ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد حسابرسی

اختصاصی از ژیکو تحقیق در مورد حسابرسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 39

 

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد کرج

تحقیق واحد درسی : اصول حسابرسی

استاد مربوطه : استاد پرتوی

ارائه دهنده : صدیقه رزاقی

بهار 1384

پیشینه

قانون تشکیل سازمان حسابرسی در سال 1362 و اساسنامه قانونی آن در سال 1366 از تصویب مجلس گذشت . بر این اساس ، سازمان حسابرسی به صورت سازمانی دولتی از ادغام چهار مؤسسه حسابرسی بخشهای دولتی و عمومی ( شرکت سهامی حسابرسی ، موسسه حسابرسی سازمان صنایع ملی و سازمان برنامه و بودجه ، موسسه حسابرسی بنیاد مستضعفان و موسسه حسابرسی شاهد ) تشکیل گردید .

وظایف

اهم وظایف سازمان حسابرسی به موجب قانون تشکیل و اساسنامه قانونی آن بدین شرح است:

حسابرسی و بازرسی قانون شرکتها و موسسات انتفاعی بخش عمومی.

حسابرسی طرحهای عمرانی . ارائه خدمات مدیریت و مشاوره مالی . انجام خدمات مدیریت و مشاوره مالی .

انجام مطالعات ، تحقیقات و تدوین استانداردهای ملی حسابداری و حسابرسی .

درآمد و هزینه

با آن که سازمان حسابرسی یک سازمان دولتی است ،ولی کلیه هزینه های خود را از محل درآمد خدماتی که انجام می دهد ، تامین می کند . هزینه های سازمان در طول پنج سال اخیرحدود 85% از درآمدهای آن بوده است .

مدیران و کارکنان سازمان حسابرسی امیدوارند به یاری پروردگار توانا ، نقشی را که در نظام نظارت مالی بر واحدهای انتفاعی ، پیشبرد دانش و حرفه حسابداری و ارتقای کیفیت خدمات حسابداری به عهده آنها محول شده است ، هر چه بهتر انجام دهند و بر اعتبار و مطلوبیت اطلاعات مالی فر اهم شده توسط موسسات بیفزایند.

کارکرد

در ایفای وظایف و مسئولیتهایی که به موجب قانون و اساسنامه قانونی به سازمان حسابرسی محول گردیده کارهای زیر انجام شده است :

1- حسابرسی

مهمترین وظیفه سازمان حسابرسی ، حسابرسی شرکتها و موسسات انتفاعی بخشهای دولتی وعمومی است. از جمله موسساتی که در سال 1379 توسط سازمان حسابرسی شده است می توان از بانکهای کشور ، شرکت ملی نفت ایران ، شرکت گاز و پتروشیمی و شرکت های تابعه آن ،شرکت های آب و برق سراسری ، شرکت مخابرات و بسیاری دیگر از صنایع بزرگ و زیربنایی کشور نام برد . شرکتها و موسسات تابعه بنیاد مستضعفان و جانبازان ، بنیاد شهید و بنیاد 15 خرداد ، گروه عمده دیگری از موسسات حسابرسی شده توسط این سازمان را تشکیل می دهند. شرکت های سرمایه گذاری و دیگر شرکت های تحت پوشش بانکها و حدود 30 شرکت بزرگ غیر دولتی ازجمله دیگر موسساتی است که در سال 1379 توسط این سازمان حسابرسی شده است. علاوه بر این ، سازمان حسابرسی یکی از موسسات حسابرس معتمد بورس اوراق بهادار تهران است و در حال حاضر حسابرسی بیش از 190 شرکت پذیرفته شده در بورس را به عهده دارد . توزیع واحدهای حسابرسی شده بر حسب نوع مالکیت و تعداد حسابرسی های انجام شده به شرح زیر است :

1ـ شرکت های دولتی و وابسته به دولت 2ـ شرکت های تحت پوشش بنیادها3 ـ شرکت های تحت پوشش بانکها4 ـ سایر

 حسابرسان سازمان در اظهار نظر نسبت به صورتهای مالی رسیدگی شده استقلال رای دارند و گزارشهای حسابرسی توسط مدیریتهای حسابرسی ، تهیه و با امضای مدیر فنی عضو هیات عامل ذیربط یا مدیر ارشد مربوط صادر می شود . انواع اظهارنظر نسبت به صورتهای مالی شرکت


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد حسابرسی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد