ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

داملودتحقیق درمورد اساطیر ایران 48 ص

اختصاصی از ژیکو داملودتحقیق درمورد اساطیر ایران 48 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 42

 

دبیرستان شهید بهشتی ( تیزهوشان) گرگان

اساطیر ایران

محقق : نیما ترک جوئی

دبیر راهنما : جناب آقای فرزام نیا

سال تحصیلی : 87-1386

چکیده ی تحقیق

عنوان تحقیق : اساطیر ایران

محقق : نیما ترک جوئی

دبیر راهنما : جناب آقای فرزام نیا

رشته ی تحصیلی : عمومی

سال تحصیلی : 87-1386

آدرس محل سکونت : گرگان – بلوار نهارخوران – عدالت 102- نبش کوچه – ساختمان شکیبا – طبقه ی دوم

تلفن محل سکونت : 5529551

تقدیر و تشکر

با تشکر و قدردانی از زحمات جناب آقای فرزام نیا ، دبیر راهنما و سرکار خانم نسیم چیت ساز کارشناس هنر و کلیه ی کسانی که مرا در تهیه این پژوهش یاری نموده اند .

فهرست مطالب

فهرست تصاویر

بیان مسئله

اسطوره های آئینه هایی هستند که تصویرهایی را از ورای هزاره ها منعکس می کنند و آنجا که تاریخ و باستانشناسی خاموش می مانند اسطوره ها به سخن در می آیند و فرهنگ آدمیان را از دور دستها به زمان ما می آورند و افکار بلند و منطق گسترده مردمانی ناشناخته ولی اندیشمند را در دسترس ما می گذارند .

اساطیر ایران باستان دراین دنیای پر مرز و راز جایی والا دارد و شناخت آن رهنمون ما درشناخت فرهنگ غنی و پر ارزش این سرزمین است و این تحقیق مجموعه جامع و ساده ای از این اسطوره ها را در اختیار ما می گذارد . در این تحقیق با استفاده از منابع هند باستان واستناد به منابع مستقیم وغیر مستقیم ایرانی مانند اوستا ، متنهای پهلوی ، شاهنامه فردوسی ؛ متون تاریخی دوران اسلامی و آداب و رسوم ؛ بازمانده و با توجه به مطالعات ایرانشناسان ، نخست طرحی تاریخی عرضه می کند و مطالب مربوط به آغاز آفرینش ؛ پیش نمونه آفریدگان ، نمونه های پیشین خدایان باستانی و خدایان تحول یافته ادوار بعدی ؛ قهرمانان تاریخی رنگ اسطوره گرفته را پیش می کشد و بخشی را به اساطیر ویژه زردشتی اختصاص می دهد و بعد به اسطوره های زروانی و میترائی (مهری ) می پردازد وسپس اسطوره را در برابر تاریخ و آیینهای متداول امروزی قرار می دهد .

گرچه در زمینه اساطیر ایران مقالات و کتابهای متعدد انتشار یافته است ، ولی تحقیقی به این صورت که طرحی ساده و جامع ازاسطوره های ایرانی رادر دسترس قرار دهد وجود نداشته است . ما نیز کوشیدیم با افزودن نکات مختصری به عنوان توضیح بر برخی مطالب این تحقیق را برای خواننده ایرانی قابل استفاده تر سازیم و به پیروی از همین روش ، تحقیق خاص را فقط یک بار به صورت قدیمی آورده ایم و سپس گونه متداول تر آن ها را به کار برده ایم . به عنوان مثال یک بار در اول ‹‹ ترًٍیْتًوًنه››


دانلود با لینک مستقیم


داملودتحقیق درمورد اساطیر ایران 48 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد