ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره برنامه عملیاتی کاهش و حذف تدریجی جیوه در محیط های کار

اختصاصی از ژیکو تحقیق درباره برنامه عملیاتی کاهش و حذف تدریجی جیوه در محیط های کار دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 14

 

برنامه عملیاتی کاهش و حذف تدریجی جیوه در محیط های کار

مرکز سلامت محیط و کار 1393

بیان مسأله (تعریف پروژه، جامعه هدف و دلایل تعریف پروژه):

با توجه به اثرات زیانبار جیوه بر سلامت انسان و محیط زیست، مذاکراتی در سطح بین المللی و کنوانسیون جهانی میناماتا در جهت حذف این ماده خطرناک از چرخه تولید در دست انجام است. با توجه به نقش وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت شاغلین کشور، این برنامه جهت کنترل مواجهه شاغلین در مرکز سلامت محیط و کار، تنظیم و در حوزه معاونت های بهداشتی دانشگاههای سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد.

در حال حاضر در کشور مراکز و کانون های مهم جیوه شامل صنایع پتروشیمی دارای تأسیسات کلرآلکالی، معادن طلا، ساخت لامپهای کم مصرف، کلینیک های دندانپزشکی، فرایندهای تولید برخی مواد آرایشی نظیر صابون ها و کرمهای روشن کننده پوست می باشند. همچنین تماس با جیوه می تواند در هنگام استفاده از انواع محصولات و تجهیزات پزشکی دارای جیوه نظیر دماسنج ها، فشار سنج ها، فرایند تولید و عملیات بازیافت و سوزاندن پسماندها رخ دهد. لذا با توجه به اثرات سوء بهداشتی اثبات شده جیوه و ایجاد عوارضی مانند اختلالات تنفسی، کلیوی، خونی، عصبی و ... شناسایی، ارزشیابی و کنترل تماس های شغلی نیروی کار با جیوه امری لازم و احتناب ناپذیر می باشد. در این راه بیشترین اقدامات را می توان از طریق اقدامات کنترل مهندسی در زمینه های جایگزینی با مواد بی خطر یا کم خطر، جداسازی، محصور سازی، انجام داد. لزوم آموزش به گروه های هدف (کارشناسان مشمول برنامه، کارفرمایان، کارگران) و ارتقاء سطح آگاهی آنها در این زمینه اهمیت بسیار دارد. همچنین می توان اقدامات وسیعی را در زمینه کنترل های مهندسی به منظور کاهش مواجهه با جیوه در فرایندهای مشمول تا حدود مجاز مواجهه شغلی انجام داد.

کارشناسان بهداشت حرفه ای مشمول این برنامه شامل کارشناسان شبکه، کارشناسان شاغل در صنایع، کارشناسان شاغل در شرکت های خصوصی ارائه دهنده خدمات بهداشت حرفه ای و کارشناسان شاغل در آزمایشگاه های تخصصی بهداشت حرفه ای می باشند.

براساس آخرین آمار جمع آوری شده از 20 دانشگاه علوم پزشکی کشور به ترتیب تعداد 120 کارگاه و 1000 نفر شاغل در معرض جیوه هستند که به عنوان ماده اولیه و اصلی کاربرد دارد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره برنامه عملیاتی کاهش و حذف تدریجی جیوه در محیط های کار
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد