ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود فناوری نانو در صنعت ساختمان

اختصاصی از ژیکو دانلود فناوری نانو در صنعت ساختمان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 36

 

 

دانشگاه آزاد اسلامی-واحد شهر ری

رشته نقشه کشی معماری

گزارش کار آموزی

فناوری نانو در صنعت ساختمان

محل کار آموزی

دفتر خدمات مهندسی 442 تهران

استاد راهنما

آقای مهندس مهدی دریانی

دانشجو:

محمد حسین عرب سرهنگی

نیمسال دوم مهر ماه1387

فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده 3

تاریخچه نانو 4

نانو تکنولوژی چیست؟ 4

براستی نانو یک علم است یا تکنولوژی 7

اصول پایه نانو تکنولوژی 8

اساس ارتباط نانو تکنولوژی و علم تکنولوژی غذا 9

ارتباط نانو تکنولوژی به مهندسی 10

شاخه های اساسی نانو تکنولوژی 14

کاربرد مواد نانو ساختار در صنعت ساختمان 16

اعجاز فن آوری نانو در ضد آب کردن مصالح ساختمانی 20

فن‌آوری نانو بر پایه آب و سازگار با محیط زیست – زایکوسیل 24

محصول زایکوسیل 27

چکیده:

اینجانب محمد حسین عرب سرهنگی در طول مدتی که در دفتر خدمات مهندسی 442 تهران مشغول به فعالیت بودم با پیشنهاد سرپرست کارآموزی مبادرت به فعالیت و تحقیق در رابطه با فناوری نانو برای آشنایی با این تکنولوژی و ارائه به صورت مقاله نمودم. در این تحقیق اول به تاریخچه نانو پرداخته می‌شود و درباره تاریخچه نانو و زمینه به وجود آموزش و این که آیا نانو یک تکنولوژی یا علم از چه اصولی پیروی می‌کند، اساس ارتباط این تکنولوژی با شاخه‌ةای مهندسی چیست. پس از آن در رابطه با کاربرد مواد نانو ساختار در صنعت بتن که موضوع اصلی تحقیق است. مسائلی مطرح می‌شود مثل به وجود آمدن پیشرفت هایی که توسط این تکنولوژی در صنعت ساختمان ایجاد می‌شود چه تأثیراتی در بتن ایجاد می‌کند و به ما چه امکاناتی را ارائه می‌دهد بعد از آن به اعجاز این فناوری در ضد آب کردن مصالح ساختمانی اشاره و همچنین سازگار بودن این تکنولوژی با محیط زیست و در آخر هم به زایکوسیل محصولی ارگانو سیلیکون پرداخته می شود که آن را معرفی و با آزمایشاتی آن را محک می‌زند و در آخر یک نتیجه کلی و یک تعریف کلی از این محصول ارائه می‌دهد... .

1/ تاریخچه نانو در جهان

بعد از دهه نود که فن آوری اطلاعات هیاهوی بسیاری درجهان بپا نمود ، درآغاز قرن بیست ویکم دانشمندان تمرکز خود را بر روی فن آوری نوینی معطوف کرده اند که به عقیده عده ای نه تنها قسمتی از آینده بشری می باشد، بلکه این فن آوری تمامی آینده بشر را متحول خواهد ساخت . نانو تکنولوژی دارای سابقه زیادی نمی باشد . این موضوع برای اولین بار حدود 40 سال پیش مطرح شد.

در سال 1959 ریچارد فیمن‌ دانشمند کوانتوم نظری و دارنده جایزه نوبل مطرح نمود که اگر دانشمندان ترانزیستور ها را ساخته اند، ما با علم اتمی می توانیم همین ترانزیستور ها را با مقیاس بسیار کوچک بسازیم. اوقصد داشت تا با قرار دادن اتم ها در کنار یکدیگرکوچکترین مصنوعات بشری را بسازد.همانطور که گفته شد نظریه کار بر روی سیستم ها در سطح نانو برای اولین بار توسط فیمن استاد کوانتم بیان گردید . بعدها یک دانشجو رشته کامپیوتربرای انجام پروژه فارغ التحصیلی خود، دانشمند بزرگ هوش مصنوعی دکتر مینسکی که پدر علم هوش مصنوعی نیز شناخته می شود را به عنوان استاد راهنمای پروژه فارغ التحصیلی خود برگزید. این دانشجو آقای اریک درکسلر نام داشت.

درکسلر که علاقه زیادی به نظریه های فیمن‌ (‌ساخت سیستم ها در ابعاد نانو) داشت، سعی

در شکوفایی این فرضیا ت نمود.

وی بعد از اخذ درجه استادی علوم کامپیوتر، باجمع آوری جوانان جویا وکوشا، نظریه نانوتکنولوژی را بنا نهاد. اولین مقاله وی درزمینه نانو تکنولوژی در سال 1981 و با موضوع نانو تکنولوژی مولکولی به چاپ رسید.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فناوری نانو در صنعت ساختمان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد