ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق فلسفه انتظار

اختصاصی از ژیکو دانلود تحقیق فلسفه انتظار دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق فلسفه انتظار


دانلود تحقیق فلسفه انتظار

پیشگفتار
ابوبصیر به امام صادق علیه السلام عرض کرد: « فدایت گردم! فرج چه وقت است؟
امام علیه السلام فرمود: « ای ابو بصیر! آیا تو از کسانی هستی که خواهان دنیا هستند؟ هر کس این امر را بشناسد به وسیله انتظار برایش فرج حاصل شده است.
امام سجاد علیه السلام: « انتظار فرج بزرگترین فرج است.
امام رضا علیه السلام: « آیا انتظار فرج از فرج نیست؟ خداوند عزوجل می فرماید: « فانتظروا انی معکم من المنتظرین؛ منتظر باشید همانا من با شما از منتظران هستم.
علی بن یقطین می گوید: « ابوالحسن (امام کاظم علیه السلام) به من فرمود: « ای علی! دویست سال است که شیعه با آرزو (امید) تربیت می شود.
در توقیعی که از ناحیه مقدس امام زمان علیه السلام به وسیله محمد بن عثمان برای اسحاق بن یعقوب صادر گردید، چنین آمده است: « برای تعجیل فرج بسیار دعا کنید، چرا که آن فرج و گشایش شماست.
مفهوم انتظار و منتظر
 بدانید که باید موعود اسلام،ظهور کند تا دنیا را پر از عدل و داد کند .از آن پس که پر از ظلم و ستم شده باشد .حتی اگر یک روز از عمر دنیا بیشتر نمانده باشد.خداوند آن روز را چندان طولانی کند تا آن خلیفه بیاید .او از عترت پیامبر اسلام و از فرزندان فاطمه –رضی الله عنها –است.جدش حسین بن علی بن ابیطالب و پدرش حسن عسکری پسر امام علی النقیر و نامش نام پیامبر است.مسلمانان هنگام ظهورش در بین رکن و مقام با وی بیعت خواهند نمود.در فرهنگ مسلمین ،انتظار منجی عالم بشریت هم سیاسی و هم اجتماعی و هم معنوی است.و همه ادیان الهی و زنده جهان منتظر عدل ،منتظر آزادی ،منتظر معنویت ،منتظر رستگاری اند.و چنین انتظاری بی شک شعور بالای دینی ،سیاسی و عملبه خواسته های قرآن پیامبر و امام را می طلبد.
منتظر کیست؟
کسی که پیروی منجی بشریت را در قلمرو و تکلیفهای دینی ـ سیاسی مذهب خود را شناخته و هماره امام زمان خویش را در اندیشه و غیبتهای اجتماعی و جهانی یاری دهد او منتظر است و منتظر مهدی می کوشد که هر چه روشن تر و افزون تر زمینه های ذهنی و عینی آن حماسه بزرگ انسانیت را فراهم آورد.انتظار مهدی  ـ انتظار یک هدایت معنوی در مقیاس جهانی است .انتظار عدالت و صلح و اننیت در گستره گیتی است .مهدی جان ظهور کن جهان در انتظار تو است.

 

 

شامل 13 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق فلسفه انتظار
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد