ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت آماده پروژه کلاسی توسعه حمل و نقل محور ، طرح شهرسازی5- 24 اسلاید

اختصاصی از ژیکو دانلود پاورپوینت آماده پروژه کلاسی توسعه حمل و نقل محور ، طرح شهرسازی5- 24 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت آماده پروژه کلاسی توسعه حمل و نقل محور ، طرح شهرسازی5- 24 اسلاید


دانلود پاورپوینت آماده پروژه کلاسی توسعه حمل و نقل محور ، طرح شهرسازی5- 24 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

یکی از محسوس ترین مشکلات در ارتباط بامسافرت های شخصی افزایش ازدحام درمناطق باهویت، پراهمیت و شاخص شهری است به طوری که یکی از بزرگترین اهداف برنامه ریزی و طراحی شهری به ویژه در مراکز شهری خودداری از برنامه ریزی و طراحی اتومبیل محور و سعی در ایجاد گزینه هایی جهت کاهش نیاز به خودرو شخصی بوده است.امروزه حمل ونقل به عنوان یکی از مهمترین عناصر ساختاری بر شهرها اثرگذار می باشد از طرف دیگر گسترش شهرها نیز بر شبکه ها و ساما نه های ترابری تاثیر می گذارد.در جهت گیری اکثر کشورهای صنعتی و توسعه یافته در حل معضل ترافیک شهری و حومه،رو آوری به سوی حمل و نقل همگانی به عنوان یک اصل غیر قابل انکار پذیرفته شده است. توسعه حمل ونقل همگانی محور یکی از این راهکارها است.که این توسعه در تحقق بخشی به مفهوم توسعه پایدار ؛ مزیت ها و ویژگی های شیوه های مختلف حمل و نقلی نظیر پیاده روی، دوچرخه سواری،مترو،اتوبوس و...را بیان می کند .

اصول توسعة حمل ونقل محور

1- در فاصله 4 کیلومتر تا 8 کیلومتر از ایستگاه حمل و نقل

2- توسعه فشرده و متراکم

3- ایستگاه حمل و نقل با توسعة تراکم بالا

4-  ترکیب کاربری مسکونی با کاربری ها

5- تشویق به پیاده روی و دوچرخه سواری

6- ایجاد بلوک های مسکونی فشرده و متراکم

7- ساختار مختلط

8- ایجاد مسکن متنوع

9- ایجاد کمربندهای سبز و پارک

10- ایجاد نشانه های خیابانی و ورودی های جذاب

11- ایجاد شبکة حمل و نقل عمومی متصل به یکدیگر

.(Litman, 2005: 5-7 (

 

نظریه های حمل و نقل شهری تا دهه 1910

از ابتدای پیدایش شهرها در جهان تا حدود نیمه قرن نوزدهم که همزمان با اختراع خودرو و حضور وسایل نقلیه موتوری بود،

       حرکت پیاده شکل غالب جابه جایی افراد در شهرها و مقیاس انسانی شکل دهنده ابعاد گذرها محسوب می شد.

اما در دهه های پایانی قرن نوزدهم با شروع حمل و نقل ریلی درون شهرها، ایستگاه های قطار و راه آهن به مراکز مهم

      ترافیکی و دروازه های ورودی شهر تبدیل گردید و سبب تغییرات شگرفی در ساختار شهرها شد.

نظریه شهر خطی 2 که در اواخر قرن 19 توسط آرتورو سوریا ای ماتا 3 سیاستمدار علاقمند به مسائل شهری مطرح گردید شاید

جزو اولین ایده هایی بود که بر توسعه شهرها با محوریت مسیرهای حمل و نقل عمومی تاکید داشت.

جداسازی انواع ترافیک، ایجاد تقاطع غیرهمسطح و طرح فلکه از پیشنهادات اصلی انارد بود

که نخستین بار توسط وی ارائه گردی د.

 

 

نظریه های حمل و نقل شهری از 1980 تا کنون

یکی از مهمترین نظریه های ارائه شده در این دوران، الگوی وونرف یا آرام سازی ترافیک است که گرچه به لحاظ نظری در

اواخر 1960 تبیین گردید اما از اوای ل 1980 جنبه عمومی و اجرایی به خود گرفت.

  • ایجاد دروازه های مشخص تا هویت محله را ابراز نموده، ت قویت کرده، به رانندگان نشان دهد آنان مهمانانی در محله هستند.
  • اضافه نمودن منحنیهایی به خطوط عبوری تا به صورت عمدی خط دید راننده را بشکند.
  • استفاده از عناصری مانند نیمکت ها، تجهیزات بازی، میله ها و پوشش گیاهی که یک هدف دوگانه کاهش سرعت ترافیک

درعین ایجاد تسهیلاتی برای ساکنان را تامین نموده و محیطی پیاده مدارتر را ایجاد نماید.

  • بازداشتن رانندگان از حرکت با سرعت از طریق حذف جداول خیابانی ممتد و هدایت آنان با میله ها، مبلمان خیابانی،

درختان و کفسازیهای متفاوت.

  • فراهم نمودن پارکینگ ضروری است اما با فضاهای متناوب ب ه طوریکه خیابان طوری شروع نشود که احساس محوطه

پارکینگ را ایجاد نماید.

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت آماده پروژه کلاسی توسعه حمل و نقل محور ، طرح شهرسازی5- 24 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد