ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق تیرچه بلوک

اختصاصی از ژیکو دانلود تحقیق تیرچه بلوک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 21

 

موسسه غیر انتفاعی نیما

مقدمه

سقف ها تقریبا یک ششم فضاهای داخلی را شامل می شود و تا کنون معمولا در قسمت های اصلی فضاهای داخلی در مورد آنها غفلت شده است.

از فضاهی آرام ناهار خوری در خانه ها تا اکثر فضاهای عمومی، سقف ها به طور موثر می توانند به فراهم آوردن اکوستیک فضا ها و همینطور کمک به معنی دار کردن عملکرد های متنوع فضای داخلی و نمایان کردن خویش به عنوان بخشی تمام و کمال از یک اتاق عمل کند.

سقف ها در فضاهای عمومی معمولا توجه بیشتری را نسبت به محیط های مسکونی به خود اختصاص می دهند.

امروزه متداول ترین سقف ها که در محیط های مسکونی استفاده می شوند سقف هایی با مصالح بافت دار متخلخل هستند. از حدود چهل سال پیش تا کنون این سقف ها به طور استاندارد استفاده می شوند آن هم به علت ارزان بودن و قابلیِت پنهان نمودن عیب هایشان است.

در اینجا ما به بررسی سقف تیرچه بلوک یک فضای مسکونی که متداول ترین سقف های مورد استفاده در ساختمان های امروزی است می پردازیم.

اجرای سقف های بتنی (تیرچه بلوک):

ابتدا تیرچه ها روی پل های اصلی (تیرهای فلزی )،در تراز های موردنظر قرار دارند.فاصله بین تیرچه ها با بلوک های مجوف پر شده،آرماتور های اصلی تیرچه باید به طول 15-10 سانتی متر با تیرهای اصلی در گیر شوند و به هیچ وجه نباید این آرما تور ها به تیرهای فلزی جوش داد.

در موقع اجرای تیرچه موارد زیر رعایت شده است :

1- سر تیرچه ها نباید از روی بال تیر آهن بلند شود

2- فاصله محور تا محور تیر چه ها نباید از 75-70سانتی متر بیشتر باشد

3- عرض تیرچه ها نباید از 10سانتی متر کوچکتر باشد وهم چنین نباید از 35/1برابر ضخامت کل سقف کمتر باشد.

4- حداکثر دهانه ای که تیرچه می تواند پوشش دهد 8متر است که برای اطمینان بیشتر بهتر است بیشتر از 7 متر نباشد .اما در صورتی که از 7 متر بیشتر بود از تیرچه ی مضاعف استفاده می شود .

تمام این موارد در پروژه ی مورد تحقیق رعایت شده است .

5- استفاده از تیر فرعی بتنی

اگر طول تیرچه گذاری بیشتر از 4 متر باشد باید پس از بلوک گذاری تا اواسط طول تیر چه ها باید 20-10سانتی متر فاصله بگذاریم (خالی باشد ) سپس ادامه ی بلوک ها را بچینیم .سپس زیر این فضای خالی را تخته ای به عنوان قالب قرار می دهیم و آن را با شمع زنی نگه می داریم .سپس دو میلگرد با دستورات اجرایی فنی خاص خود در بالا و پایین این فضای خالی قرار می دهیم .که موقع بتن ریزی داخل آن پر می شود که به آن «تیر فرعی بتونی»که در جهت عمود بر طول تیر چه ها به وجود می آید ،گفته می شود .این کار مانع از ایجاد خیز در طول تیرچه می شود .


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق تیرچه بلوک
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد