ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود رساله مرکز استعداد یابی درخشان

اختصاصی از ژیکو دانلود رساله مرکز استعداد یابی درخشان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود رساله مرکز استعداد یابی درخشان


دانلود رساله مرکز استعداد یابی درخشان

دانلود رساله مرکز استعداد یابی درخشان 

128 صفحه

فصل اول: کلیات

– مقدمه
– دلایل انتخاب موضوع
– اهداف طرح
– هدف از طرح این فضا

مرکز استعدادیابی ورزشی و یا علمی کودکان، در واقع مکانی است برای ارزیابی و کشف استعدادها و به کارگیری استعدادهای کشف شده از طریق آموزش.فضایی پویا و سیال که در وهله اول برای کودکان جذاب و دعوت کننده باشد تا به جستجو و کنکاش و ا دارد .مکانی که کودکان در آن احساس راحتی و امنیت داشته باشد و حرکت در هر جایی در آن برای کودکان امکان‌پذیر و توأم با تجربه‌های نو باشد.مکانی که کودکان در آن جایگاه اصلی دارند و طراحی حول و محور کودکان انجام شده باشد.در این دوره باید به نیازها ، خواسته ها و شکل گیری شخصیت کودک توجهی خاص نمود .با ایجاد کنجکاوی و خلاقیت و فضایی شاد بین کودکان ، نه تنها رشد اعتماد به نفس را در آنها ایجاد کرده ایم بلکه به این طریق با توجه به رشد کودکان شود.

1-5- ضرورت انجام موضوع

1-5-1- ضرورت از نظر ماهوی
الف)ارزش نهادن به کودکان به عنوان آینده‌سازان فردا .
ب)شکوفایی استعدادهای کودکان در تمامی ابعاد.
ج)کودکان سرمایه‌های اصلی کشور هستند که باید بر روی آن‌هاسرمایه‌گذاری کرد .

1-5-2- ضرورت از نظر اقتصادی

کودکان در شمار سرمایه‌های بسیار مهم هر جامعه هستند .سرمایه‌گذاری برای این قشر گر چه زودبازده نیست.لیکن گامی اساسی در مسیر توسعه و ترقی آینده است. فراهم آوردن موجبات آموزش‌وپرورش صحیح و ارتقاء فکری کودکان و نوجوانان ، باعث رشد و تحول این قشر و زمینه‌ساز تفکر خلاق این گروه خواهد بود.
1-5-3- ضرورت از نظر فیزیکی

الف) عدم وجود فضای مناسب برای رشد و شکوفایی همه‌جانبه استعدادهای کودکان
ب) نیاز مبرم به توسعه بیش‌ازپیش فعالیت‌ های آموزشی ،هنری و ورزشی در سطح کشور و اهمیت که در پیش برد و تداوم و سالم‌سازی فکر و روان انسان‌ها وجود دارد .
1-6- روش پژوهش

– روش میدانی :

شناخت فیزیکی و شرایط اقلیمی -محدودیت‌ها-پتانسیل‌های سایت ، بازدید از نمونه‌های موجود و ….

– روش پژوهشی (کتابخانه‌ای)

 

ابزار اندازه‌گیری شناخت فرهنگی ، اجتماعی و سیاست‌گذاری‌های مربوط به مخاطبین.

  1. بررسی استانداردها و اطلاعات فنی در زمینه فضاهای آموزشی و ورزشی با استفاده از مراجع و کتب
  2. بررسی نیازها و خصوصیات مخاطبین (کودکان) با استفاده از کتب روان‌شناسی
  3.  بررسی نمونه‌های موجود داخلی و خارجی با استفاده از کتب و شبکه اطلاع‌رسانی جهانی اینترنت و بازدید از نمونه‌های داخلی.
  4.  مشاوره با اساتید مربوطه

1-7- طرح پژوهش

پس از نتیجه‌گیری‌های مبحث شناخت و تحلیل اطلاعات به‌دست‌آمده با توجه به پتانسیل‌های موجود سایت و مشاوره با اساتید مربوطه ایده‌های مقدماتی طراحی‌شده و با توجه به محدودیت‌ها و امکانات ایده‌های مقدماتی ارزیابی‌شده و گزینه نهایی انتخاب شده است.

 

فصل دوم: مبانی نظری طرح مرکز استعدادیابی

2-1- روش تحقیق

1-1-  روش تحقیق
ابتدای کار طراحی، مطالعاتی به صورت میدانی و کتابخانه‌ای و کمک و مشورت استاد راهنما آغاز شد و با تماس و مصاحبه با عوامل و سازمان‌های مربوطه ادامه یافت.

مطالعات میدانی به صورت، حضور در محل پروژه (سایت) و گرفتن عکس از محل پروژه و بناهایهم‌جوار سایت و بررسی خیابان‌ها و کوچه‌ها و راه‌های درجه 1 و 2 و همین‌طور محاسبه و در نظر گرفتن ارتفاع و نوع کاربری‌های بناهای مجاور که نوع کاربری‌ها توسط طرح تفصیلی که از سازمان مسکن و شهرسازی تهیه شده مشخص گردیده و تمامی تحلیل‌های سایت به صورت میدانی و حضور در سایت تهیه گردیده.

سازمان‌ها و اداره‌هایی که با آن‌ها جهت تکمیل مطالعات در ارتباط با قوانین ساخت‌وساز و طراحیمشورت به عمل آمده عبارت‌اند از: سازمان مسکن و شهرسازی، اداره آتش‌نشانی، سازمان یونیسف، سازمانیونسکو، استانداری، اداره آمار و ارقام، سازمان نوسازی مدارس و … می‌باشد.

کتابخانه‌هایی که در آن‌ها مطالعه جهت تکمیل اطلاعات صورت گرفته عبارت‌اند از: سالن انتظار(روانشناسی کودکان و والدین)، کتابخانه امیرکبیر (قوانین و ضوابط ساختمان‌سازی، کتب روانشناسی وداستانی کودکان و …)، کتابخانه‌های دانشگاه‌هایی همچون: گنجینه هنر و معماری، رازی، جهاد دانشگاهی واستفاده و مطالعه پایان‌نامه‌های مشابه.

پس از تحلیل سایت  و مطالعات میدانی و کتابخانه‌ای و استفاده از کمک‌های استاد راهنما شروع به زدنکانسپت نموده که پس از تأیید و مشورت با استاد و آوردن دلایل کافی در ارتباط با طرح داده شده و رفعمعایب توسط استان راهنما پلان‌ها زده شده و پلان‌ها نیز بررسی و تأیید استاد راهنما رسید و شروع بهپوستر کردن کار نموده .

دانلود رساله مرکز استعدادیابی درخشان

دانلود رساله مرکز استعدادیابی درخشان

فصل سوم: بستر طرح (مطالعات اقلیمی)

فصل چهارم: بررسی نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی مرکز استعدادیابی

3-1- نمونه خارجی مرکز استعدادیابی

3-1-1- مهدکودک توبین گن
3-1-2- کودکستان فرانکفورت – ساشن هاوزن
3-1-3- مهدکودک برگیم:
3-1-4- کودکستان منشینگ
3-1-5- کودکستان رودولف Mansfield Rudolf Steiner School And Kindergarten
3-1-6- کودکستان مهدکودک لیپاجاروی
3-1-7- کودکستان آلته موهرن Alter mohren kindergarten
3-1-8- کودکستان سیندرفاینگزن sindelfingen kindergarten
3-1-9- کودکستان فرافگفورت گیریش frankfort girish kindergarten
3-1-10- کودکستان  فرافگفورت نیدر راد frankfurt niederrad kindergarten
3-1-11- کودکستان  رودولف برلین  berlin rudolf kindergarten
3-1-12- کودکستان  فرانکفورت frankfurt niederrad kindergarten

3-2- نمونه داخلی مرکز استعدادیابی
3-2-1- کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دزفول
3-2-1- موسسه هوش و استعدادیابی امیدفردا تهران
3-2-1- موسسه فرهنگی -هنری پرورش نبوغ البرز
3-2-1- مرکز تخصصی توانمندسازی انسان پارند تهران

فصل پنجم: برنامه فیزیکی و تعداد و مشخصات فضا ها

دانلود رساله مرکز استعدادیابی درخشان

فصل ششم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات برای طراحی مرکز استعدادیابی

 

دانلود رساله مرکز استعدادیابی درخشان
منابع


دانلود با لینک مستقیم


دانلود رساله مرکز استعداد یابی درخشان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد