ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نحقیق کامل درباره بررسی ضرورتها و نقش data center (مرکز داده) در فناوری اطلاعات

اختصاصی از ژیکو نحقیق کامل درباره بررسی ضرورتها و نقش data center (مرکز داده) در فناوری اطلاعات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

نحقیق کامل درباره بررسی ضرورتها و نقش data center (مرکز داده) در فناوری اطلاعات


نحقیق کامل درباره بررسی ضرورتها و نقش data center (مرکز داده) در فناوری اطلاعات

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 54 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست

 

  مقدمه     3 

  تعریف مرکز داده  3

  چرا مرکز داده  4  

  ویژگیهای مراکز داده  5

  مزایای اصلی مراکز داده  6

  الزامات و بایدها در خصوص مراکز داده 6

  خدمات مراکز داده  7

  ساختار مراکز داده  7

  اقدامات لازم جهت ایجاد مراکز داده 9

  معیارهای مورد توجه  10

  اجزای طرح  10

  سیستم عامل مناسب برای مراکز داده 11

  الزامات قانونی پیشگیری از سوء استفاده از خدمات مراکز داده 13

  الزامات قانونی ارائه خدمات استاندارد به مشتریان 15

  الزامات قانونی بهره برداری صحیح از خدمات مراکز داده 15

  الزامات قانونی تقسیم مسئولیتهای ناشی از ارائه خدمات مراکز داده 15

  ضرورت راه اندازی مراکز داده در ایران 16

  مزایای راه اندازی مراکز داده در ایران 16

  مزایای در اختیار داشتن مراکز داده در آینده 17

 

مقدمه

یکی از موضوعات مهمی که در گذشته همواره ذهن بشر را به خود مشغول کرده بود، انتقال مقاصد خود به مکانهایی بود که بهر دلیل نمیتوانست در آنها حضور فیزیکی داشته باشد. به همین خاطر بود که پس از قرنها، با اختراع سیستمهای تلگراف و تلفن، توسعه و پیشرفت علوم شتاب بسیار بیشتری به خود گرفت و به تدریج صنعت برقراری ارتباطات راه دور از چنان اهمیتی برخوردار شد که دولتها آن را یکی از ارکان اصلی حکومت خود قرار دادند و از این طریق به ابعاد ملی و بینالمللی آن توجه خاصی مبذول داشتند. کما اینکه در کشورمان نیز از ابتدای تشکیل دولت به مفهوم امروزی خود، یکی از وزارتخانههای دولتی، «وزارت پست تلگراف و تلفن» بوده است که امروزه به لحاظ پیشرفتهایی که در این حوزه‌ صورت گرفته، نام مناسب روزآمدتری تحت عنوان «وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات» برای آن گزینش شده است. امروزه فناوری ارتباطات به یکی از علوم پایه تبدیل شده است و دولتها سعی میکنند به میزان وسع خود، هرچه بیشتر بر روی آن سرمایهگذاری کنند. چرا که به خوبی به این موضوع واقف هستند که عصر حاضر، «عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات» است و کشوری میتواند ادعا کند پیشرفته است که در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشد.

بدیهی است توسعه و پیشرفت «فناوری دیجیتال» و به تبع‌ آن «فناوری رایانه» در چند دهة اخیر نقش بسزایی در تحول این حوزه‌ داشته است. خصوصاً آنکه فناوریهای فیبر نوری، بیسیم و ماهواره، به مدد این فناوری توانستند رشد قابل ملاحظه خود را شاهد باشند. اما حدود یک دهه است که با ظهور «شبکههای اطلاعرسانی رایانهای»، این پیشرفتها به بهترین وجه خود به منصة ظهور رسیدهاند. این شبکهها با متصل کردن سراسر این جهان فیزیکی و خلق «فضای سایبر»، این امکان را در اختیار تمامی اشخاص قرار دادهاند که در راستای برقراری انواع ارتباطات در قالبهایی چون صوت، تصویر و متن، از گونههای متنوع خدمات آنها بهرهبرداری کنند.

طی چند سال اخیر، خدمات متنوعی که در شبکههای اطلاعرسانی رایانهای در سراسر جهان ارائه شدهاند، چنان توسعه و پیشرفت کردهاند که میتوان گفت هر یک به صنعت مستقلی تبدیل شدهاند و عمدتاً با سودآوریهای سرشار خود، به شدت مورد توجه دولتها قرار گرفتهاند،‌ به گونهای که متقابلاً آنها نیز سعی کردهاند با وضع یک سری قوانین و مقررات، فعالیتهای آنها را سامان بخشند و با جلوگیری از ارتکاب یا وقوع هرگونه ناهنجاری از طرف ارائهدهندگان اینگونه خدمات یا کاربران آنها، امکان بهرهبرداری حداکثر از شبکههای اطلاعرسانی رایانهای را فراهم آورند و از منافع مشروع و قانونی آن بهرهمند شوند.


دانلود با لینک مستقیم


نحقیق کامل درباره بررسی ضرورتها و نقش data center (مرکز داده) در فناوری اطلاعات
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد