ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

آیین نامه اجرایی کنترل سموم

اختصاصی از ژیکو آیین نامه اجرایی کنترل سموم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 2

 

آیین نامه اجرایی کنترل و نظارت بهداشتی بر سموم و مواد شیمیایی

ماده1- در این آیین نامه اصطلاحات زیر معانی مشروح مربوط به کار می روند:

الف- مواد شیمیایی: ترکیباتی هستند با منشاء‌ معدنی یا آلی که حداقل دارای یک عنصر شیمیایی بوده و به اشکال مختلف اعم از گاز، بخار، مایع و جامد دیده می شوند و با توجه به راه ورود به بدن و طول تماس سلامت انسان و بهداشت محیط را به مخاطره اندازند.

ب- سم: ماده ای است که دارای منشاء بیولوژیک یا شیمیایی ( معدنی یا آلی) بوده و از راههای مختلف در مقادیر معین و معمولاً جزیی باعث اختلال و یا فعل و انفعالات حیاتی به طور موقت یا دایم می گردد.

ماده2- سازندگان و فرموله کنندگان و فروشندگان و مصرف کنندگان مواد شیمیایی و سموم و شرکتهای خدماتی دفع آفات نباتی ، دامی و خانگی، فومیگاسیون و ضدعفونی مکلفند به منظور حفظ تامین سلامت انسان و محیط زیست، کلیه دستورالعملها ، استانداردها و موازین بهداشتی و زیست محیطی موجود را رعایت نمایند.

ماده3- کلیه کارخانجات ، کارگاهها و مراکز درمانی و صنفی و کلیه اشخاصی که یه امر خرید و استفاده از سموم و مواد شیمیایی اشتغال دارند موظفند ظروف خالی شده آنها را به نحو مناسب و با رعایت ضوابط زیست محیطی منهدم یا دفع نمایند.

تبصره 1 :

تولید کنندگان سموم و مواد شیمیایی موظفند هشدارهای لازم را در مورد خطرات استفاده مجدد از ظروف و مواد شیمیایی را بر روی برچسب آنها قید نمایند.

ماده4- سازندگان ، فرموله کنندگان، بسته بندی کنندگان و حمل کنندگان سموم و مواد شیمیایی و شرکتهای دفع آفات نباتی و خانگی مکلفند کارگاه و انبار و کارگران خود را از هر حیث به وسایل و تجهیزات بهداشتی و حفاظتی مطابق با دستورالعملهای مراجع ذی صلاح مجهز کنند.

تبصره:

معاینات دوره ای محل های و افراد فوق الذکر حداقل هر شش ماه یک بار الزامی است. انجام معاینات دوره ای به عهده کارفرما می باشد.


دانلود با لینک مستقیم


آیین نامه اجرایی کنترل سموم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد