ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود اقدام پژوهی افزایش شادابی زنگ های تفریح در مدارس

اختصاصی از ژیکو دانلود اقدام پژوهی افزایش شادابی زنگ های تفریح در مدارس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود اقدام پژوهی افزایش شادابی زنگ های تفریح در مدارس


دانلود اقدام پژوهی  افزایش شادابی زنگ های تفریح در مدارس

 

 

 

 

 

 

 

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم شادابی زنگ های تفریح را در آموزشگاه فراهم نمایم ؟

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 25 صفحه

قیمت 2000 تومان

قسمتی از مجموعه

چکیده :

 با توجه به اینکه در هزاره سوم ، موجهای جهانی شدن تحولات اساسی و ساختاری در زندگی بشر پدیدآورده است ،آموزش نیز به تبع آن دچار تحولات زیر بنایی و بنیادین شده است ؛ بطوری که دیگر نمی توان تعلیم و تربیت را مختص کلاس های درس دانست. آنچه امروز بر‌ آن تاکید می شود این است که ما باید بدون توجه به محدودیتهای زمانی و مکانی در هر فرصتی، ذهن ، اندیشه و احساس کودکان را با آموزش مأنوس و مرتبط سازیم. یکی از مصادیقی که در این هزاره به عنوان یک زمان مناسب برای آموزش از آن یاد می شود زنگ تفریح در مدارس است. در حقیقت زنگ تفریح زمانی برای اتلاف وقت یا صرفاً رفع خستگی نیست بلکه اگر به واقع مفهوم و ماهیت زنگ های تفریح در مدارس توجه شود می توان به نقش تربیتی آن رسید که به مراتب فراتر از کلاس های درس است و این نکته ای است که در نظام آموزش و پرورش ایران کمتر به آن توجه شده و حتی در برنامه ریزی ها و مسائلی که در خصوص این بخش مطرح می شود کمتر صحبتی در مورد اهمیت حیاتی آن عنوان می شود.زنگ تفریح از این جهت حائز اهمیت است که معمولاً دانش آموزان با شنیدن صدای زنگ پایان درس به سرعت و با شتاب، خود را به حیاط مدرسه رسانده و گویا احساس رهایی و آزادی می کنند. در واقع اگر آموزش در کلاس، اجباری، تحمیلی و خسته کننده است زنگ تفریح آغاز شادی و تفریح و فعالیت است. هر چند که یکی از اهداف در نظر گرفتن این زمان کوتاه، استراحت فکری، ذهنی، روحی و جسمی کودکان و نوجوانان است اما با توجه به اینکه آموزش به دو صورت آشکار و پنهان ارائه می شود زنگ تفریح را باید زمان مناسبی برای تعلیم و تربیت روح و احساس دانش آموزان دانست.

در واقع اگر بپذیریم هر کودک و نوجوانی در زمانی که ذهن و احساس و ادراکش از تعلقات بیرونی رهایی یافته و هیچ اجباری برای پذیرش چیزی وجود ندارد، بهتر می تواند به خود شکوفایی استعدادهایش کمک نماید در آن صورت از فرصت های کوتاه بین ساعت کلاسی بهتر استفاده خواهیم نمود. بچه ها در ساعات زنگ تفریح ارتباط و تعامل را با همسالان خود می آموزند؛ ارتباطی که در فضایی کاملاً باز و آزاد و بدون حضور هیچ سرپرست یا فردی که بخواهد به آنها امر و نهی کند، به دست می آید.

 مقدمه

به طور معمول ، در آخرین دقایق کلاس درس دانش آموزان بی اختیار لحظه شماری می کنند تا با شنیدن صدای زنگ مدرسه ، ناگهان از جا برخاسته و با شتاب هرچه تمام تر خودشان را به حیاط برسانند و برای لحظاتی هم که شده ، فارغ از کلاس و درس ، با دوستان خود ، به بازی و تفریح بپردازند .حیاط مدرسه هرچقدر هم کوچک باشد ، فضایی دلنشین برای دانش آموزان ایجاد می کند تا لحظاتی را در کنار دوستانشان به بازی کردن و لذت بردن بپردازند . آری ... نام این لحظات شیرین زنگ تفریح بدون قید و شرط اضافی است .این واقعیتی است که در چند دقیقه زنگ تفریح با وجود استراحت جسمی و روانی کودک و نوجوان می توان با یک سلسله برنامه های مدون خوب و استفاده بهینه از این زنگ دلچسب و دوست داشتنی به اهداف مطلوب تر آموزشی و پرورشی دست یافت .نام زنگ تفریح همگان را بی اختیار به یاد دانش آموزان و لحظه شماری آنها برای رسیدن به این چند دقیقه ی کوتاه  می اندازد. بی شک در این دقایق کوتاه با برنامه ریزی دقیق ، می توان دانش آموزان را به نحوی هدایت کرد تا کارهای زیادی انجام دهند که هرکدام از آنها علاوه بر تفریح و استراحت در امر یادگیری نیز تاثیری بسزا دارد.

به یقین حق طبیعی هر دانش آموز است که بعد از یک ساعت و نیم مطالعه ، یادگیری ، انجام تکالیف درسی ، پرسش و پاسخ ، برگزاری امتحانات کلاسی و غیره دقایقی به استراحت روحی و جسمی بپردازد


دانلود با لینک مستقیم


دانلود اقدام پژوهی افزایش شادابی زنگ های تفریح در مدارس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد