ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره فلسفه و علل غیبت از دیدگاه امام رضا

اختصاصی از ژیکو تحقیق درباره فلسفه و علل غیبت از دیدگاه امام رضا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 28

 

بنیاد تخصصی مهدویت- مشهد

موضوع:

فلسفه و علل غیبت از دیدگاه امام رضا

 

بچکیده

در این پژوهش به بررسی فلسفه و علل غیبت امام مهدی(عج) در کلام امام رضا( پرداخته‏ایم.

در این نوشتار به دنبال ارائۀ پاسخ مناسب و قابل قبولی در رابطه با علل و فلسفۀ غیبت با توجه به بیان و دیدگاه حضرت رضا( هستیم. حکمت و فلسفۀ غیبت حضرت ولی عصر(عج) از دیرباز فکر بشر را به خود مشغول کرده است تفکر و اندیشه‏ای قانع کننده در این امر، می‏تواند آرام‏بخش وجود انسان در دریای متلاطم این دنیای مادی گردد.

در واقع غیبت ولی عصر(عج) در روایات امام رضا( رازی از رازهای الهی دانسته شده است و همگان علت تامۀ غیبت آن بزرگوار را همین مسئله می‏دانند و همچنین آشکار شدن آن را، پس از ظهور حضرت می‏دانند. چرا که عصر ظهور عصر آشکار شدن حقایق است. ولی با توجه به پرسش‏های مکرر شیعیان دربارۀ غیبت و علت آن، به برخی حکمت‏های ظاهری غیبت آن حضرت نیز اشاره شده است و حضرت رضا( این علل و حکمت‏ها را در 4 محور بیان می‏نمایند که عبارتند از:

1-ایمنی از گزند دشمنان 2-امتحان مردم 3-آزادی از یوغ بیعت

4-سنتی از سنن انبیاء و اولیاء الهی دامنۀ پژوهش روایی است و از منابع متعدد و متنوعی و همچنین دسته اول در رابطه با هر مبحثی استفاده شده است از جمله: کمال‏الدین و تمام‏النعمه- الغیبه شیخ طوسی- الغیبه نعمانی و ...

روش تحقیق در این مقاله جمع آوری اطلاعات به روش کتابخانه‏ای است که طی این پژوهش و بررسی‏های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که به غیبت آن بزرگوار سرّی از اسرار الهی و حکمت آن نامعلوم است.

دیدگاه حضرت رضا( حول چهار محور در رابطه با دیگر حکمت‏های غیبت می‏باشد. و این‏که غیبت امام زمان(عج) در این عصر و زمان نشان از این دارد که مردم این زمانه شایستگی درک یاری رساندن به ایشان را ندارند و غیبت ایشان به واسطۀ بی‏معرفتی و عدم شناخت صحیح حضرت و یاری ایشان است.

و کسانی که ظرفیت و تحمل پذیرش این امر الهی را ندارند بایستی بر اساس دلایل عقلی و نقلی پایه‏های اعتقادی خود را بازبینی و تصحیح نمایند تا که این مطلب را به راحتی بپذیرند.

کلید واژه‏ها: غیبت- فلسفه- امام رضا(.

ج


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره فلسفه و علل غیبت از دیدگاه امام رضا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد