ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره دام پروری

اختصاصی از ژیکو مقاله درباره دام پروری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 8

 

دام پروری:

سلامتی و شادابی مردم یک جامعه بستگی به تغذیه ی مناسب آنها دارد. در میان مواد مختلف غذایی، پروتئین، به خصوص نوع حیوانی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دام پروری در ایران :1 ) پرورش دام: در میان دامها، پرورش گاو، گوسفند و بز به دلیل استفاده ی مردم از شیر، گوشت، پشم و پوست آنها رونق بسیار دارد.

پرورش سایر دامها مانند گاومیش، شتر و اسب

و خرگوش نیز به صورت محدود و پراکنده در بعضی از نقاط کشور انجام می گیرد.

2) پرورش طیور: در بین طیور، مرغ به دلیل نیاز گسترده ی مردم به گوشت مرغ و تخم مرغ، جایگاه خاصی در صنعت پرورش طیور دارد. در دیگر مناطق کشور پرورش طیور دیگری مانند غاز، اردک، بوقلمون و بلدرچین به صورت پراکنده وجود دارد.

3 ) پرورش حشرات: در بعضی از مناطق کشورمان، پرورش و نگهداری زنبور عسل و کرم ابریشم رونق فراوان دارد.

۴) پرورش آبزیان: آبزیانی مثل ماهی و میگو یکی از منابع مهم تأمین پروتئین مورد نیاز بشر می باشد.

عوامل مؤثر در پرورش دام: عوامل متعددی در پرورش حیوانات اصلی مؤثرند. این عوامل را می توان به سه دسته ی اصلی تقسیم نمود: 1 – بهداشت و درمان 2 – تغذیه 3 – اصلاح نژاد و تولید مثل

عوامل مؤثر در پرورش مرغ:

1) بهداشت و درمان: محل زندگی مرغ (جایگاه) باید دارای شرایط بهداشتی مناسبی باشد تا جوجه از سرما و گرما حفظ شود و عمل تهویه در آن به راحتی انجام گیرد و کف دیواره های جایگاه از مصالح قابل شست و شو استفاده شود. در طول دوره ی پرورش جوجه ها بر علیه بیماریهای مختلف واکسینه می شوند و در صورت مشاهده ی بیماری، نوع بیماری به سرعت شناسایی و درمان شود. 2) تغذیه: در غذای مرغ از ذرت، گندم و جو، برای تولید انرژی، از سویا، پودر ماهی و پودر گوشت برای تأمین پروتئین، از پودر صدف و استخوان برای تأمین مواد معدنی و مکملهای غذایی برای تأمین ویتامینهای مورد نیاز مرغ استفاده می شود.

جوجه کشی :

الف ) جوجه کشی طبیعی: در جوجه کشی طبیعی به تخم مرغ مناسب (نطفه دار و سالم و تازه) مرغ کُرچ احتیاج می باشد.

برای تبدیل تخم مرغ نیاز به حرارت و رطوبت می باشد که به وسیله مرغ تأمین می شود.

دوره ی تبدیل تخم مرغ به جوجه 21 روز است.

ب)  جوجه کشی مصنوعی: برای جوجه کشی مصنوعی به تخم مرغ مناسب و ماشین جوجه کشی نیاز است. ماشین جوجه کشی نقش کُرچ را ایفا می کند و چهار عامل لازم برای رشد جنین یعنی حرارت، رطوبت، اکسیژن و چرخش تخم مرغها را تأمین می کند.  

 

در بین حشرات زنبور عسل و کرم ابریشم نقش بیشتری در زندگی انسان دارند. مهم ترین تولیدات این دو حشره عسل و ابریشم است. عسل از غذاهای با ارزش انسان است و ابریشم در صنعت نساجی و پارچه بافی مورد استفاده قرارمی گیرد. از زنبور عسل محصولات دیگری مانند عسلک ،‌موم، ژله رویال و زهر بدست می آید که در صنایع مختلف از آن ها استفاده می شود. از دیگر فواید مهم زنبور عسل، افزایش کمی و کیفی محصولات زراعی و باغی از طریق گرده افشانی است.  

  تغذیه ی زنبور عسل :


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره دام پروری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد