ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق شیرهای انبساط

اختصاصی از ژیکو دانلود تحقیق شیرهای انبساط دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق شیرهای انبساط


دانلود تحقیق شیرهای انبساط

نحوه نصب و تنظیم سوپر هیت شیر انبساط Super Heat Adjusting Method 

همان طور که در شکل زیر آمده است زاویه قرار گرفتن بالب شیر انبساط (expansion bulb) بر روی لوله ساکشن بسیار هایز اهمیت است .علت این موضوع که در پست های قبل نیز توضیح داده شد این است که یکی از عوامل انتخاب صحیح شیر انبساط MOP شیر میباشد.
MOP  عملا به معنای ماکزیمم فشار کاری شیر میباشد اما ارتباط مستقیم دارد با میزان شارژ بالب از مبرد(گاز) توسط شرکت سازنده شیر انبساط ، لذا با توجه به این که داخل بالب به صورت پیش تنظیم شارژ گاز شده است مهم است که به گونه ای نصب شود که گاز داخل بالب بتواند دمای صحیح خط ساکشن را احساس کند و تغییر بازه ودمایی و فشاری داشته باشد. از همین رو شرکت های سازنده ساعتی بین 1 تا 5 را مناسب ترین مکان برای نصب بالب شیر انبساط میدانند.
نکته :علت اینکه بالا و پایین لوله ساکشن نمیتوان آن را نصب نمود این است که بالای لوله به دلیل این که ممکن است به هر دلیلی خالی از جریان باشد و پایین لوله به دلیل قرارگرفتن فیلم روغن دمایی متفاوت با مبرد جریانی داشته باشد.
 
تنظیم سوپر هیت :
با توجه به این که فشار و دما در ناحیه اشباع (Saturation ) رابطه ای متناظر و یکه دارند لذا سوپرهیت را گاها با دمای سوپرهیت و یا فشار سوپرهیت معرفی میکنند.
سوپرهیت و سابکول دو تعریفی هستند که در عین سادگی در صورتی که مفهوم آن به درستی درک شده باشد همانند روشی تشخیصی در عیب یابی های تخصصی سیکل تبرید توسط کارشناسان به کار میرود.
سوپرهیت عملا از اختلاف دمای اواپراتور در فشار اشباع و دمای خط ساکشن بلافاصله بعد از بالب شیر به دست میآید.
معمولا برای شرایط عمومی یک سیکل تبرید معمولی 10 تا 15 کلوین عدد مناسبی برای تنظیم سوپر هیت میباشد اما برای سیکل های خاص حتما میباید دیتا شیت طراحی دراختیار باشد تا عدد صحیح سوپر هیت تنظیم شود.
در 90 درصد مواقع در راه اندازی اولیه نیازی به تنظیم شیر انبساط و سوپر هیت نمیباشد ولی برای چیلرها و کندانسینگ و هواساز هایی که سالهاست تحت نگهداری میباشند گاها میباید پیچ مخصوص شیر انبساط را جهت تنظیم صحیح سوپر هیت به راست و یا چپ چرخاند.
بهترین روش برای تنظیم شیر انبساط ترموستاتیک این است که در وحله اول یک مقدار بیش از حد شیر را باز نماییم ( سوپر هیت کمتر از حد لزوم ), که نتیجه آن آشکار شدن برفک در آن طرف بالب ( دورتر از بالب )  و سر شدن ساکشن کمپرسور و تعریق فراوان در ان ناحیه می شود در ان زمان میباید با روش گفته شده در فوق سوپر هیت اندازه گیری شود و عدد آن یادداشت شود در صورتی که عدد کمتر از اعداد گفته شده در فوق بود سپس به تدریج شیر انبساط ترموستاتیک را بسته ( افزایش سوپر هیت ) تا زمانی که آب شدن برفک تا محل بالب برگشت نماید. تغییر در تنظیمات شیر بایستی در مقادیر کم  و هر بار یک دور صورت گرفته و سپس اجازه کارکرد به سیستم به مدت 15 دقیقه داده شود چرا که اواپراتور بتواند حداقل یکبار پر و خالی شود پس از طی زمان فوق است که می توان اقدام به تنظیم مجدد کرد.

شامل 12 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق شیرهای انبساط
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد