ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله فرایند ساخت کامپوزیت ها

اختصاصی از ژیکو دانلود مقاله فرایند ساخت کامپوزیت ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله فرایند ساخت کامپوزیت ها


دانلود مقاله فرایند ساخت کامپوزیت ها

 

مشخصات این فایل
عنوان: فرایند ساخت کامپوزیت ها
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 26

این مقاله درمورد فرایند ساخت کامپوزیت ها می باشد .

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله فرایند ساخت کامپوزیت ها

روش فیلامنت وایندینگ
در این روش الیاف به دور یک مدل دوار به عنوان قالب پیچیده می شوند که از این روش بیشتر برای ساخت قطعاتی توخالی که استحکامهای کششی بالایی را می‌طلبند نظیر مخازن نگهداری سوخت، مواد شیمیایی، لوله ها، دودکشها، مخازن تحت فشار و پوسته موتور راکت بکار می رود.
نحوه کار بدین صورت است که الیاف به صورت پیوسته از درون یک حمام رزین، تغذیه شده و بدور مدل دوار پیچیده می شوند که تغذیه الیاف بوسیله یک غلتک که به صورت عرضی در طول مدل حرکت می کند انجام می پذیرد.
قالبها در این روش اغلب از جنس آلومینیوم و فولاد می باشد و بنحوی ساخته می‌شوند که قابل مچاله شدن جهت راحت تر کردن بیرون آمدن قالب .....(ادامه دارد)

پایه دیسایکلو پنتادین (DCPD)
معمولاً از این نوع رزین در مواردی استفاده می شود که بخواهیم صافی سطح مناسب و پرداخت سطح جهت کارهای تزئیناتی داشته باشیم. از ویژگیهای مناسب این رزین می توان از انقباض حجمی کم در زمان عمل آوری، نیاز به استیرن کم تر برای عمل آوری (حدود 35% تا 38%)، کمترین برجستگی های سطحی در کل سطح پرداخت شدهت نام برد و معایب آن را می توان خواص مکانیکی اندکی کم تر از رزینهای پایه ارتو، صلب بودن و چقرمگی زیاد نسبت به رزینهای دیگر، گران .....(ادامه دارد)

بازدارنده ها
در مواردی مانند استیرن خام و رزین پلی استر که بدون افزودن شروع کننده عمل پلیمریزاسیون به طور خودکار شروع می شود نمی توان پلیمریزاسیون را متوقف کرد بنابراین یک بازدارنده لازم است تا رادیکالهای آزاد را مصرف کند و باعث عمل آوری رزین شود از انواع بازدارنده ها می توان هیدروکوئنیون (HQ)، تریتاری بوتیل اکتول (TBE) و تولید هیدروکوئینون (THQ) را نام برد.
از دیگر افزودنیهای رزین می توان تیکسوتروفها (جهت جلوگیری از شره (چکیده) شدن مواد درون قالب) فیلرها (جهت بهبود خاصیت رزین و کاهش هزینه ها)، رنگدانه‌ها و عوامل رنگ زا (جهت کارهای تزئینی)، تاخیر اندازهای .....(ادامه دارد)

الیاف پلیمری:
این نوع شامل الیاف‌مصنوعی جهت تقویت مواد مرکب می باشند که از متداول‌ترین نوع آنها می توان الیاف آرامید کولار (Kevlar) را نام برد این نوع الیاف از اوایل دهه 1970 که برای اولین بار به عنوان یک جایگزین برای تسمه های فولادی موجود در الاستیک ماشین استفاده شد، متداول گشتند که از خواص شاخص این نوع الیاف می‌توان به وزن کم استحکام کششی و مدول بالا، مقاومت به ضربه و خستگی و قابلیت بافت آنها اشاره کرد البته این الیاف با اینکه دارای استحکام کششی بسیار خوبی می باشند اما از نظر استحکام فشاری از الیاف شیشه ضعیف تر می باشند.
از دیگر الیاف پلیمری می توان به اکسپکتر .....(ادامه دارد)

نگاه اجمالی بر روش المان محدود و استفاده از آن در Ansys
برای حل مسایل مهندسی روشهای گوناگونی وجود دارد که از جمله آنها می توان به روشهای زیر اشاره کرد:
1- حل تحلیلی دقیق    2- حل عددی     3- حل به روش تجربی
در حل تحلیلی دقیق به علت اینکه در اکثر موارد به علت وجود هندسه پیچیده و شرایط مرزی و اولیه پیچیده نمی توان به جواب رسید ومحاسبه دقیق پارامتری معادلات دیفرانسیل حاکم بر جسم لازم است کمتر مورد توجه قرار می گیرد اما در مورد دوم یعنی حل عددی کار اندکی آسانتر می شود هرچند که جواب بدست آمده بدقت روش اول نیست اما در مقابل مشکلات فوق مزیتهایی را دارا می باشد که باعث می شود این روش حل بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
علم المان محدود و کمک جستن از آن برای حل مسایل که امروزه یکی از روشهای متداول و قوی برای حل مسایل مهندسی شده است، سابقه ای دیرینه دارد. به عنوان مثال عدد n حاصل تقسیم محیط دایره به یک n ضلعی و تقریب محیط دایره از طریق این n ضلعی می باشد که این مثال .....(ادامه دارد)

طراحی از بالا به پایین (روش هندسی)
در این روش برای ایجاد یک مدل هندسی از اشکال اولیه هندسی مانند دایره، چند ضلعی، مکعب، استوانه، کره و… استفاده می کنیم سپس این اشکال را با استفاده از عملگرهای منطقی با یکدیگر ترکیب کرده تا جسم مورد نظر بدست بیاید.
برای شروع به مدل سازی در Ansys باید از طریق منوی زیر عمل کرد:
Main Menu\ Preprocessor\ Modeling- Creat
پس از ورود به منوی زیر می توان از طریق قسمتهای مختلف اشکال هندسی مورد نظر خود را خلق کرد البته باید توجه داشت که در طراحی یک مدل هندسی مراتبی وجود دارد که باید در هنگام خلق و یا حذف کردن یک مدل آن را رعایت کرد به عنوان مثال هنگامی که یک حجم ساخته می شود .....(ادامه دارد)

مش بندی
پس از بوجود آوردن یک مدل هندسی در این مرحله مدل را به المان های کوچک و گره ها تقسیم بندی می کنیم به این عمل مش بندی می گویند. البته مناسب تر است که قبل از شروع به مش بندی ابعاد مورد نظر برای المانها را از طریق منوی زیر وارد Ansys نماییم تا ابعاد و شکل المانها به صورت کنترل شده باشند.
Main Menu\ Preprocessor\ Meshing- Size Cntrls\ Global- Size
پس از تنظیمات فوق مش بندی با رفتن به منوی زیر آغاز می شود.
Main Menu\ Preprocessor\ Meshing- Mesh\ Areas-Freet
با وارد شدن به منوی فوق یک پنجره باز شده که می توان سطوح مورد نظر برای مش بندی را انتخاب کرد و در صورتی که بخواهیم تمامی شکل موجود را مش بندی کنیم روی دکمه Pick All کلیک می کنیم پس از انتخاب مساحتهای مورد نظر دکمه Apply و یا Ok را فشار داده تا مش بندی شروع بشود.
مش بندی در Ansys دارای دو حالت آزاد و منظم می باشد. در حالت آزاد المانها با شکلهای مختلف مثلث و چهار ضلعی و یا تماماً مثلث شکل می باشند و در المان‌بندی مدل هندسی نظم خاصی رعایت نمی شود اما در حالت مش بندی منظم، .....(ادامه دارد)

فهرست مطالب مقاله فرایند ساخت کامپوزیت ها

- قالبگیری باز (قالبگیری تماسی)
2- قالبگیری بسته
الف) قالبگیری فشاری:
قالبگیری فشاری:
رزینها:
پایه ارتوفتالیک
پایه ایزوفتالیک
پایه دیسایکلو پنتادین (DCPD)
پایه کلورندیکس و بیس فول
مونومر:
شروع کننده ها:
پیش برنده ها:
بازدارنده ها
الیاف فایبرگلاس
1- الیاف شیشه نوع (Eglass) E
2- الیاف شیشه نوع (Sglass) S
3- الیاف شیشه نوع (Aglass) A
4- الیاف شیشه نوع (Gglass) G
الیاف پلیمری:
الیاف کربنی:
الف) مرحله پیش پردازش:
پیش پردازشگر PREP7
پردازشگر Solution
پردازشگر POST1
1- تعریف نوع المان
2- تعیین مقادیر ثابت مربوط به المان
3- تعیین خواص مواد
4- مدل سازی
1- طراحی مدل از پایین به بالا
2- طراحی از بالا به پایین (روش هندسی)
5- مش بندی
1- اعمال شرایط مرزی
2- اعمال قیود
3- حل مساله
4- مشاهده نتایج حاصله


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله فرایند ساخت کامپوزیت ها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد