ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله استخراج قند از خلال چغندر

اختصاصی از ژیکو دانلود مقاله استخراج قند از خلال چغندر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله استخراج قند از خلال چغندر


دانلود مقاله استخراج قند از خلال چغندر

خروج قند از سلولهای خلال بر اساس تئوری انتشار یا دیفوزیون صورت می گیرد. ظرفی را در نظر بگیرید که به وسیله یک دیواره تراوا ( قابل نفوذ ) به دو قمست تقسیم شده باشد، در یک طرف دیواره، آب محتوی ماده رنگی محلول و در طرف دیگر آب خالص بریزید. ماده رنگی در اثر خاصیت انتشار و به علت اختلاف غلظت ماده رنگی در دو طرف دیواره که ایجاد فشار اسمزی می کند، بتدریج از دیواره عبور کرده و به طرف  دیگر می رود، این عمل آنقدر ادامه می یابد که غلظت ماده رنگی در دو طرف یکسان شود. عمل انتشار یا دیفوزیون در ابتدا سریع است اما بتدریج که اختلاف غلظت ماده رنگی در دو طرف دیواره کم می شود، سرعت آن کاهش می یابد. پس در واقع نیروی محرکه برای حرکت ذرات ماده رنگی اختلاف غلظت آن در دو طرف دیواره است.

شاید به نظر آید که بهترین روش برای استخراج قند از چغندر آن باشد که بجای تهیه خلال، چغندر را کاملاً خرد کرده و به قطعات ریزی تبدیل کنیم به طوری که دیواره سلولها پاره شوند و محتویات آنها را با فشردن خارج نماییم. این روش دو نقص بزرگ دارد:

  • مواد غیر قندی زیادی به شربت وارد می شوند.
  • ذرات ریز چغندر به مقدار زیاد به شربت وارد می شود تا جداسازی آنها آسان نیست. پس چنین روشی مناسب نمی باشد و بهتر است که با استفاده از روش دیفوزیون و بهره گیری از اختلاف غلظت، محتویات قندی را از سلولهای خلال بیرون آوریم، اما برای استفاده از روش دیفوزیون در استخراج قند از خلال موانعی وجود دارند که باید بر طرف شوند. اول آنکه سلولهای خلال زنده اند و غشای سلولی آنها فقط اجازه عبور آب را می دهد و از خروج مواد محللو تا حد زیادی جلوگیری می کند. پس باید به صورتی حیات سلولهای خلال از بین برود و این کار به استفاده از حرارت انجام می گیرد.

شامل 7 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله استخراج قند از خلال چغندر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد