ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق تاریخچه پیدایش قطار شهری

اختصاصی از ژیکو دانلود تحقیق تاریخچه پیدایش قطار شهری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق تاریخچه پیدایش قطار شهری


دانلود تحقیق تاریخچه پیدایش قطار شهری

 از نظر تاریخی، توسعه شهرهای  بزرگ و معاصر با حمل و نقل ریلی پیوند خورده است. در سال 1830 میلادی در نیویورک از یک وسیله نقلیه ریلی که به وسیله چند اسب کشیده می شد، استفاده می کردند این وسیله هر چند که از امکانات رفاهی لازم برخودار نبود، ولی به سرعت در  شهرها متداول شد.
اولین وسیله حمل و نقل ریلی  شهری را (جان ماسن) در سال 1833 در خیابان چهارم نیویورک راه اندازی نمود.
اولین خط سریع زیر زمینی قطار ریلی در سال 1863 درلندن با استفاده از لکوموتیو های بخاری آغاز گردید و در سال 1870 در محله منهتن شهر نیویورک آمریکا از یک نوع وسیله نقلـیه ای که به وسیله کابل کشیده می شد و روی ریل به حرکت در می آمد استفاده شد.
در سال 1890 قطارهای برقی گسترش یافت و در آلمان از تراموا و قطار شهری در سطح گسترده استفاده شد.
اما در کشور ایران سابقه حمل و نقل ریلی به عهد قاجاریه بر می گردد که در تهران چهار خط ریلی، با عنوان واگن اسبی وجود داشت:
 خط بازار،  خط شاه عبدالعظیم،  خط باغشاه،  خط دروازه قزوین.
واگن اسبی بر روی ریل حرکت می کرد و بوسیله دو تا چهار اسب کشیده می شد. در سال 1261 هجری شمسی احداث خط آهن تهران به شهر ری به یک مهندس فرانسوی به نام بواتال واگذار شد.بر اساس این امتیاز بواتال با چند مهندس بلژیکی شرکت راه آهن و تراموا را در تهران تاسیس کردند و وظیفه داشتند برنامه وسیعی را درزمینه تاسیس شبکه خط آهن و قطار برقی شهری در ایران پیاده کنند اما در عمل جز همان رشته خط آهنی که بین تهران و شهر ری کشیده شد راه آهن شهری دیگری ساخته نشد و واگن اسبی استفاده گردید.
پیشرفت‌های صنعتی استفاده از اسب به عنوان کشنده منسوخ و توربین بخار جانشین آن شد. توسعه شبکه‌های برق در شهرها موجب استفاده از موتورهای برقی به جای توربینهای بخار در اروپا گردید لیکن این تحول به کشور ما راه نیافت و در بیشتر شهرهای مهم ایران درشکه‌ها جای خود را به تاکسی‌ها و اتوبوسها دادند در سال 1318 با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهر مقدس مشهد اتوبوسرانی مشهد با دو دستگاه اتوبوس شروع به فعالیت نمود.
با توجه به گوناگون بودن شرایط زیر بنایی، امکانات اقتصادی و دیگر عوامل اجتماعی و محیطی شهرهای جهان نمی‌توان به یک الگو و یا راه حل جامع و کامل رسید و یا حتی نمی‌توان یکی از سیستمهای حمل و نقل مسافرشهری را بطور مطلق بر دیگر سیستمها ترجیح داد.
به همین دلیل در شهرهای پیشرفته جهان از سیستم‌های مختلف جابجایی مسافر از قبیل اتوبوس، تراموا ، قطار سبک شهری، مترو و ... بطور همزمان استفاده می‌شود.
در حال حاضر بیش از 400 شهر مهم  جهان از قطار شهری استفاده می‌کنند. در ایران اسلامی و در شهر مقدس مشهد در سال 1370 توسط مسؤولین وقت شهرداری مقدمات تهیه طرح مطالعات جامع حمل و نقل مشهد فراهم شد که منجر به تهیه شرح خدمات آن در اوایل سال 1373 توسط مرکز مطالعات و تحقیقات حمل و نقل دانشگاه صنعتی شریف گردید، و این نقطه عطفی بود بر پیوستن شهر مقدس مشهد به شهرهای دارای سیستم حمل و نقل ریلی درون شهری.

سیستم حمل و نقل همگانی برای شیراز (شبکه ریلی LRT)
همگام با رشد و گسترش شهرها، افزایش روزافزون جمعیت و تعداد وسایل نقلیه و توسعه ارتباطات روز به روز بر پیچیدگی سیستم حمل و نقل و مشکلات ناشی از آن افزوده می‌شود، مشکلاتی که هزینه‌های سنگینی را بر سیستم و استفاده کننده تحمیل می‌کند و در صورت عدم مقابله با آن بر سایر ابعاد جامعه نیز تأثیر منفی خواهد داشت.
مشکلات ساختاری و عملکردی سیستم حمل و نقل شهرهای بزرگ ایران نیز دیر زمانی است بروز کرده و هر روز نمود بیشتری می‌یابد. برای رفع این مشکلات راهکارها و طرحهایی شامل ساخت و توسعه شبکه بزرگراهی و معابر یا بهبود آنها، توسعه و تقویت سیستم حمل و نقل همگانی و بکارگیری روشهای مدیریتی در کنترل و هدایت ترافیک به اجرا درآمده که هر یک به فراخور ماهیت آن سهمی در بهبود عملکرد سیستم حمل و نقل داشته است.
ولی با وجود همه این اقدامات، هنوز شهرها با مشکلات ترافیکی بسیاری روبرو هستند. به همین دلیل نیز ارائه راهکارهای صحیح و مناسب جهت رفع مشکلات فوق، با بکارگیری روش های دفیق و مبتنی بر اصول علمی، امری اجتناب ناپذیر است. البته شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز در تعیین و انتخاب راهکارهای پیشنهادی تأثیرگذار خواهد بود.
امروزه با توجه به شرایط اقتصادی ـ اجتماعی شهرهای بزرگ، هرگونه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری صحیح در جهت توسعه بهبود و تقویت سیستم حمل و نقل همگانی، تأثیر مثبت و به سزایی در عملکرد سیستم حمل و نقل شهرها خواهد داشت. در صورت عملکرد صحیح سیستم حمل و نقل همگانی و افزایش کارایی آن، علاوه بر آنکه رضایت بیشتر استفاده‌کنندگان این سیستمها فراهم می‌گردد، بخشی از مسافرین سیستم حمل و نقل شخصی نیز به آن جذب خواهند شد و از این طریق بار ترافیکی موجود در شبکه و عوارض منفی ناشی از آن کاهش خواهد یافت.
راهکارهای بهبود عملکرد و افزایش کارایی سیستمهای حمل و نقل همگانی، طیف گسترده‌ای شامل بهبود ساختار شبکه حمل و نقل همگانی موجود، بهبود برنامه زمان‌بندی حرکت وسایل نقلیه همگانی، افزایش و نوسازی ناوگان و استفاده از سیستمهای حمل و نقل سریع و انبوه در حمل و نقل همگانی را دربرمی‌گیرد.

معرفی و چگونگی تشکیل سازمان قطار شهری

در اجرای ماده 84 قانون شهرداری ها و نیز ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، در جهت اعمال اختیارات شهرداری ناشی از امتیاز نقل و انتقال مسافر به طور دسته جمعی در داخل شهر و حومه، شهرداری شیراز پیشنهاد احداث و تشکیل سازمان قطار شهری شیراز و حومه را پس از تایید شورای اسلامی شهر و استانداری، به وزارت کشور ارسال که پس از طی مراحل قانونی و تصویب وزارت کشور در تاریخ 27/12/80 جهت اجرا ابلاغ گردید.

اهداف سازمان :
اهداف سازمان عبارت است از : طراحی، احداث، بهره برداری، نگهداری، توسعه کمی و کیفی شبکه قطار شهری شیراز و حومه.

عمده وظایف و اختیارات سازمان :

انجام هر نوع عملیات مطالعاتی، ساختمانی، خرید وسایل و ماشین آلات، خرید، اجاره و تملک اراضی و املاک، دریافت وام و اعتبار، انعقاد هر گونه قرارداد، انجام سایر عملیات مجاز عمرانی و اقتصادی، صرفا در راستای تحقق اهداف سازمان.
سازمان برای مدت نامحدود و با سرمایه شهرداری شیراز تاسیس گردیده و عمده منابع مالی آن اعتبارات دولتی و درآمدهای شهرداری شیراز میباشد.

ارکان سازمان :
سازمان از طریق شورا (به ریاست استاندار فارس) به عنوان عالی ترین مرجع و پس از آن هیات مدیره و مدیر عامل اداره میگردد.

اعتبارات و موافقت نامه های سازمان :
در دوره ساخت خط یک، اعتبارات سازمان در دو بخش عمرانی و جاری و بصورت سالیانه تعیین میگردد.
بودجه جاری سازمان بلحاظ استفاده از خدمات عامل چهارم (مدیریت طرح)خوشبختانه بسیار ناچیز و تاکنون کمتر از 2 درصد بوده است و به این ترتیب بیش از 98 درصد اعتبارات جهت فعالیت های عمرانی احداث خط یک، مصروف پرداخت به مهندسین مشاور، پیمانکاران و تامین کنندگان میگردد

 

 

فهرست
    
تاریخچه پیدایش قطار شهری                    1
سیستم حمل و نقل همگانی برای شیراز                2
معرفی و چگونگی تشکیل سازمان قطار شهری            4
گزارشات پیشرفت طرح / احداث مسیر                6
گزارشات پیشرفت طرح/ ساختمان                    7
دستگاههای حفاری TBM                        8
 گزارشات پیشرفت طرح / ایستگاه ها                    9
ایستگاه های متروی شیراز                        9
توقفگاه ها و تعمیرگاه ها                        12
مسیر های متروی شیراز                        14
تامین کنندگان تجهیزات قطار شهری ، پیمانکاران             17
روش های ساخت تونل مترو                    18
روش جدید تونل زنی اتریشی                     21
روش ماشین حفار                            25
 اثر زلزله بر سازه های زیر زمینی و تونل مترو            28
 تعاریف مربوط به تونلها و ساختگاه                    36
تاثیر گسلش بر تونلها                        39
تاثیر ارتعاشات زلزله بر تونلها                    46
بررسی تغییر شکلهای ایجاد شده در تونل                51
بررسی رفتار لرزه‌ای سازه‌های مدفون در رسوبات            54
منفصل
انواع تغییر شکلهای لرزه‌ای خاک                    55

 

 

 

 

شامل 89 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق تاریخچه پیدایش قطار شهری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد