ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کاربرد آسانسور و تاریخچه صنعت آسانسور در ایران

اختصاصی از ژیکو دانلود مقاله کاربرد آسانسور و تاریخچه صنعت آسانسور در ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کاربرد آسانسور و تاریخچه صنعت آسانسور در ایران


دانلود مقاله کاربرد آسانسور و تاریخچه صنعت آسانسور در ایران

 

مشخصات این فایل
عنوان: کاربرد آسانسور و تاریخچه صنعت آسانسور در ایران
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 91

این مقاله درمورد کاربرد آسانسور و تاریخچه صنعت آسانسور در ایران می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله کاربرد آسانسور و تاریخچه صنعت آسانسور در ایران

کابین :
جزئی از آسانسور است که مسافر،بار یا هردو را در آن جای میدهد کابین دارای کف برای ایستادن،دیواره هایی برای حفاظت مسافرین یا بار،سقف و معمولاً دارای درب می باشد.
کابین دو درب : کابینی است که دو درب دارد،در صورتی که این دو درب در دو ضلع روبرو یاشند" کابین دو درب روبرو" و در صورتیکه در دو ضلع مجاور باشند کابین دو درب مجاور نامیده می شود.
کلید آتش نشان : کلیدی است که در مواقع ضروری توسط آتش نشان فعال شده و کنترل آسانسور فقط توسط آتش نشان (راهیر داخل کابین)صورت می گیرد و یه سایر احضارها پاسخ داده نمی شود تا کارایی آسانسور با حذف توقف های غیر ضروری بیشتر شود.
کنترل کننده مکانیکی سرعت(گاورنر) : وسیله ای مکانیکی است که از طریق سیسم بگسل یا زنجیر یه سیستم ترمز ایمنی(پاراشوت) کابین یا وزنه تعادل (در صورت وجود) وصل است  تا در موقع افزایش سرعت از حد تعیین شده قفل کرده و ضمن فرمان قطع برق آسانسور،سیستم ترمز ایمنی را فعال نماید.
موتور خانه : فضایی است که موتور گیر بکس یا سیستم رانش آسانسور و تابلو کنترل و غیره را در خود جای میدهد و ابعاد آن به ازای ظرفیت های مختلف در جدول استاندارد قید شده است .(پیوست 2)....(ادامه دارد)

- طراحی و آماده سازی محل آسانسور
3-1 جانمایی آسانسور (ها):
طراح باید محل صحیح قرار گیری آسانسور( ها) در یک ساختمان،سهولت دسترسی و رفت و آمد مسافرین و هدایت آنها به سمت آسانسور(ها)را تعیین کند.
پس از مشخص شدن تعداد و ظرفیت آسانسور(ها)طزاح باید با توجه به موارد زیر مکان صحیح قرارگیری آسانسور (ها) را تعیین نماید :
3-1-1 آسانسور(ها) باید در مرکز یا مراکز حرکتی و ترافیکی ساختمان قرار گیرد،بطوریکه با کمترین حرکت و جابجایی مسافر یا بار،بتوان از نقاط مختلف ساختمان به آنها دسترسی پیدا نمود.
3-1-2 حداکثر فاصله پیاده روی از در ورودی ساختمان یا در آپارتمان ها برای سوار شدن به آسانسور(ها )در هر طبقه 45 متر می باشد.
توصیه-1 در صورتیکه تعداد آسانسورها بیش از یک دستگاه باشد می توان آنها را کنار یا روبروی هم جای داد.
3-1-3 آسانسورها باید به نحوی جایگذاری شوندکه قاضله مساقران برای سوار شدن به هر کابین حداقل ممکن باشد.....(ادامه دارد)

چاهک :
 فاصله بین کف پائین ترین توقف تا کف چاه آسانسور را چاهک میگویند.
3-6-1 ارتفاع چاهک باید طراحی و اجرا شود هنگام طراحی ستون ها و فونداسیون اطراف چاهک دقت شود که ابعاد کوچک باید دقیقاً هم اندازه چاه باشد و فونداسیون پایه ستون های اطراف چاه آسانسور پایین تر از عمق مورد نیاز چاهک طراحی و اجرا شوند.
3-6-2 در صورتیکه امکان هرگونه دسترسی به زیر چاه آسانسور وجود داشته باشد یعنی زیر چاهک آسانسور خالی باشد  باید علاوه بر تقویت سازه کف چاهک،وزنه تغادل محهز به سیستم ترمز ایمنی مستقل شود یا ستون مستقل شودیا ستون مخکمی در امتداد مرکز وزنه تعادل از کف چاهک تا زمین امتداد یابد.
3-6-3 چاهک از نظر نفوذ رطوبت به داخل دارای عایق بندی مناسب بوده،کف آن سیمانکاری یا با موزائیک غیر لغزنده پوشیده شود و نردبان مناسبی ا فاصله کم از دیواره چاه بنحوی که که با قطعات متحرک فاصله مناسبی داشته باشد در آن کار گذاشته شود.
3-6-4 در صورتیکه چاه آسانسور مشترک باشد باید چاهک ها به نحو مقتضی از کف چاهک تا ارتفاع 5/2 متر جداسازی شوند و بتوان بصورت ایمن از طریق ورودی ....(ادامه دارد)

حفاظت در مقابل آتش
در اغلب آتش سوزیهای ساختمانها، آسانسورها می توانند نقش حیاطی در تخلیه ساختمان و نجات افراد داشته باشند در حالیکه همیشه این پیغام در آسانسورها نصب می شود که از آسانسورها در هنگام آتش سوزی استفاده نشود. هنگام وقوع حریق در تمام یا قسمتی از ساختمان مشکلات تخلیه خصوصاً سالمندان و بیمماران پیش می آید. به همین منظور توصیه می شود آسانسور در مواقع آتش سوزی در اختیار افراد ذیصلاح یا آتش نشانی ها قرار گیرد تا بتوانند با راندمان بیشتر عملیات تخلیه راانجام دهند.
7-1- مفاد مبحث سوم مقررات ملی ساختمان تحت عنوان محافظت ساختمان در برابر حریق لازم الاجرا می باشد.
7-2- چاه آسانسور بعنوان یک کانال هوایی عمل می کند و لذا راهرو طبقات باید توسط درهای ضد گسترش حریق محفوظ گردد تا از نفوذ دود و آتش به چاه آسانسور و عمل نمودن چاه آسانسور به عنوان دودکش جلوگیری شود.
7-3- باید کابل برق برای آسانسور باید مستقل باشد تا چنانچه در اثر آتش سوزی، اتصالی برق منجر له عمل فیوزها یا کلیدهای حفاظتی دیگر گشته و سبب قطع مدار برق قسمتهایی از ساختمان شوند. سیستم برق آسانسور همچنان متصل و فعال ....(ادامه دارد)

درب آسانسور:
دربهای آسانسور  این شرکت متناسب با نوع و کاربرد آسانسورها مطابق با استاندارد ساخته می شوند که در نهایت علاوه بر زیبایی و استحکام ، کلیه ویژگیهای فنی و ایمنی را دارا می باشند . به طور مثال دربها دارای سوئیچ الکتریکی می باشند که هنگام بازبودن یا باز شدن از روشن شدن موتور و حرکت کابین جلوگیری به عمل می آورد .
کلیه دربها با قاب به صورت دوجداره از ورقهای فولادی 5/1 ، 2 ، 3 میلیمتری و در انواع لولائی یک لنگه و دو لنگه با زاویه بازشو 105 درجه و اتوماتیک ، تلسکوپی ، کشوئی و سانترال (مرکزی) به عرضهای مختلف و مطابق استاندارد ساخته می شود .
معمولاً کلیه دربها با رنگ تزئین می گردند ، لیکن بر طبق درخواست دربهای اتوماتیک را می توان با روکش استنلس استیل و یا آلیاژی از برنز نیز تزئین کرد....(ادامه دارد) .

تخلیه هوای چاه و موتور خانه :
- هوای چاهی که آسانسور(ها ) را در خود جای داده و بیش از دو طبقه امتداد داشته باشد باید مستقیماً یا از طریق موتورخانه به فضای آزاد تخلیه شود.مساحت دریچه تخلیه هوا نباید کمتر از 1 درصد مساحت مقطغ چاه آسانسور باشد.
- در صورتیکه سرعت آسانسور بیش از 5/2 متر بر ثانیه باشد سطح تخلیه هوا باید حداقل 3/0 متر مربع باشد.
- اگر تعداد دو یا سه آسانسور در یک چاه مشترک قرار گیرند سطح دریچه هوا باید حداقل 3/0 متر مربع باشد.
- اگر تعداد دو یا سه آسانسور در یک چاه مشترک قرار گیرند سطح دریچه تخلیه هوا تهویه 3/0 متر مربع کافی می باشد.ولی برای چهار آسانسور می بایستی به 4/0متر مربع افزایش یابد و بنحوی محافظت شود که از نقوذ باران،برف،پرندگان و خیونات دیگر به چاه جلوگیری شود.
- در یچه تخلیه هوا باید به صورت دستی عمل نماید.
- چاه آسانسور نبید به وسیله تخلیه هوای ساختمان باشد.....(ادامه دارد)

 فهرست مطالب مقاله کاربرد آسانسور و تاریخچه صنعت آسانسور در ایران

بخش اول
آسانسور
تابلو کنترل آسانسور :
سیستم اضافه بار :
سطح مفید کابین:
شیر اطمینان :
ضربه گیر (بافر) :
طبقه اصلی ورودی :
وزنه تعادل :
2- اطلاعات اولیه برای انتخاب آسانسور:
3- طراحی و آماده سازی محل آسانسور
-2 چاه آسانسور :
3-3 سازه ها و دیواره ها و سقف چاه آسانسورها
-4 تأثیرات آسانسور بر سازه ساختمان
3-5 موتور خانه
-6  چاهک :
3-7 درهای طبقات،درها و دریچه های اضطراری و بازدید
-8 تخلیه هوای چاه و موتور خانه
3-9روا داری های اجرای چاه
4- ملاحظات سازه ای آسانسور:
4-1- نیروهای طراحی
-2- اثرات ضربه ای بارها:
5- ویژگی های آسانسورهای هیدرولیک:
- آزمایش و تحویل گیری
7- حفاظت در مقابل آتش
- برق اضطراری :
پیوست دو : جداول استاندارد ابعادی آسانسور
 توضیحات :
آسانسورهای کنار هم دارای چاه مشترک
1-    هدف و زمینه کاربرد
- طبقه اصلی :
2-2- میانگین زمان انتظار در طبقه اصلی :
3-1- تعداد آسانسورها و مشخصات آنها :
3-2- ترتیب استقرار آسانسورها
3-    انتخاب برنامه
بخش دوم
تاریخچه صنعت آسانسور در ایران
پس از انقلاب:
شروع جنگ:
خاتمه جنگ و دوران بازسازی:
انواع آسانسور از نظر کاربرد:
 انواع آسانسور از نظر کاربرد :
آنالیز مراحل طراحی آسانسور:
نوع کنترل:
فاز دوم طراحی: تعیین مشخصات فنی قطعات
مختصری بر طرز کار آسانسور:
انواع کابل کشی:
اتاق ماشین آلات در سطح پایین :
موتورهای گیر بکسی دو سرعته کششی:
موتورهای گیر بکسی ولتاژ متغیر کششی:
ترمزهای آسانسور:
اتاق ماشین آلات:
روشنایی چاه آسانسور:
قطعات آسانسور:
الکتروموتور گیربکس (Motor Gearbox Electro):
گاورنر:
سیم بکسل (Rope):
درب آسانسور:
تابلو فرمان:
طریقه نجات افراد از آسانسور:
چاه آسانسور :
موتور خانه:
تخلیه هوای چاه و موتور خانه :
روا داری های اجرای چاه:

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کاربرد آسانسور و تاریخچه صنعت آسانسور در ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد