ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود زندگی نامه حضرت مهدی (عج)

اختصاصی از ژیکو دانلود زندگی نامه حضرت مهدی (عج) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود زندگی نامه حضرت مهدی (عج)


دانلود زندگی نامه حضرت مهدی (عج)

 

مشخصات این فایل
عنوان: زندگی نامه حضرت مهدی (عج)
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 95

این مقاله در مورد زندگی نامه حضرت مهدی (عج) می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله زندگی نامه حضرت مهدی (عج)

آثار غیبت :
اشعه نامرئى وجود مقدس امام زمان عجل ‏الله ‏تعالى ‏فرجه به هنگامى که در پشت ابرهاى غیبت نهان است، داراى آثار گوناگون و متعددى است که به برخى از آنها اشاره میشود:
1- امید بخشیدن به جامعه
در میدانهاى نبرد تمام کوشش گروهى از رزمندگان فداکار این است که پرچم حق را به اهتزاز درآورند چرا که برقرار بودن پرچم حق، موجب دلگرمى سربازان و تلاش و کوشش مستمر آنان است. وجود فرمانده  لشکر در مقر فرماندهى حتى اگر ساکت و خاموش باشد خون گرم و پرحرارتى را در عروق رزمندگان به حرکت درمى‏آورد. شیعه نیز طبق عقیده‏اى که به وجود امام زنده دارد هر چند او را در میان خود ...(ادامه دارد)

 نفوذ گسترده معنوى
وجود امام علیه‏السلام، در پشت ابرهاى غیبت نیز این اثر را دارد که از طریق اشعه نیرومند و پر دامنه شخصیت‏ خود، دلهاى آماده را در نزدیک و دور تحت تاثیر جذبه مخصوص قرار داده و به تربیت و تکامل آنها مى‏پردازد و از آنها انسانهایى کاملتر مى‏سازد. ما قطبهاى مغناطیسى زمین را با چشم خود نمى‏بینیم ولى اثر آنها روى عقربه‏هاى قطب ‏نما در دریاها راهنماى کشتیهاست. وجود امام علیه‏السلام...(ادامه دارد)

انتظارفرج
یکى از شرایط حضور در حکومت بقیة‏الله و توفیق دیدار با آن حضرت انتظار فرج است؛ یعنى آمادگى کامل براى پذیرش حکومت حق و آراستن به آنچه که مهدى علیه السلام می گوید و می ‏خواهد. انتظار فرج یعنى نفى هر گونه سلطه از بیگانگان و مبارزه با افکار انحرافى و فساد اخلاق و در یک کلام، انتظار فرج یعنى بیزارى از دشمنان خدا و پیامبر و معصومین قدس سرهما .
بى سبب نیست که انتظار از بهترین اعمال شمرده شده است، بلکه فرد منتظرِ دولت مهدى همانند کسى است که در پیش روى رسول خدا شهید گشته...(ادامه دارد)

مهدى در روایات شیعه
درمنابع و مصادر روایى و حدیثى شیعه همچون کتاب ارزشمند کافى، کتاب الغیبة طوسى و نعمانى و . . . روایات بسیارى وجود دارد که امامان معصوم ـ علیهم السلام ـ در موقعیتها و مناسبتهاى گوناگونى در مورد حضرت مهدى ـ علیه السلام ـ سخنانى بیان فرموده اند و این نشانگر اهمیّت و حساسیت این مطلب از دیدگاه آنان...(ادامه دارد)

نقش انتظارفرج درسازندگی جامعه
جامعه ازانسان های مختلف باافکار،اهداف،آرزوها،رفتاروگفتارگوناگون وباسطوح مختلف مادی ومعنوی تشکیل میشود.هریک ازافراداجتماع ازیک سوبرجامعه ای که درآن زندگی می کنند،به میزان شخصیت وجودی خودتأثیرمیگزاردوازسوی دیگر،ازجامعه تأثیرمیگذارد.این تأثیرپذیری تاحدودزیادی متقابل بوده ،انکارناپذیراست.بنابراین تغیر افکار،اهداف،رفتاروگفتارتک تک انسان هادرحدخودبه منزله ی تغییرمکانیسم وساختارجامعه محصوب میشود.انتظارفرج وامیدبه آینده ای ...(ادامه دارد)

ظهوردجال
یکی ازنشانه هاوعلایم ضهورحضرت مهدی(عج)خروج دخال است .درروایات برای دجال صفات گوناگون وعجینی ذکرشده است.به عنوان مثال گفته اند:
اوفقط دارای یک چشم است که مانندستاره می درخشدودرپیشانی وی واقع شده است،کوهی ازخوراک ونهری ازآب،همیشه به همراه داردوبرالاغ سفیدسواراست که هرگامش یک میل راه است و... .اصل قضیه خروجدجال ظاهرأدرست است.ولی این موضوع باافسانه های گوناگون آمیخته شده است به احتمال بسیارزیادصفاتی که برای دجال ذکرشده رمزی است وبه اغفالگری اوامکانات مادی اش ...(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله زندگی نامه حضرت مهدی (عج)

زندگینامه
دوران زندگی:درچهاربخش
وعده های ظهور امام زمان (عج ) در شعر و کلام اندیشمندان :
آثار غیبت :
- امید بخشیدن به جامعه
- پاسدارى از دین خدا و آئین حق
- تربیت گروه شایستگان
- نفوذ گسترده معنوى
- ترسیم اهداف آفرینش
- نظارت بر اعمال شیعیان
انتظارفرج
« امام مهدی (عج) در رویات »
مهدى در روایات شیعه
زمینه سازان ظهور


دانلود با لینک مستقیم


دانلود زندگی نامه حضرت مهدی (عج)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد