ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بررسی ارتباط عوامل انگیزشی و خلاقیت دبیران مدارس راهنمایی شهر رشت

اختصاصی از ژیکو بررسی ارتباط عوامل انگیزشی و خلاقیت دبیران مدارس راهنمایی شهر رشت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 مقدمه

یکی از موضوعاتی که امروزه مورد توجه متخصصان تعلیم و تربیت است، چگونگی ارتباط بین انگیزش و ابعاد آن با خلاقیت است.    

 خلاقیت به عنوان مسئله ای مهم برای افراد، نهادها و روی هم رفته، برای همه جوامع به دلیل ارتباط آن با انعطاف پذیری و تولید بسیار مهم و اساسی است (رانکو، 2004: 19). کروگاگلیاردی(2003)، بر این باورند که مهم ترین عامل در رشد و پیشرفت بشر در تمام زمینه ها نوآوری و خلاقیت است به همین دلیل نوآوری عامل مهمی در تمامی سازمان ها در محیط پر رقابت کنونی است.

در آموزش و پرورش، معلمان مدارس را یکی از مهم ترین عوامل خلاق در امر آموزش و پرورش می دانند زیرا امر تدریس و یادگیری که محور تمامی فعالیت های آموزشی و پرورشی است، به گونه ای عمده در مدرسه صورت می گیرد (لانگمن، 1985: 85)، به همین دلیل، بررسی عوامل موثر بر خلاقیت و فعالیت در بین دبیران، اصلی، جدایی ناپذیر در مدیریت هر نظام پویا است. ارزشیابی و آگاهی از عوامل موثر بر نظام خلاق؛ اثربخشی مدرسه، کارکنان و سازمان را افزایش می دهد و از بی نظمی و از هم پاشیدگی آن جلوگیری می کند. همچنین، در شرایطی که سیاست گذاران و رهبران آموزشی دغدغه ای اطمینان از برآورده شدن اهداف تعلیم و تربیت را دارند ، این اطمینان زمانی امکان پذیر است که معلمان کارآمد و نوآور داشته باشیم (خنیفر، 1383: 63).

هم چنین تعلیم و تربیت به یک معنا عبارت است از رشد قوّه قضاوت صحیح در افراد. تقلید از دیگران یا پیروى از تمایلات و عادات، سبب رکود فکرى و عجز او در برابر مسائل و مشکلات است. امروزه جامعه نیازمند افرادى است که فکر و خرد را حاکم بر اعمال و افکار خویش قرار مى دهند و مشکلات را به گونه ابتکارى از سر راه خود برمى دارند. در این راستا  وظایف یک معلم در تحقق این هدف بدین شرح است:

- دانش آموزان را به داشتن ایده هاى بکر و نو تشویق نماید.

- مطالب درسى را به صورت مسأله و معما براى شاگردان طرح کند.

- فرصت بیان ایده ها را به دانش آموزان بدهد. (مطهری، 1389: 14)

از آن جا که ارزیابی موثر بر خلاقیت در بین معلمان آموزش کشور اصلی جدایی ناپذیر در مدیریت هر نظام پویا است، ارزشیابی و آگاهی از عوامل موثر بر این نظام،  اثربخشی مدرسه، کارکنان و سازمان را افزایش می دهد و از بی نظمی و از هم پاشیدگی آن جلوگیری می کند، لذا، ارزشیابی از میزان خلاقیت باید بخش اساسی هر مدیریت باشد (نصر اصفهانی و همکاران، 1380؛ به نقل از موسی خانی و همکاران، 1385: 48).

بر این اساس در این تحقیق سعی می گردد، تا ارتباط عوامل انگیزشی و خلاقیت دبیران مورد سنجش قرار گیرد.


 


دانلود با لینک مستقیم


بررسی ارتباط عوامل انگیزشی و خلاقیت دبیران مدارس راهنمایی شهر رشت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد