ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق عوامل استحکام خانواده از دیدگاه اسـلام

اختصاصی از ژیکو دانلود تحقیق عوامل استحکام خانواده از دیدگاه اسـلام دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق عوامل استحکام خانواده از دیدگاه اسـلام


دانلود تحقیق عوامل استحکام خانواده از دیدگاه اسـلام

در این بخش تحقیقی با موضوع و عنوان عوامل استحکام خانواده از دیدگاه اسـلام برای دانلود  قرار داده شده است. این تحقیق با فرمت WORD،‌ در 84 صفحه و کاملاٌ فهرست و صفحه‌بندی شده می‌باشد. در ذیل چکیده و مقدمه آن آورده شده است.

 

 

چکیده:

این پژوهش در مورد عوامل استحکام خانواده از دیدگاه اسـلام می باشد که دارای شش بخــش اصلی می باشد . بخش اول آن کلیات می باشد . بخش کلیات آن از هفت فصل تشکیل شده است که در فصل اول موضوع مورد نظر تعریف و تبین شده است در فصل دوم اهمیت و ضرورت طرح این موضوع بیان شده است ، در فصل سوم اهداف تحقیق در فصل چهارم پیشینه در فصل پنجم سؤالات و فرضیه ها در فصل ششم روش تحقیق و در نهایت در فصل هفتم ساختار تحقیق بیان شده است . بخش دوم اهمیت تشکیل خانواده و جایگاه آن در اسلام است که این بخش دارای چهار فصل است . در فصل اول خانواده تعریف شده است که شامل چند زیر فصل است که تعریف خانواده از نگاه اسلام و اینکه سازمان و اعضای خانواده را چه کسانی تشکیل داده اند و وظایف و کارکردهای اعضای خانواده و در آخر هم اهمیت روابط اعضای خانواده در حد امکان بیان شده است . در فصل دوم اهمیت تشکیل خانواده و ازدواج از دیدگاه اسلام بیان شده است . در فصل سوم فلسفة ازدواج آمده است و فصل چهارم شامل منافع و برکات ازدواج می باشد . بخش سوم شرایط و مقدمات ازدواج جهت استحکام خانواده ، نام دارد که از دو فصل تشکیل شده است . فصل اول معیارهای انتخاب همسر از دیدگاه اسلام می باشد . معیارهایی مثل داشتن ایمان و تقوی ، اصالت خانوادگی ، تناسب و کفویت ، سلامت جسم و روان و توانایی کافی برای تأمین هزینة زندگی در این فصل نام برده شده است . فصل دوم مقدمات ازدواج از نگاه اسلام می باشد که مواردی مثل گفتگو برای ازدواج ، مهر و مصداق ، جهیزیه و آداب اوقات عروسی بیان شده است . بخش چهارم عوامل استحکام خانواده از نگاه اسلام نام دارد که از دو فصل تشکیل شده است . فصل اول توصیه های اخلاقی اسلام جهت استحکام خانواده ها می باشد که در این قسمت در حدود بیست نکتة اخلاقی مثل : محبت کردن ، سلام کردن ، همدلی در انتخاب نوع غذا ، هدیه دادن به همسر ، رعایت نمودن حجاب و ... نام برده و توضیح مختصری در مورد هر کدام داده شده است . فصل دوم نقش بهداشت در خانواده می باشد که شامل بهداشت دهان و دندان ، بهداشت همبستری و ... است .

بخش پنجم حقوق خانواده برای استحکام آن است که شامل چهار فصل است . در فصل اول آن ارزش حقوق زن و شوهر در اسلام و در فصل دوم حقوق شوهر بر زند (وظایف زن) در خانه بیان شده است در فصل سوم حقوق زن بر شوهر (وظایف شوهر) در خانه و بیرون از خانه و در فصل چهارم هم حقوق فرزند بر پدر و مادر آمده است . در بخش پنجم چگونگی رفع اختلافات خانوادگی و چند توصیة کلیدی به زن و مرد ارائه شده است .


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق عوامل استحکام خانواده از دیدگاه اسـلام
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد