ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

داملودتحقیق درمورد ایران باستان 15 ص

اختصاصی از ژیکو داملودتحقیق درمورد ایران باستان 15 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 15

 

فهرست :

چکیده

تاریخ ایران بیش از اسلام

ایلامیان

مهاجرت آریائیان به ایران

مادها

هخامنشیان

سلوکیان

اشکانیان

ساسانیان

چکیده :

جاناتان جونز anathan Jones) گزارشگر روزنامه گاردین از برداشت خود از نمایشگاه آثار باستانی ایران «امپراطوری گمشده» که در لندن برگزار شده است در تاریخ هشتم سپتامبر 2005 و در مقاله‌ای، تحت عنوان «امپراطوری شر» (The Evil Empire) امپراطوری ایران باستان را امپراطوری شر خوانده و ایرانیان باستان را نخستین تبهکاران تاریخ نامیده. در همان حال اسکندر مقدونی که میلیون‌ها نفر را از «بوسفور و آسیای صغیر و فینیقیه و سوریه تا هند و سمرقند و آسیای میانه تا چین را از دم تیغ گذراند و تخت جمشید را به آتش کشید ، اسکندر کبیر و نجات‌دهنده دموکراسی خوانده است.وی در ادامه نوشته دموکراسی در کشاکش جنگ اسکندر علیه استبداد ایرانی زاده شد . واگر یونانیان پیروز نمی‌شدند استبداد و بربریت حاکم می‌شد و ایرانیان را با داروغه ناتینگهام و ژنرال کاستر مقایسه کرده است .

پروفسور آرتور اپام پوپ دانشمند ایرانشناس که جنازه اش بنا به وصیتش درساحل زاینده رود،در نزدیکی پل خواجو بخاک سپرده شده .اوکه ترویج و اعتلای ارزش و اعتبار هنر و فرهنگ کشور ایران رادر دل داشت. می گویند وی با مشاهده عبور ماشینها از روی پل خواجو درازکش بر زمین خوابید تا از تخریب این بنا جلوگیری کند . البته این کار او با خنده ومسخره نمودن ما ایرانیان پایان یافت.وی در چهارشنبه19 شهریورماه سال 1348 در شهر شیراز،در آستانة89 سالگی مرد.وی درباره ایران باستان می‌نویسد: از اینکه فلات ایران در آخرین مرحله عصر حجر، یعنی در حدود اواخر هزاره پنجم (ق.م) دارای یک تمدن بسیار پیشرفته بوده شکی نیست .و فنون کشاورزی، فلزکاری و علم نوشتن اعداد، نجوم و ریاضی و مبانی دینی و فلسفی از سرزمینی که امروز ایران‌ خوانده می‌شود آغاز شد و سرچشمه بسیاری از این امور در فلات فرهنگی ایران است . .

مقدمه

نگاهی به تاریخچه ایران و ارزش مادی ومعنوی این تمدن

نگاهی به تاریخچه ایران و ارزش مادی ومعنوی این تمدن وهمچنین باری را که این تمدن کهن بردوش می کشد تا ایران امروز را به عظمت گذشته برساند را با نگاهی به مساله دیپلماسی درگیر ایران – مساله هسته ای – در سالروز آغاز جنگ هشت ساله ایران و جشن فراموش شده مهرگان تلفیق کنم . آری پیامی از سوی مام وطن می شنوم که با بر شمردن این همه سالروز و مساله سعی در گفتن آن دارم. در ضمن پاسخی دهم بر توهین روزنامه گاردین .واین بحث را به زبان طنز خواهم آورد چه می دانم هیچ زبانی به برندگی و صداقت طنز نیست . موضوعی که اینک می خواهم به آن بپردازم نیاز به پیشنیازی دارد که فهرست وار اول گفته می شود تا بعد بهتر بتوانیم نتیجه گیری کنیم .

1- آیا میدانید ایران چگونه بنا نهاده شد ؟ منظورم امپراطوری باشکوه و عظیم ایران که سر آغاز تمدن بزرگی بود ؟ مطمئنا هر ایرانی میداند که که کوروش کبیر نخستین شاه هخامنشی با اتحاد ماد و پارس براین امر همت گمارد و به دست این مرد خارق العاده وجانشین پر افتخار او داریوش اول , سراسر آسیا تسخیر شد و ایران به نخستین امپراطوری بزرگ جهان بدل گشت که 320 سال دوام یافت . از نیل تا جیحون و از دریای اژه تا رود کنگ عصر نوینی آغاز شده و ثبات بی سابقه ای ایجاد گردیده بود , حکومت مقتدر بر پا شد و شبکه ارتباطی کارآمدی تجارت را تشویق می کرد و ثروت هنگفتی پدید آورده بود .مجموعه کاخها و معابد پاسارگاد وسرامد معماری جهان کهن –تخت جمشید –که معرف سبک معماری هخامنشی است و منشاء قدرت دین و مذهب و هوش سر شار وهنر و ذوق ایرانی است.بالاخره آن وجود مقدس در نبردی با سکها در شمال ایران کشته شد کشته ای که هرگز از یاد نخواهد رفت. جسدش را برای دفن کردن به


دانلود با لینک مستقیم


داملودتحقیق درمورد ایران باستان 15 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد