ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد گسترش فعالیتهای کیفی

اختصاصی از ژیکو مقاله در مورد گسترش فعالیتهای کیفی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد گسترش فعالیتهای کیفی


مقاله در مورد گسترش فعالیتهای کیفی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه18

 

» گسترش فعالیتهای کیفی  «

 

برای آشنائی بیشتر با بحث (Quality Function Deployment) QFD یا گسترش فعالیتهای کیفی بهتراست از فرآیندها و عدم همسان فهمی در بین گروه های مختلف شروع کنیم چرا که مسئله اصلی در فرآیندها اینستکه مشتریان و مهندسین به دو زبان مختلف صحبت می کنند. ممکن است یک مشتری خواسته خود را اینگونه بیان کند که ماشینی میخواهد که خیلی راحت روشن شود. ترجمه این خواسته ، به زبان تکنیکی ممکن است این جمله شود: <اتومبیلی که در 10 ثانیه روشن شود و به کار ادامه دهد.> یا خواسته ای از قبیل <صابونی که باعث نرمی پوست شود> که می باید به عبارت < ph صابون یا مشخصه سختی آن> ترجمه شود. بسیاری اوقات در ترجمه خواسته مشتری به زبان فنی و تکنیکی ، مشخصات فنی محصول گم میشود.

ژاپنی ها به QFD یا گسترش فعالیتهای کیفی به منظور تأمین خواسته های مشتری و ملحوظ نمودن آن در طراحی فرآیند و طراحی محصول توجه بسیاری کرده اند.

QFD اساساً یک فلسفه و مجموعه ای از برنامه ریزی و ابزار ارتباطی است که به خواسته های مشتری دقت میکند و این خواسته ها را با طراحی ، ساخت و بازاریابی محصول ، هماهنگ مینماید.

برای اولین بار QFD در واحد میتسوبیشی کوپه در سال 1972 دیده شد. سپس کمپانی تویوتا اقدام به گسترش این دیدگاه نمود و از سال 1977 که مورد استفاده واقع گردید نتایج مؤثری حاصل شد. از تاریخ ژانویه 1977 تا اکتبر 1979 تویوتا متوجه شد که هزینه های راه اندازی یک وانت جدید (تولید جدید) به میزان 20% کاهش یافته است. این کاهش هزینه ها تا سال 1982 به میزان 38% و تا سال 1984 به میزان 61% رسید. علاوه بر آن زمان توسعه به 3/1 رسید و کیفیت هم ارتقاء یافت.

امروزه QFD بطور موفقیت آمیزی در صنایع الکترونیک ، لوازم خانگی ، نساجی ، تولید وسایل ساختمانی و ..... توسط شرکتهایی چون جنرال موتورز ، مزدا ، فورد ، موتورالا ، زیراکس ، کداک ،IBM  ، HP وAT&T استفاده میشود.

کادیلاک مدل 1992 کلاً توسط QFD برنامه ریزی و طراحی شده است. این دیدگاه (گسترش فعالیتهای کیفی) در امریکا توسط دو سازمان اشاعه یافت. اول انجمن عرضه کنندگان امریکایی که یک سازمان غیرانتفاعی است. و سپس سازمان Goal/QPC که یک شرکت مشاوره میباشد.

در سطح استراتژیک ، QFD یک مبارزه و یک فرصتی است برای مدیریت ارشد که خود را در جهت سمت گیری از سوی مدیریت سنتی که نتیحه گرا میباشد و نتیجه


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد گسترش فعالیتهای کیفی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد