ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت تحقیق درمورد نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی ( ره )

اختصاصی از ژیکو پاورپوینت تحقیق درمورد نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی ( ره ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .
¢نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی ( ره )
28اسلاید
¢پس از جنگ جهانی دوم ،وضعیت جدیدی در جهان شکل گرفت . امریکا و شوروی به عنوان دو ابر قدرت شرق و غرب در برابر هم صف آرایی کردند . از آنجایی که ایران در همسایگی شوروی واقع شده بود ، برای هر دو ابر قدرت اهمیت زیادی داشت . با کودتای 28 مرداد ، ایران زیر سلطۀ امریکا قرار گرفت . امریکایی ها شاه را وادار کردند تا طرح های مورد نظر آنان را باعنوان اصلاحات اجتماعی به اجرا در آورد . اهداف اصلی اصلاحات امریکایی عبارت بود از :
¢1-جلوگیری از نفوذ شوروی در ایران
¢2-ممانعت از شکل گرفتن نهضت های مردمی
¢3-وابستگی کامل اقتصادی و فرهنگی ایران به امریکا
¢محمدرضا شاه به منظور انجام برنامه های امریکایی در ایران ، ابتدا علی امینی و سپس اسدالله عَلَم را که به سر کردگی او اطمینان داشت ، به نخست وزیری منصوب کرد.
 
¢پس از درگذشت آیت الله بروجردی در سال 1340 ش . شاه احساس کرد زمان برای اجرای اصلاحات مورد نظر امریکا فرا رسیده است . او تصور می کرد با رحلت مرجع بزرگ شیعیان ، روحانیت و مرجعیت ضعیف شده اند و توان ایستادگی در برابر حکومت او را ندارند ؛ از این رو ، در سال 1341 ش . دولت عَلَم تصویب نامۀ انجمن های ایالتی و ولایتی را به تصویب رساند . به موجب یکی از بندهای آن ، شرط مسلمان بودن و سوگند به قرآن توسط انتخاب شوندگان حذف شد و به جای آن می توانستند به هر کتاب آسمانی سوگند یاد کنند.
امام خمینی نخستین مرجع تقلیدی بود که با این تصویب نامه مخالفت کرد . ایشان یقین داشت هدف تصویب نامۀ مذکور ، تضعیف اسلام است . امام خمینی ، دیگر مراجع و علما را نیز به اعتراض علیه تصویب نامۀ انجمن های ایالتی و ولایتی فرا خواند . سرانجام ، در نتیجه اعتراض و مخالفت جدّی امام خمینی و دیگر مراجع ، رژیم مجبور شد تصویب نامۀ مذکور را لغو کند .

دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت تحقیق درمورد نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی ( ره )
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد