ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله مقایسه تفاوت بین اضطراب1 و افسردگی دانشجویان شاغل و غیر شاغل دانشگاه آزاد اسلامی

اختصاصی از ژیکو مقاله مقایسه تفاوت بین اضطراب1 و افسردگی دانشجویان شاغل و غیر شاغل دانشگاه آزاد اسلامی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 84

 

چکیده :

هدف از پژوهش حاضر مقایسه تفاوت بین اضطراب 1 و افسردگی 2 دانشجویان شاغل و غیر شاغل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز می باشد جامعه مورد مطالعه شاغل کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 83-82 می باشد نمونه مورد نظر 80 نفر از دانشجویان می باشد ( 40 نفر شاغل و 40 نفر غیر شاغل ) که بطور تصادفی انتخاب شدند ابزار اندازه گیری این پژوهش تست افسردگی بک ومقیاس اضطراب کتل می باشد جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تست دو گروه مستقل استفاده شده نتایج نشان داد که بین افسردگی و اضطراب دانشجویان شاغل و غیر شاغل تفاوت معنا داری وجود ندارد .

_____________________________________________

1. Anxiety

2.De Perssion

فصل اول

مقدمه :

در طبقه بندیهای بیماریهای روانی اضطراب بیماری است که همیشه به چشم میخورد این اختلال برای مبتلایان خود رنج زیادی به همراه دارد اضطراب غالباً با ترس که پاره ای از خصیصه های روان شناختی و فیزیولوژیکی است مشابه است اضطراب بدون آنکه به مقوله انگیزش باشد در بیشتر موارد نیروی ایجاد اغتشاش و فرو ریختگی سازمان رفتارهاست .

فروید در سال 1895 سازمان اضطراب را زیرعنوان روان آزردگی اضطراب به صورت یک بیماری مستقل بنا کرد این روان آزردگی دارای دو گروه نشانه های مرضی است .

گروه اول ، گروهی است که در آن اضطراب به شکل حاد به صورت یک تجربه روان تنی نشان داده می شود .

گروه دوم گروهی است که فرد تظاهرات گوناگون بدنی را با شکل یک بحران حاد غالباً چند دقیقه ای طول می کشد و در موارد افراطی چندین ساعت ادامه دارد فرد در خود احساس نامطبوعی از یک ترس نامعین ، وحشت زدگی بلکه درماندگی و حتی مرگ دارد و اکثریت عظیم از موارد این حالات تظاهرات ( دستگاه غصبی مستقل مشابه آنچه در هیجانها وجود دارد افزوده می شود از قبیل تپش قلب ، مشکلات تنفسی همواره با احساس فشردگی قفسه صدری و خفگی تعرق مفرط ، کم تنودی و احساس سستی در پاها و پاره ای از مواردمیل به ادرار کردن می تواند به این بحران پایان بخشد .

این نوع اضطراب به حوادث خاصی وابسته نیست به همین دلیل به اضطراب نوسانی مرسوم است اما با این وجود ممکن است با پاره ای از کیفیاتی که از طنین فردی نمی باشد در رابطه باشد به نظر می رسد که هر فرد با وجود تفاوتهای فردی مختص به خود تظاهرات دستگاه عصبی مستقلی را که خاص خود است بروز می دهد این امر در تأیید نظر لامسر مطرح است فیزیولوژیستی که برای وی هر فردی دارای یک پاسخ اختصاصی و خود خواسته در برابر شنیدگی هاست . ( پور افکاری ، 1371 ) .

اختلالات بدنی که دارای طول مدت بیشتری هستند غالباً با اضطراب فرض یا معادلهای بحران اضطراب فروید تعبیر کرده اند . این اختلال ممکن است با بحرانهای گاه گاهی همراه یا از آن مستقل باشد یا اینکه یک به یک احساس دائمی ناامنی وابسته باشد .

کتل 1توانسته است از طریق تحلیل عوامل بر اساس علائمی کلینیکی و مواد یک پرسشنامه و تست های فیزیولوژیک بوجود یک عامل اضطراب است به تصویر شخصیت مضطرب سیمای فرد نگرانی را بدست دهد که نسبت به تنیدگی حساس است فعالیتهای خود را از پیش با شکست مواجه می بیند در ناایمنی اجتماعی در جهانی زندگی می کند نسبت به ظرفیت ها و کیفت های خاص خود شک می کند و برای خود و نزدیکان نگران است احساس خستگی دائم در پایین بودن سطح انرژی هم پیوسته اند و یک خصیصه دائم شخصیت را تشکیل می دهند قرار گرفته اند ( شاملو ، 1371 ) .

افسردگی متغیر دیگر است که در اینپژوهش مورد بررسی قرار گیرد .


دانلود با لینک مستقیم


مقاله مقایسه تفاوت بین اضطراب1 و افسردگی دانشجویان شاغل و غیر شاغل دانشگاه آزاد اسلامی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد