ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله شگفتی های مغز انسان

اختصاصی از ژیکو مقاله شگفتی های مغز انسان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله شگفتی های مغز انسان


مقاله شگفتی های مغز انسان

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 فرمت فایل:word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  تعداد صفحات:23

مغز چیست؟

مغز انسان پیچیده ترین و پیشرفته ترین اندامی است که در جهان طبیعت وجود دارد. مغز بخشی از دیتگاه اعصاب است و از طریق این دستگاه ما با اطراف خود ارتباط برقرار میکنیم.

اگر مغز نبود مانمیتوانستیم ببینیم، بشنویم،بچشیم،یا چیزی را احساس کنیم. وحتی قادر به تنفس ، هضم غذا و به کار بستن عضلاتمان نبودیم ودر کل همه کارهای روزانه ما تحت نظر مغز است.

اندازه ووزن مغز نقشی در توانایی مغز ندارد و نمیتوان توسط آن ضریب هوشی را سنجید مثلاَ مغز فیل سه برابر مغز انسان است و نمیتوان گفت که فیل سه برابر باهوش تر از انسان است و همچنین نسبت وزن یک موش پوزه دار نسبت به وزن بدنش، از نسبت وزن مغز انسان نسبت به وزن بدنش بیشتر است با این وجود این حیوان یک حشره خوار ساده باقی میماند.

مغز چین خوردگیهای زیادی دارد که باعث شده جای زیادی را در سر اشغال نکند.

 

مغز پیشین:

 

مغز پیشین یا مخ در انسان بزرگترین بخش مغز است و بیشترین بخش رشد یافته ی اندام تفکر ماست. ما به کمک مخ میتوانیم کارهای ذهنی خود را انجام بدهیم. مانند اینکه بنویسیم ، حساب کنیم، شعر بگوییم ، با هم گفت وگو کنیم وغیره ...

 

مخ به دو نیمکره چپ وراست تقسیم میشود که با رشته های عصبی به هم متصل میشوند که هر کدام وظایف خاصی را بر عهده دارد .نیمکره راست طرف چپ بدن و نیمکره چپ طرف راست بدن را کنترل میکند.

 

یعنی وقتی دست چپ یا پای چپ خود را بالا میبریم این کار بر عهده نیمکره راست بدن استو همینگونه برای اندام های طرف راست ظاهراَ نیمکره راست و چپ مانند دست راست و چپ با هم هماهنگ اند: آنها با هم قرینه اند.

 

هر نیمکره قابلیتهای خاصی دارد مثلاَ استعداد حرف زدن مخصوص نیمکره چپ است در حالیکه استعداد جهت یابی – مثلاَ یافتن نشانی شهری از روی نقشه یا پیدا کردن مسیر از راهی پیچ وخم از وظایف نیمکره راست است.

 

مغز میانی:

 

مغز میانی از تالاموس، هیپوتالاموس وغده ی هیپوفیز و اپیفیز تشکیل شده است که هر کدام وظایف خاصی بر عهده دارند.

 

هیپوتالاموس وظایف زیادی بر عهده دارد مثلاَ درجه حرارت ، آب بافت ها یا مقدار خوردن ، آشامیدن را تنظیم میکند.

 

تالاموس که مهمترین قسمت بین اندام های حسی ومخ است عهده دار این اندام هاست.

 

غده اسپیفیز که به آن غده صنوبری هم میگویند تحت تاثیر نور قرار دارد این غده تنظیم ساعت درونی بدن را بر عهده دارد . پرندگان بطور مستقیم از نور تحریک میشوند: با روشن شدن هوا آنها بیدار میشوند و چهچهه میزنند در واقع این غده ساعت خواب وبیداری را تنظیم میکند.

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله شگفتی های مغز انسان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد