ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق کامل درمورد بهترین فرزند انقلاب

اختصاصی از ژیکو دانلود تحقیق کامل درمورد بهترین فرزند انقلاب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق کامل درمورد بهترین فرزند انقلاب


دانلود تحقیق کامل درمورد بهترین فرزند انقلاب

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 4

 

بهترین فرزند انقلاب

«فرزند انقلاب» را معمولا به آنهایی می‌گویند که پس از انقلاب اسلامی بهمن 57 به دنیا آمده‌‌اند، یا بالیده‌اند. از این جهت شاید قدری نامأنوس باشد که شهید آوینی را «فرزند انقلاب» بخوانیم. اما اگر توجه داشته باشیم که آوینی‌ای که ما می‌شناسیم «در انقلاب» و «با انقلاب» متولد شد و بالید و حیاتش را وقف این انقلاب کرد و از همه مهم‌تر پایانی به رنگ شهادت برای خود رقم زد، می‌بینیم که به کار بردن این عبارت درباره او چندان نیز نامأنوس نیست.

از علاقمندان جدی و پیگیر آثار و آرای شهید آوینی پنهان نیست که این بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نظریه‌پرداز هنر بعد از انقلاب و این شمع جمع هنرمندان انقلابی و این سید شهیدان اهل قلم، گذشته‌ای هم دارد. گذشته‌ای که در ظاهر میانه‌ای با آوینی‌ای که ما می‌شناسیم ندارد، اما در حقیقت مقدمه‌ای برای تولد این آوینی بوده است.

ما از این آوینی چه می‌دانیم؟ و مهم‌تر از آن، آیا اساساً نیازی هست که ما این آوینی در پرده اجمال و ابهام و کتمان مانده را بشناسیم؟ به این سوال دو پاسخ داده شده است.

اگر توجه داشته باشیم که آوینی‌ای که ما می‌شناسیم «در انقلاب» و «با انقلاب» متولد شد و بالید و حیاتش را وقف این انقلاب کرد و از همه مهم‌تر پایانی به رنگ شهادت برای خود رقم زد

برخی از دوستداران و نزدیکان شهید آوینی معتقدند نیازی به شناخت آوینی پیش از انقلاب نیست و استدلال می‌کنند که اگر این گذشته چیز مطلوبی بود، خود این شهید از آن گذشته به دامان آینده نمی‌گریخت و شاهد می‌آورند که شهید آوینی بعد از پیوستن به کاروان انقلاب در سال 58، هرآنچه از خودِ سابقش باقی مانده بود، نابود کرد تا چیزی از آن دوران زندگی‌اش نماند.

پس خود او هم تمایلی به افشای آن گذشته نداشته است و حتی ندارد. در مقابل، برخی دیگر بر این باورند که شناخت درست آوینی بدون توجه به آنچه بر او گذشته است ممکن نیست. ما می‌توانیم آثار و نوشته‌ها و ساخته‌های پس از انقلاب آوینی را مرور کنیم، اما آن‌گاه به تصویر درست و کاملی از شخصیت این بزرگ می‌رسیم که آوینیِ پیش از آن را نیز دیده باشیم. این اختلاف البته همچنان ادامه دارد!

اما هرچه هست، نمی‌توانیم انکار کنیم که کاوش شخصیت پیش از تحولِ آوینی، برای دوستداران او جذابیتی غریب دارد. این نیز غیر قابل انکار است که آوینیِ متحول شده، بی‌شک مدیون آوینیِ پیش از تحول است.

به راستی اگر آوینی در دورانی که از آن با عنوان «راه طی‌شده» یاد می‌کند، به طور جدی آلوده فلسفه، موسیقی، نقاشی و ادبیات غربی نشده بود و با عمق جان زیست روشنفکری (یا شبه‌روشنفکری) را تجربه نکرده بود، آیا می‌توانست با این شناختِ عمیق و دقیق از غرب و هرآنچه غربی است، به نقد آن بپردازد.

 نمی‌توانیم انکار کنیم که کاوش شخصیت پیش از تحولِ آوینی، برای دوستداران او جذابیتی غریب دارد. این نیز غیر قابل انکار است که آوینیِ متحول شده، بی‌شک مدیون آوینیِ پیش از تحول است

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درمورد بهترین فرزند انقلاب
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد