ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره جزوه فیزیولوژی تنفس

اختصاصی از ژیکو تحقیق درباره جزوه فیزیولوژی تنفس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره جزوه فیزیولوژی تنفس


تحقیق درباره جزوه فیزیولوژی تنفس

دسته بندی : پزشکی،

فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

 


 قسمتی از محتوای متن ...

تعداد صفحات : 66 صفحه

جزوه فیزیولوژی تنفس فهرست فصل 1- مقدمات اصول مکانیک تهویه ریوی فشارهای تنفس حجم‌ها و ظرفیت های ریوی مجاری تنفس فصل 2- گردش ریوی فصل 3- انتشار گاز در ریه فصل 4- انتقال اکسیژن و دی اکسید کربن در خون و مایعات بدن فصل 5- تنظیم تنفس Hot Point فصل اول نقش تغییرات قطر در افزایش حجم قفسه سینه دلایل غیر فعال بودن بازدم مفهوم کشش سطحی و نقش آن در تنفس سورفاکتانت و اعمال آن در یه منظور از فشار جنب و فشار آلوئولی و فشار ترانس پولسونر حجم‌ها و ظرفیت‌های ریوی منظور از فضای مرده مقاومت در برابر جریان هوا در درخت برونشی عوامل موثر در ایجاد مقاومت مجاری هوایی فیزیولوژی تنفس فصل اول اصول مکانیک تهویه ریوی تنفس (respiration) = به مبادله گاز از خلال یک غشای بیولوژیک گفته می‌شود که در دو سطح انجام می شود: الف/ تنفس خارجی یعنی تبادل گاز بین حبابچه ها و خون موجود در شبکه مویرگی جدار آن از طریق غضای بین آنها که غشای تنفسی گفته می شود.
ب/ تنفس داخلی یعنی تبادل گاز در اعماق بافت ها بین خون مویرگ‌ها در بافت و فضای بین سلولی و نیز بین فضای بین سلولی و سلول و سرانجام بین سیتوزول و میتوکندری تهویه (ventilation)= جنبه‌های مکانیک تنفس، از قبیل چگونگی باز و بسته شدن قفسه سینه و ورود و خروج هوا را شامل می شود.
محصول تهویه، دم و بازدم است.
قانون بویل = حاصلضرب فشار (p) و حجم (v) در یک محفظه، عدد ثابتی را تشکیل می دهد.
در نتیجه حجم و فشار با یکدیگر نسبت عکس دارند یعنی با افزایش حجم فشار کاهش می یابد و بالعکس.
مقدار ثابت نکته مهم – افزایش حجم قفسه سینه در هر سه قطر آن اتفاق می افتد.
قطر فوقانی – تحتانی – با انقباض دیافراگم این قطر افزایش می یابد.
قطر عرضی – بالا رفتن دنده ها سبب افزایش قطر عرضی و پایین آوردن دنده ها باعث کاهش قطر عرضی می شود (اثر دسته سطلی) قطر قدامی – خلفی – شرط افزایش این قطر حرکت رو به جلوی جناغ و حرکت رو به عقب ستون فقرات یا هر دو این حالات می باشد چون ستون مهره ها ثابت است و چون جناغ در پایین و بالا آزاد است پس بالا رفتن دنده ها سبب جلو آمدن جناغ می شده که قطر قدامی – خلفی را افزایش می دهد.
عضلات تنفس: به دو دسته عضلات دمی و بازدمی تقسیم می شود.
دم در هر شرایطی فعال است در صورتیکه بازدم فقط در شرایط فعالیت و تنفس عمیق فعال است.
عضلات دمی به 2 دسته عضلات دمی اصلی و فرعی تقسیم می شوند.
عضلات دمی اصلی شامل 1- دیافراگم (که باعث افزایش همه قطرهای قفسه سی

  متن بالا فقط تکه هایی از محتوی متن مقاله میباشد که به صورت نمونه در این صفحه درج شدهاست.شما بعد از پرداخت آنلاین ،فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود مقاله :  توجه فرمایید.

  • در این مطلب،محتوی متن اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در ورد وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی مقاله یا تحقیق مورد نظر خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد.
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل متن میباشد ودر فایل اصلی این ورد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد.
  • در صورتی که محتوی متن ورد داری جدول و یا عکس باشند در متون ورد قرار نخواهند گرفت.
  • هدف اصلی فروشگاه ، کمک به سیستم آموزشی میباشد.
  • توجه فرمایید که قیمت تحقیق و مقاله های این فروشگاه کمتر از 5000 تومان میباشد (به علت  اینکه بانک ها کمتر از 5تومان را انتقال نمیدهند) باید از کارت هایی استفاده نمایید که بتوان کمتر از مبلغ ذکر شده را پرداخت نمود.. در صورتی که نتوانستید پرداخت نمایید با پشتیبانی در تماس باشید،تا شمارا راهنمایی نمایند...

دانلود فایل   پرداخت آنلاین 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره جزوه فیزیولوژی تنفس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد