ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره بررسی آمار قطعی‌ها‌ی خطوط انتقال نیروی ایران

اختصاصی از ژیکو دانلود مقاله کامل درباره بررسی آمار قطعی‌ها‌ی خطوط انتقال نیروی ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 11

 

بررسی آمار قطعی‌ها‌ی خطوط انتقال نیروی ایران

چکیده:

آمار قطعی‌ها‌ی خطوط انتقال نیروی 400 و 230 کیلو ولت ایران در مقاله حاضر جهت تعیین تاثیر عواملی نظیر موقعیت جغرافیائی خطوط انتقال، ساعات شب، فصول سال، مشخصات طراحی خط و عوامل شبکه‌ای نظیر عملکرد سیستم‌های حفاظتی مورد بررسی  و تحلیل قرار گرفته است.

درصد انواع مختلف اتصالی‌های خطوط نسبت به کل اتصالی‌ها و متوسط تعداد اتصالی‌ها محاسبه شده و با آمار موجود سایر کشورها مقایسه گردیده است. بالا بودن میزان قطعی‌های شبکه ایران نسبت به شبکه سایر کشورها بخصوص از نظر طراحی و تنظیم صحیح رله‌های حفاظتی مورد بررسی واقع شده است.

شرح مقاله:

با توجه به آمار قطعی‌های خطوط انتقال که توسط مرکز کنترل سیستم شرکت توانیر تهیه می‌گردد، مدیریت مهندسی و بررسیهای فنی این شرکت اقدام به تنظیم آمار در جداولی تحت عنوان “کارت‌های آمار قطعیهای خطوط انتقال” نموده است.

در این جداول، تعداد کل قطعیهای سالانه هر خط، میزان قطعی‌ها در فاصله ساعات 12 شب تا 6 صبح، تعداد اتصالی‌های تک فاز، دو فاز و سه فاز و اتصالی‌هایی که نوع آنها مشخص نبوده است، تعداد اتصالی‌هایی که در آنها عمل ریکلوزینگ بصورت موفق انجام شده است، ماه (ماه‌های) دارای بیشترین و کمترین تعداد قطعی و تعداد کل قطعی خطوط در هر 100 کیلومتر خط در سال برای سالهای مختلف منعکس گردیده‌اند. آمار موجود مربوط به خطوط 400 و 230 کیلوولت ایران به طول مجموع 10390 کیلومتر می‌باشد و از گزارشات مرکز کنترل در فاصله سالهای 1358 تا 1364 استخراج گردیده است.

هدف از مقاله حاضر بررسی چگونگی تاثیر عوامل مؤثر در قطعی‌های خطوط تا حدودی که از آمار موجود قابل استنتاج است و همچنین مقایسه این آمار با آمار شبکه کشورهای دیگر و استاندارد جهانی و اخذ نتایجی در جهت کاهش میزان قطعی‌ها می‌باشد.

1ـ تشریح آمار قطعی‌ها:

لازم به توضیح است که در گزارشات مرکز کنترل سیستم توانیر قطعی‌های خطوط به سه گروه برنامه‌ریزی شده، اضطراری و خودکار طبقه‌بندی می‌گردند. قطعی‌های برنامه‌ریزی شده قطعی‌هایی هستند که جهت انجام تعمیرات دوره‌ای برروی خطوط و یا لوازمی که در جهت تعمیر آنها قطع خطوط لازم می‌باشد پیش‌بینی شده و بصورت دستی و در زمان تعیین شده صورت می‌گیرند. قطعی‌هایی اظطراری به قطعی‌هایی اطلاق می‌شود که بدون برنامه‌ریزی قبلیس و بدلیل ضرورت قطع خط جهت انجام بازدید و رفع عیب به صورت دستی انجام می‌گیرد. قطعی‌های خودکار آن گروه از قطعی‌ها می‌باشند که در اثر اتصالی‌های پیش آمده برروی خطوط و با عمل رله‌های حفاظتی بطور خودکار صورت می‌گیرند و هدف از این مقاله بررسی این گروه از قطعی‌ها می‌باشد.

البته آمار قطعی‌های خودکار مربوط به یک خط انتقال نیرو شامل قطعی‌های خط مذکور که در اثر بروز خطا روی تجهیزات مجاور در شبکه و یا خطوط انتقال دیگر و یا اختلالات شبکه پدید می‌آید نیز می‌شود.

آمار قطعی‌های خودکار هر خط با توجه به ستون‌های مشخص شده در جداول (1) از گزارشهای آماری استخراج گردیده و در جدول مذکور و در ردیف مربوط به هر سال منعکس شده است. در ستون آخر جهت مقایسه نسبی قطعی‌های خطوط، تعداد قطعی محاسبه شده در هر 100 کیلومتر خط در سال درج گردیده است.

2ـ بررسی تعداد اتصالی تک فاز، دو فاز و سه فاز:

در تنظیم جداول، اتصالی تک فاز آن دسته از اتصالی هایی محسوب شده اند که رله های عمل کننده به وضوح فاز اتصالی شده را نمایش داده باشند و این مورد در گزارش سیستم منعکس شده باشد، اتصالی‌های دو فاز و سه فاز نیز به اتصالی‌هایی اطلاق شده است که عمل رله‌های حفاظتی مربوط به دو فاز یا سه فاز نمایش داده شده و گزارش گردیده باشد. اتصالی‌های نامشخص بعنوان مجموعه اتصالی‌هایی هستند که در آنها نوع خطا مشخص نبوده و یا فاز رله‌های عمل کننده در آنها گزارش نشده باشد.

/

جدول(1)

نمونه کارت آمارهای قطعیهای خطوط انتقال

جدول(1)

آمار قطعیهای ناشی از اتصال فاز به زمین خطوط 400 کیلوولت کشورهای مختلف دنیا

/

* با توجه به اینکه قطعیهای ناشی از اتصال زمین 70 درصد کل قطعیها میباشد در نتیجه متوسط کل قطعیها برابر 04/3 محاسبه میگردد.

1ـ2ـ اتصالی تک فاز: این نوع اتصالی‌ها از نظر طبیعی بیشترین تکرار را در سیستم‌های نیرو دارند و در اثر آلودگی مقره‌ها و یا اثرات گذاری جوی که موجب برقراری قوس‌ مابین فاز و بدنه از روی مقره‌ها و یا بطور مستقیم می‌گردد، به وقوع می‌پیوندند و غالباً پس از قطع شدن خودکار خط قوس الکتریکی نیز برطرف شده (پس از یک تأخیر زمانی) و در هنگام وصل مجدد امکان بهره‌برداری از خط میسر می‌باشد.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره بررسی آمار قطعی‌ها‌ی خطوط انتقال نیروی ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد