ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد بیماری های گیاهان زینتی

اختصاصی از ژیکو تحقیق در مورد بیماری های گیاهان زینتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد بیماری های گیاهان زینتی


تحقیق در مورد بیماری های گیاهان زینتی

شلینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه25

 آشنایی با عوامل زنده بیماری زا

درس بیماری­های گیاهان زینتی درسی و چهار جلسه تشریح می­کنیم. قبل از شروع درس، ابتدا با قارچ­ها، ویروس­ها، نماتودها، باکتری­ها و یا بطور کلی عوامل زنده­ای که موجب بیماری در گیاهان زینتی می­شود آشنا می­شوید.

قارچ­ها و باکتری ها چند هزار سال پیش برای بشر مشخص بودند و از مهم ترین عوامل پوسیدگی و فساد در سطح زمین محسوب می­شوند؛ مخصوصاً دراکوستیم­های جنگلی یا گلخانه­ایی از عامل اصلی تجزیه سلولت و لیگنین محسوب می­شوند و عناصری چون نیتروژن، فسفر، پتاسیم، سولفور، آهن، کلسیم، روی، منگزیم را آزاد می کنند.

قارچ­ها به سرعت وارد مواد غذایی می­شوند یا اینکه بعد از مرگ در طبیعت درختان را به یک اکوسیستم معینی هدایت می کنند و در تولید توده یوماس یا توده زنده دخالت دارند؛ بنابراین این موجودات محصول تخریب فرآورده­های چوبی از جمله چوب های استفاده شده در ریل­های راه آهن، تیرک های برق، مخابرات و نیرو و همچنین الوارها و درب و پنجره ساختمان­هایی که انسان ها در آن سکونت دارند هستند.

قارچ­ها و باکتری ها از مواد مختلف به عنوان غذا استفاده می­کنند و از این رو قادرند به تعدادی از گیاهان زینتی، گیاهان جنگلی، گیاهان زراعی وباغات حمله ور بشوند. حتی انسان از دست قارچ­ها در منازل در آسایش نیست یعنی اگر رطوبت یخچال بالا باشد میوه­جات در داخل آن کپک می­زنند. بنابراین انسان برای حفاظت مواد غذایی خود با روش­های مختلفی چون شور کردن، خشک کردن، منجمد کردن، اشعه تاباندن، حرارت دادن و نیز استفاده از مواد نگهدارنده یا شیمیایی بهره می­گیرد.

بعضی از قارچ­ها و باکتری­ها، مواد سمی را تولید می­کنند و یا زهره  آبه­هایی را تولید می­کنند که به آنها مایکوتوکسین گفته می­شود. مثلاً افلوتوکسین به وسیله قارچ اسپویج جلگه فلوگوس و اسپویج پارازیتی چوز به وجود می آید.

همچنین بعضی از پلسدیم­ها مواد غذایی چون بادام زمینی، گردو، ذرت و پسته را آلوده می­کند و وقتی که انسان این ها را استفاده می­کند دچار بیماری های وحشتناکی از جمله سرطان می­شود. بعضی از قاچ­ها مثل کلبس سب پورپوریاها، آسکار پودهای سمی را تولید می­کند و وقتی انسان از آردی مصرف کند که حاوی این ماده سمی باشد سیستم عصبی او را بهم می زند یا اینکه در زنان موجب سقط جنین می شود.

قارچ­ها و باکتری­ها، انواع و اقسام بیماری های تیاسان زینتی از جمله سفیدک دروغی، پودری، سیاهک، پوسیدگی و لکه برگی­ها را به وجود می­آورند. حتی می توانند بیماری­های پوستی مثل می پوز را در انسان


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد بیماری های گیاهان زینتی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد