ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت نقش چارچوب نظری در گزارشگری مالی

اختصاصی از ژیکو دانلود پاورپوینت نقش چارچوب نظری در گزارشگری مالی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت نقش چارچوب نظری در گزارشگری مالی


دانلود پاورپوینت نقش چارچوب نظری در گزارشگری مالی

عناوین مورد بحث:

تقسیم بندی دوران توسعه حسابداری

چارچوب نظری چیست؟

تئوری سازی یا نظریه پردازی؟

تاریخچه مختصر مطالعات

مقایسه تدوین استانداردهای حسابداری در انگلیس وایالات متحده آمریکا؟

فضاهای حاکم بر خط مشی گذاری

بررسی فرضیات  بدیل در رابطه باچارچوب نظری؟

کلام آخر

---------

دین کرینگین دوران توسعه حسابداری را به هفت عصر تقسیم می کند :      

1-دوران سادگی کامل

2-دوران بهینه سازی

3-دوران یکنواختی

4- دوران تورم

5 - دوران مداخله

6 -دوران همگرایی

7 - دوران ابداع

-دوران سادگی کامل:

 این دوران حسابداری فاقد هر گونه ضابطه یا استانداردی بود . حسابداران آنچه را که خود می دانستند انجام میدادند . برای مدت زمانی طولانی حسابداری ، دفتر داری  بود و ترازنامه ، و تقریبا چیزی برای بحث وجود نداشت.

-دوران بهینه سازی:

 این دوران زمانی آغاز شد  که حسابداران به خاطر وجود برخی مشکلات نظیر تعدد رویه ها و بی توجهی به برخی واقعیت ها در اعمالی که انجام می دادند،  مورد سؤال واقع شدند.  این مؤاخذه موجب وضع استانداردهای محدودی گردید که تا حد زیادی بدیهی بود،با این هدف که بکار گیری برخی رویه ها ی آشکارا نادرست ،را محدود یا متوقف سازد . مشکلات صرفا در زمانی که نمود می یافت و طرح می شد، مورد      توجه قرار گرفته و بر مبنای تکنیکهای موجود حل و فصل میگردید.طرز تفکررایج   این دوران  حاکی از این بود که اگر حسابداری نواقصی  دارد و یا حتی خیلی   سودمند نیست این استفاده کننده است که   باید خود را با وضع موجود تطبیق دهد .

-دوران یکنواختی:

 آغاز این دوران مقارن بود با زمانی که استفاده کنندگان حسابداری  دریافتند که عمده ارقام و اطلاعات حسابداری به طور تکنیکی محاسبه و   گزارش می شود و فاقد جامعیت لازم است بنابراین حسابداران ناگزیر به   قبول رسالت جدیدی شدند،انجام این وظیفه به وضع استانداردهای   یکنواخت تعبیر شد . طرح مسائلی مانند تجمع منافع ،مزایای مالیاتی  سرمایه گذاریها ، نیازمند بیش از یک راه حل منطقی و معتبر  بود. به هر حال در مدت زمان کوتاهی ، بیانیه های   حرفه ای پذیرش عمومی یافت.

-دوران تورم:

پدیده تورم برخی از باورهای عمیق و سنتهای حسابداری را به شدت  مورد سؤال قرار داد. مشکلات مالی ناشی از مثلث«بهای تمام شده – مالیات – سود سهام »شرکتها را گرفتار مسائل جدیدی نمود. عدم رضایت از روشهای حسابداری موجود نیز فضا را آشفته تر نمود . یکی دیگر از ویژگیهای درخور توجه این دوره ،تشدید گرایش به ملی کردن حسابداری بود ،به گونه ای که هر کشور روشهای تکنیکی خاصی را پیشنهاد نمود

-دوران مداخله:

عصر مداخله تدوین و توسعه استانداردهای حسابداری را از حرفه به  مجامع قانونگذار انتقال داد. عکس العمل حرفه به این مداخله ابراز  نوعی   ناخشنودی بود در یک تعبیر عمومی حرفه حسابداری واحدهای دولتی  را بورکراسیهای بالقوه خشک و غیر مسئول نسبت به نیازهای عمومی لقب داد واحدهایی که صرفا͛ براساس منافع خودشان  قانون وضع می کنند .

-دوران همگرایی:

عصر همگرایی ،زمان حاضر می باشد. گمان می رود که ارتباط ایجاد شده بین حرفه حسابداری و دولت ،حسابداران را قادر ساخته است که نقش مؤثر و بدون چالشی را به عنوان مشاور و یا محقق ایفا نمایند، به گونه ای که تعرض به نقش سیاسی و یا حکومتی دولت هم نشده باشد. اصطلاح همگرایی از این نظر به کار رفته است که مفهوم شناخت بیشتر منافع عمومی را برساند. در این دوره ،حرفه حسابداری مشاور با نفوذ و اولیه دولت و مردم شد اما نقش وضع الزامات معین  برای حقوق خودش را تقبل نکرد

شامل 30 اسلاید POWERPOINT


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت نقش چارچوب نظری در گزارشگری مالی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد