ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود گزارش کارآموزی کنترل کیفی کارخانه شهد ایران

اختصاصی از ژیکو دانلود گزارش کارآموزی کنترل کیفی کارخانه شهد ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی کنترل کیفی کارخانه شهد ایران


دانلود گزارش کارآموزی کنترل کیفی کارخانه شهد ایران

در ایران کنسانتره آب میوه جات گذشته فعالی نداشته است و در اوایل پیروزی انقلاب تنها یک کارخانه در ارومیه بنام ارومدشت احداث شد که در ابتدا ظرفیت تولید آن زیر دو هزار تن بوده و از این رهگذر مقدار زیادی از میوه جات و مرکبات باقی می ماند که در نهایت یا به مصرف دام می رسد و یا معیوب و فاسد می شود و خسارات جبران ناپذیری را به قشر باغدار مملکت وارد می ساخت پس از پیروزی انقلاب مقدار زیادی کارخانه راه اندازی شد و یا مراحل نهائی نصب ماشین آلات را می گذرانند که از جمله مهمترین آنها می توان از  شرکت شهد ایران نام برد که با ظرفیت 6000 تن کنسانتره و تولید 18 هزار تن آبمیوه بزرگترین تولید و صادر کننده این محصول در سراسر ایران می باشد . بنحوی که این شرکت در سال 70 موفق به صادرات انواع کنسانتره سیب ، گلابی ، آلبالو به میزان 2/3107 تن شد که میزان ارزآوری آن مبلغ 3353490 دلار بوده است .

شرکت شهد ایران در مشهد ، شمال شرق ایران و مرکز استان خراسان رضوی واقع شده است ، شهر مشهد بزرگترین شهر زیارتی و سیاحتی در ایران است که به دلیل شرایط اقلیمی مناسب ، وسعت زیاد زمین های حاصلخیز و آفتاب فراوان ، قطب مناسبی برای کشاورزی در استان خراسان رضوی و ایران می باشد .

شرکت شهد ایران نخستین مجتمع صنایع غذایی در استان خراسان رضوی است که با فرآوری انواع میوه تازه و مرغوب و تبدیل آن به آبمیوه و کنسانتره ، گام هایی بلند در مسیر شکوفایی این صنایع و توسعه اقتصادی ایران برداشته ، و اینک به جایگاهی شایسته از نظر ارتقای کیفیت تولید و نیز فرآوری محصولات کشاورزی دست یافته است .

شرکت شهد ایران با هدف تولید آبمیوه در پاییز 1361 شمسی در مشهد تاسیس گردیده است و بهره برداری از خطوط تولیدی آن از سال 1365 آغاز شده است .

شخصیت حقوقی شرکت از ابتدای تاسیس لغایت تاریخ 17/12/1371 از نوع سهامی خاص بوده که از آن تاریخ به بعد سهامی عام تغییر یافته است . در سال 1371 به عضویت بورس اوراق بهادار تهران درآمد و هم اکنون در شمار موفق ترین شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار ایران قرار گرفته است .

فراورده های شرکت شهد ایران با برترین کیفیت ، مطابق استانداردهای جهانی فراهم می شود و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می گردد . همه مراحل تولید در شرکت شهد ایران ، با بهره گیری از کارشناسان دانش آموخته و کارآزموده ، دانش فنی ، تجهیزات و ماشین آلات مدرن ، فن آوری پیشرفته و نظام کنترل کیفیت مواد صورت می گیرد .

شرکت شهد ایران محصولات خود را با نام های تجاری گلدیس ، هانی و بنیس به بازار عرضه می کند . این شرکت فرآورده های خود را در طول سال های فعالیت خویش با تنوع چشمگیر عرضه کرده و هر سال انواع جدید محصولات ، با کیفیت برتر و جاذبه بیشتر را به سبد کالاهای تولیدی خود می افزاید .

1- تعریف کلی محصو ل :

کنسانتره میوه در واقع حاصل یک فرآیند بسیار دقیق عصاره سازی ، شربت گیری و تغلیظ می باشد . این فرآیند از ان نظر حساسیت و دارد که باید در تمام فرازهای تولید نه تنها مزه و طعم کاهش نیافته بلکه در جهت کیفیت بهتر هدایت شود . در واقع کنسانتره آب میوه حاصل تغلیظ اب میوه به منظور بالابردن ثبات فیزیکی و بیولوژیکی ، جلوگیری از فساد کاهش حجم به میزان چندین برابر  بالا بردن زمان نگهداری صرفه جوئی در حمل و نقل و بسته بندی استفاده جهت آبمیوه برای تمام فصول می باشد .

2- میزان تولید محصول:

میزان تولید محصول تا سال 74 ، 12650 تن معرفی شده است .

3- ارزش غذایی محصول :

4- میزان مصرف و تقاضا:

شرکت شهد ایران فرورده های خود را در 2 واحد بسیار مجهز آماده می کند :

واحد تولیدی شماره ی یک : این واحد با وسعتی بیش از 5/4 هکتار و با زیر بنای 17500 متر مربع در کیلومتر 5 جاده مشهد – قوچان احداث شده و در آن انواع کنسانتره میوه و ابمیوه تولید می شود .

واحد تولیدی شماره ی دو : این واحد با وسعت 144 هکتار ، به سال 1370 در کیلومتر 40 جاده مشهد – قوچان گشایش یافته است . زیربنای صنعتی این مجموعه عظیم 24000 مترمربع است و در آن انواع پوره های میوه آبمیوه ، شربت های میوه ای و رب گوجه فرنگی تولید می شود .

مساحت باغستان های این مجموعه بیش از 114 هکتار است و بهترین نمونه درخت آلبالوی جهان در باغستان ها کاشته شده است .

شرکت شهد ایران با هدف پاشخگویی به نیاز سرانه کشور به انواع جدید لفاف ، در سال 1379 به بررسی و راه اندازی خط تولید لفاف های چند لایه بسته بندی مواد غذایی و اشامیدنی در واحد تولیدی شماره ی دو پرداخت و در سال 1382 با دریافت پروانه بهره برداری تولید و چاپ انواع لفاف های چند لایه را آغاز کرد .

صادرات شرکت ، انواع کنسانتره آب میوه ، پوره میوه ، آب میوه و رب گوجه فرنگی است که به کشورهای آلمان ، فرانسه ، ایتالیا، اتریش ، کانادا، ژاپن ، امارات متحده عربی ، جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع (cIS) و افغانستان فرستاده می شود.

شرکت شهد ایران در تمام دوره های فعالیت ثمربخش خویش پیوسته در حال رشد و گستردش بوده و در عرصه های نوآوری ، کیفیت و عرضه محصولات تازه و جدید ، پیشاپیش همه موسسات تولید مواد غذایی قرار داشته است .

شرکت شهد ایران در سال های طولانی به عنوان صادرکننده نمونه کشور در قلمرو صنایع غذایی برگزیده شده و لوح طلایی از وزارت صنایع دریافت کرده است .

شرکت شهد ایران دارای 20 مهر استاندارد ملی ایران است و نخستین شرکت در صنایع غذایی ایران می باشد که به استاندارد بین المللی ISO 9001 در بهمن ماه سال 1374 دست یافته و در شهریور ماه سال 1382 آن را به ویرایش 2000 ارتقاء داده است و نیز در شهریور ماه سال 1382 با هدف ارتقای هرچه بیشتر کیفیت فرآورده های خویش ، موفق به دریافت گواهینامه HACCP شده است .

لازم به توضیح است صادرکننده استانداردهای فوق شکرت NQA انگلستان می باشد .

هدف اساسی و نهایی شرکت شهد ایران کسب رضایت مصرف کننده ، رشد تولید و بهره وی ، و سرانجام کمک به توسعه اقتصادی کشور با ایجاد اشتغال بیشتر می باشد .

5- واردات و صادرات محصول :

اقلام عمده ای از کالاهای وارداتی که جهت بسته بندی محصولات این شرکت مصرف می شود....

اقلام عمده ای از کالاهای وارداتی که جهت بسته بندی محصولات این شرکت مصرف می شوند و همچنین مواد اولیه مصرفی وارداتی که برای تولید آبمیوه های شرکت مصرف می گردند بایستی دارای گواهی بهداشت و قابلیت مصرف مورد تایید مقامات ذیصلاح بهداشتی کشور مبداء و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران باشند . محصولات صادراتی شرکت نیز دارای گواهینامه استاندارد از اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و همچنین گواهی بهداشت مورد تایید از اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی می باشند . واردات شرکت از طریق گشایش اعتبار اسنادی (L/C) و صادرات نیز بصورت

 نقدی و یا از طریق (L/C) صورت می پذیرد . لازم به توضیح است که امکان تغییر در قوانین فوق الذکر با توجه به سیاست های دولت وجود دارد .

شامل 28 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی کنترل کیفی کارخانه شهد ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد