ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود سویا 9 ص

اختصاصی از ژیکو دانلود سویا 9 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دسته بندی : صنایع غذایی _ کشاورزی و زراعت

فرمت فایل :  Doc ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ ) Word


قسمتی از محتوی متن ...

 

تعداد صفحات : 9 صفحه

دانه ی سویا.
در واپسین سالهای قرن بیستم شاید بتوان سویا را منبع اساسی و عمده پروتئین مصرفی و مردمان قرن آینده خواند.
امروزه سویا به عنوان یک کالای استراتژیک نه تنها پاسخگوی مصارف غذایی متنوع و متعدد در زنجیره غذایی است،بلکه مصارف صنعتی فراوانی نیز یافته است.
گفته هاو مطالبی که در آثار ادبی و ژنتیکی آمده گویای این واقعیت است که سویا یا لوبیای روغنی از نباتات قدیمی و بومی آسیاست که در سال 2838 قبل از میلاد در نواحی شمال شرقی چین شناسایی و کشت آن مرسوم شد.
همچنین سویا یکی از پنج دانه مقدس(برنج،گندم ،جو،ارزن،سویا) محسوب کشت آن توسط مردم قدیم چین شروع شد و مرحله دوم با آغاز دهه دوم قرن بیستم هنگامی که سویا بصورت یکی از صادرات مهم آسیای شرقی درآمد آغاز گردید و مرحله سوم از حدود سی سال پیش با ابداع روشهای مدرن کاشت،داشت و برداشت سویا شروع شد و با تولید ارقام سازگار با شرایط محیطی متفاوت و همچنین پیشرفت صنایع فرآورده های غذایی زمینه مناسبی را برای افزایش سریع سطح زیر کشت این گیاه فراهم شد.
هم اکنون کشور آمریکا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سویا در جهان است بطوریکه در سال 1970 میلادی در حدود 31 میلیون تن تولید سویا داشته است و در همین زمان چین کمونیست با9/6 میلیون تن مقام دوم و برزیل با 4/1 میلیون تن مقام سوم را به خود اختصاص داده اند .
در ایران نخستین بار در سال 1317 مقداری بذر سویای خوراکی برای ناحیه گیلان و نیز مقداری بذر سویا ی علوفه ای برای ناحیه کرج وارد گردید و در سال 1341 با واردات بذر سویا از ژاپن و عقد قرارداد با زارعین در جهت بالا بردن سطح زیر کشت و توسعه آن اقدام شد.
تا جایی که در سال 1353 حدود 20 هزار هکتار زیر کشت این گیاه قرار گرفت و در سال 1355 این رقم به حدود 60 هزار هکتار رسید و محصول آن بالغ بر هزار تن شد.
کشت سویا هم در زراعت بهاره و هم در زراعت تابستانه صورت می گیرد که کشت دوم آن در ایران بعد از محصولاتی چون گندم،جو،سیب زمینی،کاهو و باقلا انجام می شود و بدین لحاظ نیاز به اختصاص زمینی خاص جهت کشت ندارد.
مهمترین مناطق کشت سویا در استانهای گلستان و مازندران (گرگان،گنبد،ساری)و در استانهای لرستان و آذربایجان شرقی (دشت مغان) است.
این گیاه از خانواده بقولات است و می توان آن را به عنوان منبع ازت جهت تقویت خاک برای کشت بعدی بکار برد.
همچنین بدلیل مصارف متنوع دانه سویا افزایش تولید آن ضروری به نظر می رسد.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود سویا 9 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد