ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره آبیاری سطحی

اختصاصی از ژیکو تحقیق درباره آبیاری سطحی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره آبیاری سطحی


تحقیق درباره آبیاری سطحی

فرمت فایل:  Image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

حجم فایل:  (در قسمت پایین صفحه درج شده )

تعداد صفحات فایل: 57

کد محصول : 001Shop

فروشگاه کتاب : مرجع فایل 


 

 قسمتی از محتوای متن 

  آبیاری سطحی توضیح : آبیاری سطحی که گروه بزرگی از روشهای آبیاری که آب بوسیله نیروی ثقل برزمین توزیع می‌شود وابسته است. آب بطور کلی در نقطه بالایی یا درلبه بالایی مزرعه وجود دارد  اجازه داده می‌شود که توسط جریان بالادست سطح مزرعه را بپوشاند.

تأثیر یکنواختی آب آبیاری که به یکنواختی خاک بالا دست، کیفیت تسطیح، توپوگرافی زمین ، و کنترل اندازه‌های بین جوژیچه ها نفوذیری خاک و مدت زمانی کارایی ،بستگی دارد.

 

یک تعریف ار روش آبیاری سطحی این است که خاک به عنوان یک عامل انتقال دهنده‌ برخلاف (یک لوله یا مسبر هوا در آبیاری بارانی ) می باشد. خاک همچنین عمق نفوذ در زمان را کنترل می‌کند. (برخلاف میزان کارایی که توسط قطره‌چکان با آبپاش کنترل شده است) با وجود این، نفوذپری و خصوصیات پیشروی مزرعه آبیاری شده سطحی با زمان تغییر می‌کند، و آن را برای پیش‌بینی و پیشنهاد مدیریت‌‌ها غیرممکن می سازد.) آبیاری که توسط مدیریت مزرعه کنترل می شود ، برای آبیاری سطحی نسبت به سیستم‌های مکانیزه که با مدیریتهای پیچیده تجهیز و طراحی شده ‌اند بسیار مهم تر است.

 

روشهای آبیاری سطحی به 2 گروه کلی تقسیم می‌شوند:

آب حرکتی و دریاچه‌ای(pond)و غرقابی

آب حرکتی احتیاج به مقدار رواناب برای اطمینان از کفایت نفوذ د رانتهای پایینی مزرعه دارد. سیستم‌های جریان برگشتی آب اضافی که اغلب مورد نیاز هستند، توسط قانون در مقابل رواناب از مزرعه ها ممنوع شده‌اند.

 

آنها همچنین لوازم باارزشی برای کاهش کارگران و افزایش یکنواختی فراهم می‌آورند در صورتی که به درستی طراحی شده باشند . جد.ول 1-3 لیستی از روشهای آبیاری سطحی که دراین فصل شرح داده می‌شود را توضیح داده است.

انواع روشهای آبیاری سطحی کرت:

آبیاری کرتی یک نوع روش غرقاب آبیاری است که آب را در زمین‌های مسطح که توسط دیواره‌هایی محصور شده است بکار می برد (شکل 1-3) . سطح خاک همیشه غرقاب نگه داشته می شود. . روانابی وجود ندارد زیرا آب در سطح آنقدر نگه داشته می شود که نفود کند. مناطقی که بارندگی دارند باید توسط زهکشیهایی که آب اضافی را خارج می کنند مود حمایت قرار گیرند.

 

آبیاری کرتی با نامهای مختلفی شناخته می شوند، مانند level border , chech flaod- chech basin , check irr dead  - level irrو  level – basin irr  این روش از آبیاری می تواند برای محصولات ردیفی و زراعی استفاده شود، که اغلب قابل عوض شدن هستند، بابسته صاف و پهن . همچنین برای درختان و باغ مو نیز استفاده می شود. میزان نفوذ در خاک باید با هرکرت یکسان باشد همانگونه که یکنواختی نفوذ بسیار حساس به تغییرات میزان نفوذ است که تنها لازم نیست که مستطیلی یا مستقیم باشند و دیواره‌ها لازم نیست که دائمی باشند ، تحت یک مدیریت خوب، حجم قابل تعیینی از آب می تواند به سرعت به کرت تخلیه شود.

1-3 tabale

تغییرات این روش شامل بستر گیاهی و صاف کرت می باشد. (جویچه‌ها و کانالها) محصولاتی که با موفقیت رشد کرده‌اند کرتهای تسطیح شده، تقریبا نامحدودند بجز مواردی که به خاک بستگی دارد. بستر کرتها بطور معمول برای محصولات ردیفی که حتما باید از آب گرفتگی اجتناب شود، استفاده می شود، با زمانی که عملکرد پایین برای شرایط بحرانی مورد نیاز است. بسترهای باریک و سخت یا بسترهای پهن اغلب برای محصولاتی چون سبزیجات ، خربزه ، پنبه، غلات، سیب‌زمینی، چغندرقند و بسیاری دیگر از محصولات ردیفی استفاده می شود.

 

کرتهای صاف مناسب ترین برای زراعت و محصولات ردیفی که به آب رفتگی برای مدت کم حساس نیستند ، می باشد. محصولات زراعی مانند یونجه ، گندم، نورگوم، پنبه و ... معمولا با این روش آبیاری می شوند. این گیاهان به خذف عناصر نمک و مشکلات شوری و سادگی کاربرد آبیاری سنگین کمک می کنند. محصولات باغی و باغستان مو، می تواند روی بسترها کشف شود. بستر کرت آبیاری بندی محصولات ردیفی که نیاز به کنترل رطوبت در داخل بسترها دارد مناسب است. برای مثال، بسترهای تسطیح شده به راحتی می توانند بطور یکنواخت مرطوب شوند و جوانه بزنند که ممکن  است با روش جویچه ها بسیار سخت باشند. با وجود این اگر کرتها بسیار بزرگ باشند. میزان جریان زیادی در فاز پیشروی باید وارد شود که ممکن است ، باعث آبرفتگی محصولات و یا دانه ها شود.

 

محصولات در اثر آبگرفتگی آسیب می بینند، با استفاده از تسطیح خوب زیانشان کمتر می شود، آب باران و بارندگی اضافی بطور یکنواخت باعث ویران شدن کل منطقه می شوند و باعث زیان به محصول می گردد. با این وجود اگر رواناب نباشد، آب اضافی یا باران اضافی باعث آسیب به گیاه می شود. د رمناطقی که بارندگی زیاد است و نقوذ پذیری خاک کم می باشد سیستم سطحی باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

کرتهای مزیتهایی در مقابل سایر روشهای آبیاری دستی دارند، سادگی وسایل ، نیاز به کارگر کم و توانایی استفاده درجریانهای ثابت، این روش عملکرد بالایی باخاکهای یکنواخت ، تسطیح دقیق، جریانهای بادی ؟ هیچ یک از موارد بالا لزوما مورد نیاز نیست اما باعث کارایی بهتر در کرتها می شود.

 

آبیار با ناظر باید مقدار جریان ورودی بداند، و عملکرد موردنیاز را بداند ، و از یکنواختی که با تعیین دور دقیق آبیاری بدست می‌آید و در دسترس است آگاه باشد. 6 دقیقه اشتباه در مدت 1 ساعت باعث ایجاد و 1% خطا می شود. یکنواختی به اندازه جویچه‌ها بستگی دارد، سرعت پیشروی و نامنظمی سطح خاک ، و میزان نفوذپذیری . میزان پیشروی با رابطه زیر تعریف می شود.

 

زمان آبیاری / زمان پیشروی= AR

 

«زمان آبیاری » فرصت زمان لازم برای نفوذ SMD می باشد. در عمل، بعنوان کمترین زمان در کرت یا جویجه می باشد. « فرصت نفوذ» زمانی است که آب با سطح خاک در یک نقطه مزرعه تماس دارد.

 

نیاز به کارگر برای آبیاری که جریان زیاد است بسیار کم است. با این وجود، کارگر نوبتی برای بعضی مکانهای دیگر قابل استفاده است. کار فیزیکی شامل بارکردن دریچه‌ها بدون تنظیم جریان است. برای سیستم طراحی شده خوب، مقداری مهارت و دانش توسط آبیار مورد نیاز است. اما ناظرباید دقیقا مراقب ارتباط بین میزان جریان، مدت و رطوبت حد کفایت خاک باشد.

 

با سیستم های کرتی مسطح، مخصوصا روی محصولات ردیفی با پشته و بستر سخت، کانالها ممکن است باز و از دو انتها با نهرهای درجه 2 به هم پیوسته باشد. حرکت آب در جویچه‌ها باسرعت پیشروی بالا در نهرهای درجه 2 جمع می شوند و در کانالهای با جریانهای پیشروی آهسته باز می گردند. این مورد غیریکنواختی زمان آب‌گرفتگی را کاهش می دهد. آب همچنین می تواند از 2 انتهای کرت مسطح تامین شود.

 

  • آب می‌تواند در چندین کرت از یک گوشه توزیع شود. این موضوع برای عملکرد آسان و پخش راحت‌تر آب در 2 طرف فراهم می کنند. این عامل باعث کاهش طول نهرهای کشاورزی موزد نیاز می شود. در عوارض مسطح، کرتها معمولا در محورهای منظم با مرزهای مشخص و تغییرات بافت خاک ایجاد می شوند. در زمینهای شیبدار، کرتها معمولا با طولهای موازی با کنترهای زمین و منابع تامین کننده آب روی شیب اصلی زمین ایجاد می شوند.

 

آگر کانال تامین کننده آب زیر سطح زمین باشد و زیر منابع آب تحویل‌دهنده به زمین، یک کانال مشابه می ‌تواند برای آبیاری کرت و همچنین برای زهکشی سطحی مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

  متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.

 
/images/spilit.png

دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره آبیاری سطحی

معماری روم باستان

اختصاصی از ژیکو معماری روم باستان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت بسیار جامع و کامل درباره معماری روم باستان شامل 49 اسلاید همراه با عکس مناسب برای دانشجویان معماری


دانلود با لینک مستقیم


معماری روم باستان

دانلود کتاب طراحی و ساخت پاسیو در محوطه های خارجی با عنوان لاتین The complete guide to patios : plan, build & maintain

اختصاصی از ژیکو دانلود کتاب طراحی و ساخت پاسیو در محوطه های خارجی با عنوان لاتین The complete guide to patios : plan, build & maintain دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود کتاب طراحی و ساخت پاسیو در محوطه های خارجی با عنوان لاتین The complete guide to patios : plan, build & maintain


دانلود کتاب طراحی و ساخت پاسیو در محوطه های خارجی با عنوان لاتین The complete guide to patios : plan, build & maintain

در این بخش کتاب طراحی و ساخت پاسیو در محوطه های خارجی با عنوان لاتین The complete guide to patios : plan, build & maintain برای دانلود قرار داده شده است. این کتاب با فرمت PDF و در 242 صفحه می‌باشد. در ذیل صفحه معرفی و فهرست مطالب کامل  و تعدادی از صفحات نمونه این کتاب آمده است. در صورت تمایل می‌توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود فرمایید.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود کتاب طراحی و ساخت پاسیو در محوطه های خارجی با عنوان لاتین The complete guide to patios : plan, build & maintain

اقدام پژوهی چگونه توانستم درس املا را در دانش اموزان تقویت کنم؟

اختصاصی از ژیکو اقدام پژوهی چگونه توانستم درس املا را در دانش اموزان تقویت کنم؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی چگونه توانستم درس املا را در دانش اموزان تقویت کنم؟


اقدام پژوهی چگونه توانستم درس املا را در دانش اموزان تقویت کنم؟

چگونه توانستم درس املا را در دانش اموزان تقویت کنم؟
فایل ورد و قابل ویرایش
در 13 صفحه

 

 

فهرست مطالب
مقدمه : 3
توصیف وضعیت موجود 3
گردآوری اطلاعات (شواهد 1) 4
تجزیه و تحلیل اطلاعات 4
خلاصه یافته های اولیه 4
اصول و مبانی املا 4
املا و انواع آن 5
روش تدریس املا 6
نکات برجسته روش آموزش املای فارسی : 6
گام اول , انتخاب متن : 7
گام دوم 7
گام سوم 8
گام چهارم 8
راههای پیشنهادی برای تقویت املایی دانش آموزان ضعیف 8
چگونگی اجرای راه جدید 9
گرد آوری اطلاعات ( شواهد 2 ) 10
نتیجه گیری 12
منابع و ماخذ 13

 

مقدمه :
توصیف وضعیت موجود
مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می باشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه اول اساس پایه های دیگر می باشد و هر چقدر دانش آموزان در این پایه بهتر آموزش ببینند در پایه های دیگر راحت تر هستند و بالعکس ؛ در پایه اول دو درس ریاضی و فارسی ( قرائت فارسی و املای فارسی ) کلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دو درس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذکر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی برخوردار می باشد. طوری که بدون یادگیری درس فارسی , یادگیری دروس دیگر تقریباً غیر ممکن می باشد.
چندین بار بود که آموزگار پایه دوم از وضعیت تحصیلی دو دانش آموز ابراز نگرانی می کرد و آنان را در حد دانش آموزان پایه اول هم نمی دانست . از عدم پیشرفت تحصیلی آنان صحبت می کرد؛ مدیر مدرسه با اولیای دانش آموزان ذکر شده , مشاوراتی را بعمل آورد . قرار شد آنان به فرندان خود کمک کنند و همگام با معلم درس ها را تکرار و تمرین کنند.
بعد از گذشت یک ماه , متاسفانه پیشرفتی حاصل نشد در جلسه شورای معلمان وضعیت دانش آموزان ذکر شده مورد بحث قرار گرفت . پیشنهادهایی ارائه گردید بنده را مامور رسیدگی به این دانش آموزان نمودند , من هم با بررسی نمرات سال گذشته آنان و مشاوره با والدین و معلم پایه دوم آنان مطالبی را جمع آوری نمودم.


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی چگونه توانستم درس املا را در دانش اموزان تقویت کنم؟

چگونه اضطراب دانش آموزپایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم؟

اختصاصی از ژیکو چگونه اضطراب دانش آموزپایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

چگونه اضطراب دانش آموزپایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم؟


اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموزپایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم؟

چگونه اضطراب دانش آموزپایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم؟
فایل ورد و قابل ویرایش
در 23 صفحه

 

 

فهرست مطالب
چکیده: 3
کلید واژه : 3
مقدمه: 4
توصیف وضیعت و بیان مساله: 5
تعریف کلید واژه ها: 6
اضطراب چیست؟ 6
نگرانی چیست؟ 6
جمع آوری اطلاعات شواهد 1 : 7
مشاهده ی رفتار دانش آموز در کلاس درس: 7
مصاحبه با دوستان: 7
مصاحبه با دیگر معلمان فاطمه: 8
مصاحبه با والدین فاطمه: 8
مصاحبه با خود فاطمه: 9
مطالعات تحقیقات گذشته : 10
اضطراب ریاضی چیست ؟ 10
چگونه اضطراب ریاضی دانش آموزان افزایش می یابد ؟ 11
تجزیه تحلیل و تفسیر داده ها : 13
الف) عوامل محیطی 13
1- فشارهای والدین : 13
2- شیوه آموزش دبیر : 13
3- محتوی کتاب های ریاضی : 13
4- تجارب منفی : 14
ب) شیوه های اشتباه آموزش ریاضی 14
پ) عوامل فردی 14
انتخاب راه جدید موقتی : 15
اجرای راه حل و نظارت بر آن : 16
گردآوری اطلاعات ( شواهد2 ) 18
ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن : 19
پیشنهادات 19
منابع : 21

 

چکیده:
پژوهش نشان داده است که عامل بسیاری از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومی مدرسه و کلاس درس است که با اصلاح روش تدریس ، در ارزیابی و ارزشیابی قابل تضعیف می باشد.
و اما پژوهش حاضر در مورد فاطمه دانش آموز پایه سوم راهنمایی است که دچار اضطراب در کلاس و به خصوص در درس ریاضی است که پس ازبرخورد با این مسئله به جمع آوری اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربیات افراد متخصص پرداخته و بعد آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و سپس با ارائه راه حل هایی به بهبود و کاهش اضطراب او پرداختم.
کلید واژه :
اضطراب – نگرانی – دانش آموز - پایه سوم راهنمایی


دانلود با لینک مستقیم


چگونه اضطراب دانش آموزپایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم؟