
پایان کودکی در حقوق اسلام 15
گفتار سوم ملاک کودکی در حقوق ایران 19
شروع کودکی 19
پایان کودکی 20
اماره رشد و اثرات مترتب آن 23
گفتار چهارم حدود سنی لازم به تفکیک موارد 25
سن ازدواج 26
سن کار 27
سن اعمال کیفر و مجازات 28
گفتار پنجم اهمیت انعقاد نطفه 31
نسل پاک 32
مستحبات 34
مکروهات 36
گفتار ششم 1 : تولد و احکام ولادت 39
فرزند متعلق به کیست؟ 40
حقوق اولیه فرزندان 41
2 : مراسم اسلامی در زمان ولادت 43
غسل مولود 44
اذان و اقامه 44
مراسم تحنیک 45
تسمیه 46
فصل دوم : حقوق کودک در قانون مدنی
گفتار اول ثبت ولادت 53
اشخاصیکه مکلف به اعلام ولادت هستند 54
نحوة ثبت ولادت 54
ثبت ولادت اطفالی که والدین آنها قانوناً ازدواج نکرده اند 56
گفتار دوم نگهداری و تربیت کودک 59
شیر دادن طفل 59
آداب و احکام رضاع 62
گفتار سوم حضانت 78
تعریف حضانت 79
تغذیه طفل 80
حضانت هم حق و هم تکلیف ابوین است 81
حضانت حق مشترک والدین 82
حدود حضانت در ابوین 85
حضانت جد پدری 87
حضانت طفل در صورت فوت ابوین 90
شروط حضانت 91
گفتار چهارم موانع در حضانت 92
ضمانت اجرا در حضانت 93
اعاده حق حضانت 93
عوامل سقوط حضانت 94
وجوب رعایت حضانت 98
گفتار پنجم نفقه از ناحیه والدین 100
مفهوم نفقه 101
نفقه از ناحیه والدین 101
نفقه فرزند از دیدگاه فقهای امامیه 103
گفتار ششم ولایت 106
مفهوم ولایت 107
ولایت از ناحیه پدر و جد پدری 107
فصل سوم : حقوق کودک در آیات و روایات
گفتار اول حقوق کودک از نگاه قرآن 111
نظر اسلام درباره فرزندان 114
محبت به فرزندان و رعایت عدالت بین آنها 115
حق تربیت 116
حق و طلب فرزند 116
تعلیم احکام دینی 117
تکلیف و مسئولیت والدین 119
فرزندان شایسته تربیت کنیم 120
در انجام وظائف پدری 121
نکته ای در انجام وظائف پدر 123
مسئولیت مادری 123
نقش معنوی مادر 124
گفتار دوم حقوق کودک از نگاه روایات ائمه معصومین 125
حقوق کودک در هنگام خردسالی 126
ابراز محبت به فرزندان و رعایت عدالت بین آنها 127
احترام به فرزند 128
حق فرزند 129
تعلیم و تربیت فرزند 129
گفتار سوم رعایت آداب و اخلاق در فرزندان 131
1 : از کودکی تا بلوغ 132
حقوق کودک 133
پاکدامنی و عفت 143
عبادات تمرینی 145
آداب اخلاقی فرزند از راه تشویق و تنبیه 148
مراحل تربیت 156
مدرسه و تعلیم (معلم) 160
2 : رابطه والدین با فرزندان 169
روابط رفتار با فرزندان 170
تربیت صحیح فرزندان 173
حقوق فرزند از نظر امام علی (ع) و امام سجاد (ع) 175
حقوق فرزند از نظر فقهاء 176
نتیجه گیری 178
منابع و مآخذ 181


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه حقوق کودک در قرآن و سنت

پایانامه بررسی و بهینه سازی ماشین های آسنکرون

اختصاصی از ژیکو پایانامه بررسی و بهینه سازی ماشین های آسنکرون دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایانامه بررسی و بهینه سازی ماشین های آسنکرون


پایانامه بررسی و بهینه سازی ماشین های آسنکرون

شلینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:21

فهرست و توضیحات:

 

چکیده            1

طبق محاسبات         2

رتور سیم بندی شده:   6

رتور قفس سنجابی:        7

لغزش:            9

مدار معادل رتور:        11

تلفات در موتورهای القایی            15

دیاگرام توازن قدرت در موتور های القایی 18

گشتاور در حالت های مختلف            21

بدست آوردن رابطه گشتاور   23

نمودار گشتاور سرعت موتور            25

گشتاور ماکزیمم در موتور القایی         27

کنترل مشخصه گشتاور سرعت موتور القایی      29

کنترل ولتاژ تغزیه      30

روش های کنترل مقاومت رتور موتور القایی 31

راه اندازی موتورهای القایی       38

انواع راه اندازی موتورهای القایی    38

اتو ترانسفورماتور:   40

ستاره،مثلث:         41

کنترل مقاومت رتور:   42

کنترل مقاومت استاتور:        43

کنترل سرعت موتورهای القایی       45

کنترل فوران:      46

کنترل همزمان ولتاژ و فرکانس:  46

کنترل  سرعت توسط کنترل تریستوری:    48

روش دالاندر:         49

اثر هارمونیک ها  بر عملکرد موتور القایی           50

کنترل مدرن موتور های القایی     53

فاصله درایو تا موتور          57

انتخاب بهینه موتور   57

محاسبه گشتاور بار      58

ابعاد و اندازه موتورها:   60

منابع :       64

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چکیده

موتورهای اسنکرون یا القایی که جزء موتورهایACتقسیم بندی می شوند در صنعت و ابعاد مختلف زندگی رواج فراوان یافته که علت آن هم سادگی ساخت ،قدرت بالا؛ارزان بودن و همچنین سهولت تعمیرات می باشد(این موتورها فاقد جاروبک و مساله کموتاسیون هستند).جهت کنترل سرعت این موتورها می توان از درایو با قابلیت تغییر فرکانس بهره گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طبق محاسبات

(Maxwells and lorenz)

می دانیم که در اطراف هر سیم حامل جریان بواسطه عبور جریان میدانی ایجاد می شود که در صورتی که جریان افزایش یابد میدان ایجاد شده نیز قویتر می شود.

 

در نتیجه با عبور جریان از استاتور ،میدان مغناطیسی در سیم پیچ های استاتور ایجاد می شود

 

 

و از انجاییکه این جریانها دامنه ثابت و اختلاف فاز 120 درجه دارند ،در نتیجه میدان در هر لحظه از زمان در یکی از آن ها ماکزیمم بوده و جهت بردار برایند میدان سه فازه را نیز فازی تعیین می کند که ولتاژ در آن ماکزیمم است.دامنه میدان دوار همواره ثابت و برابر  بوده و با سرعت سنکرون در حال چرخش است

 

 

 

در موتور آسنکرون گردش میدان مغناطیسی استاتور باعث ایجاد گشتاور در رتور می شود که این امر به سبب بهره گیری از تحقیق آقای فاراده در سال 1831 می باشد،نتیجه تحقیق بدین صورت است که میدان مغناطیسی در یک مسیر بسته سبب ایجاد شار در آن سطح می شود در واقع جریان الکتریکی در آن سطح به راه می افتد به همین خاطر در این موتور رتور را اتصال کوتاه می کنند

القای این ولتاژ و جریان بگونه ای است که گشتاوری در رتور


دانلود با لینک مستقیم


پایانامه بررسی و بهینه سازی ماشین های آسنکرون