ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره ی پیامدهای کارآفرینی

اختصاصی از ژیکو تحقیق درباره ی پیامدهای کارآفرینی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 6

 

پیامدهای کارآفرینی

دامنه تاثیرات کارآفرینی بر جامعه بسیار وسیع است. از تغییر در ارزشهای اجتماعی تا رشد شتابان اقتصادی. محققین تغییرات مختلفی را که کارآفرینی در یک جامعه ایجاد می ‌ کند ، بررسی کرده و آثار آن را از دیدگاه‌های متفاوت مورد بحث قرار داده ‌ اند . برخی از این تأثیرات عبارتند از:

• اشتغال زایی

• انتقال تکنولوژی

• ترغیب و تشویق سرمایهگذاری

• شناخت، ایجاد و گسترش بازارهای جدید

• افزایش رفاه

• ساماندهی و استفاده اثربخش از منابع

پیامدهای مثبتی که توسعه کارآفرینی در اقتصاد کشور ایجاد می ‌ کند، غیر قابل انکار است. بسیاری از محققان معتقدند که ، کارآفرینان از رسیدن نظام اقتصادی به تعادل ایستا جلوگیری کرده و بواسطه رفتارهای فرصتجویانه خود، اقدام به فرصت ‌ سازی برای کلیت نظام اقتصادی می ‌ نمایند.

کارآفرینی، پایه های شکلگیری اقتصاد نوین:

اقتصاد در ابتدای هزاره سوم میلادی شاهد دگرگونیهای شگرفی بوده است. انقلاب فنآوری اطلاعات و تغییر ترکیب نیروی کار به نفع نیروهای دانش- محور از زمره این تغییرات است.

شاید مهمترین روندی که در اقتصاد دیده می ‌ شود حرکت به سوی یک نظام اقتصادی با ماهیت شبکهای است. در چنین اقتصادی ، کنترل و تخصیص منابع به صورت توزیع شده صورت می ‌ گیرد و نقش شبکه ‌ های اجتماعی در رشد و توسعه اقتصادی به مراتب بیش از نظام متمرکز برنامه ‌ ریزی دولتی خواهد بود. نقش کارآفرینان در رویکرد شبکه ‌ مدار به مراتب پررنگتر از رویکرد اقتصاد کلاسیک است. در اقتصاد نوین، کارآفرینان در شبکه ‌ های اجتماعی نقش عناصر فعالی را ایفا می ‌ کنند که ارتقای بازده سرمایه ‌ های مادی و انسانی را فراهم می ‌ آورند.

رشد اقتصادی:

ویژگی بارز اقتصاد امروز ، تغییرات سریع است. لذا کشورهایی می ‌ توانند در چنین اقتصادی موفق باشند که قابلیت تطبیق با این تغییرات را داشته باشند. کشورهایی که در آنها ، میزان فعالیتهای کارآفرینانه بالاتر است، قادرند تا در اقتصاد جهان موقعیت بهتری کسب کنند.

تحقیقات انجام شده نشان داده که رشد اقتصادی با فعالیتهای کارآفرینانه ارتباط مستقیم دارد. در تحقیق - که به صورت ، سالیانه فعالیتهای کارآفرینی و تأثیرات آن در کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار می ‌ دهد و در حال حاضر در بیش از 20 کشور جهان صورت می ‌ گیرد- این نتیجه بدست آمده که نرخ رشد اقتصادی یک کشور رابطه معنی ‌ داری با سطح فعالیتهای کارآفرینی آن دارد.

اشتغال ‌زایی:

کارآفرینان در ایجاد اشتغال نیز نقش مهمی ایفا می ‌ نمایند. در حدود نیمی از کارکنان کشورهای توسعه ‌ یافته در کسب و کارهای کوچک مشغول فعالیت هستند. بیشتر مشاغل جدید را کسب و کارهای کوچک ایجاد می ‌ کنند و سهم این کسب و کارها در بازار کار در حال افزایش است.

از سال1980 تا کنون ، کسب و کارهای کوچک در اقتصاد آمریکا بیش از 34 میلیون شغل ایجاد کرده ‌ اند. این در حالی است که از تعداد کارکنان شرکت‌های بزرگ در این کشورها کاسته شده است. در ایالات متحده آمریکا، 5/81 درصد از مشاغل جدید از طریق شرکت‌های تازه تاسیس به وجود آمده و 5% از شرکت‌های تازه تاسیس، 77% از مشاغل جدید را ایجاد کرده‌اند.

ایجاد و رشد تکنولوژی:

بیش از 67 درصد از نوآوریهای تکنولوژیک و حدود 95 درصد از نوآوریهای منجر به تحولات بنیادی را کسب و کارهای کارآفرینانه پدید آورده ‌ اند.

کارآفرینان از طریق ایجاد فنآوری . ارائه محصولات و خدمات جدید ، قدرت انتخاب مصرف کنندگان را افزایش داده و با افزایش بهره وری، سرگرمیهای نو، بهبود بهداشت و سلامتی،


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره ی پیامدهای کارآفرینی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد