ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله ماشینهای سنکرون سه فاز

اختصاصی از ژیکو دانلود مقاله ماشینهای سنکرون سه فاز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله ماشینهای سنکرون سه فاز


دانلود مقاله ماشینهای سنکرون سه فاز

 

مشخصات این فایل
عنوان: ماشینهای سنکرون سه فاز
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 18

این مقاله در مورد ماشینهای سنکرون سه فاز می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله ماشینهای سنکرون سه فاز

شین بی نهایت
ژنراتورهی سنکرون سه فاز عمدتا به سیستم قدرت متصل اند و بندرت به تنهایی بارهای خاص و محلی را تامین می کنند . در صورتیکه ژنراتورهای سنکرون سه فاز به شبکه قدرت وصل اند و مشترکا بار مشترکین را تامین می کنند در اینصورت اصطلاحا می گویند که ژنراتورها به شین بی نهایت وصل اند .از انجائیکه تعداد ژنراتورهای متصل به شبکه زیاد بوده و اندازه این ژنراتورها نسبتا بزرگ و حجیماست لذا ولتاژ و فرکانس شین بی نهایت به سختی قابل تغییر است و ثابت می باشد . مصرف کننده ها بار از نقاط مختلف شین بی نهایت توسط انشعابهائی تغذیه می شوند .شکل 6-7 یک شین بی نهایت را که گاهی نیز به آن شبکه بهم پیوسته نیز اطلاق می شود ، نشان می دهد . معمولا ولتاژ پایانه های ژنراتورهای مدرن امروز حدود 33 کیلو ولت است . لذا برای وصل ژنراتورها....(ادامه دارد)

موتور سنکرون سه فاز
همانطور که در بحث موتورهای DC و موتورهای القائی دیدیم با وصل اینگونه موتورها به بکه انها چرخش خود را آغاز می کنند بعبارت دیگر این موتورها خود راه انداز هستند .اما موتورهای سنکرون سه فاز خود راه انداز نیستند . بعبارت دیگر اگر استاتور موتور که شبیه استاتور ژنراتور سنکرون می باشد به شبکه برق سه فاز AC وصل شود و جریان تحریک IF نیز وارد مدار رتور گردد باز موتور راه اندازی نمی شود بلکه ارتعاش پیدا می کند . این امر را می توان چنین توجیه کرد گیریم استاتور یک موتور سنکرون سه فاز دو قطبی به شبکه سه فاز 60 هرتزی وصل شود . در اینصورت استاتور یک میدان گردان ایجاد می کند . که با سرعت 3600 دور در دقیقه می چرخد . میدان....(ادامه دارد)

ژنراتورهای سنکرون مستقل
همانطور که قبلا گفتیم ژنراتورهای سنکرون عمدتا به شبکه بی نهایت وصل اند و شبکه بهم پیوسته را تغذیه می کنند . اما ژنراتورهای کوچکی هم یافت می شوند که بار محلی و مستقلی را تغذیه می نمایند . مثال بارز در این رابطه ژنراتورهای اضطراری در کارخانجات ادارات بیمارستانها و غیره است . در اینگونه ژنراتور موتور دیزل اغلب جهت چرخاندن محور بکار می رود و محور را تحت سرعت ثابت سنکرون بچرخش در م یاورند . با تغییر بار ژنراتور مستقل ولتاژ پایانه Vt آن تغییر می کند . بر روی این ژنراتورها معمولا تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک AVR نصب می شود تا جریان تحریک را جهت حصول به Vt ثابت کنترل ....(ادامه دارد)

موتورهای سنکرون خطی LSM
در این موتورها حرکت خطی یا انتقالی پدید می اید . شکل 6-37 شمای اینگونه موتورهای را نشان می دهد . یکی از اعضای موتور که به اولیه معروف است حاوی سیم پیچی سه فاز می باشد . عضو دیگر که به ثانویه موسوم است حاوی اهن ربای دائم یا اهن ربای مصنوعی می باشد . اگر سیم پیچی سه فاز اولیه به شبکه سه فاز AC وصل گردد ، شار سیار در امتداد طول اولیه حرکت خواهد کرد . اهن ربای مربوط به ثانویه با موج سیار بطور همزمان Tp قطبی و f فرکانس منبع تغذیه است . امروزه موتورهای اسنکرون خطی القائی خطی بیشتر از موتورهای سنکرون خطی مورد استفاده قرار می گیرند اما موتورهای سنکرون خطی قابلیت بیشتری در سیستمهای حمل و نقل بسیار سریع از خود نشان داده اند و ممکن است در اینده بسیار ....(ادامه دارد)

فهرست مطالب مقاله ماشینهای سنکرون سه فاز

موتورهای سنکرون خطی LSM
مقدمه
ساختمان ماشینهای سنکرون سه فاز
ژنراتور سنکرون
شین بی نهایت
الف – توالی فازها و فرکانسها مشابه اند . اما ولتاژها یکسان نیستند .
ب- ولتاژ ها و توای فازها یکسان اند . اما فرکانسها متفاوت می باشند.
ج – فرکانسها و ولتاژها برابراند اما توالی فازها مشابه نیستند.
د – ولتاژها فرکانسها و توالی فازها یکسان اند اما ولتاژها همفاز نیستند.
موتور سنکرون سه فاز
راه اندازی به کمک منبع تغذیه با فرکانس متغییر ( مبدل فرکانس)
راه اندازی بصورت موتور القائی سه فاز
راکتانس سنکرون اشباع شده
ژنراتورهای سنکرون مستقل
ماشینهای سنکرون قطب بر جسته
تعیین Xd و Xq
کنترل فرکانس
موتور سنکرون خود کنترل
ماشینهای سنکرون سه فاز


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ماشینهای سنکرون سه فاز
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد