ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله راه هاى مقابله با کمردرد

اختصاصی از ژیکو دانلود مقاله راه هاى مقابله با کمردرد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله راه هاى مقابله با کمردرد


دانلود مقاله  راه هاى مقابله با کمردرد

مطمئناً همه شما با واژه درد آشنایى دارید. حس آزاردهنده اى که وجود پاره اى مشکلات را در اعضاى بدن گوشزد مى کند و در واقع علامت نوعى بیمارى به شمار مى رود. کمردرد نیز یکى از همین علائم است که امروزه به عنوان یک بیمارى شایع مهمترین علت مراجعه افراد به کلینیک هاى ارتوپدى و توانبخشى برشمرده مى شود.

کمردرد چیست و چه علائمى دارد
پشت شما از به هم پیوستن تعدادى استخوان به نام مهره به وجود آمده که سنگینى بدن را تحمل مى کنند و مفاصل آنها، سطوحى هستند که حرکت ستون مهره ها در آنها انجام مى گیرد. دیسک ها نیز مهره ها را از هم جدا کرده و در هنگام حرکت، ضربه ها و تکان ها را در خود نگاه مى دارند. رباط ها و ماهیچه ها هم تمامى این اجزا را در کنار هم قرار مى دهند. رباط ها و ماهیچه ها در صورت وارد شدن ضربات ناگهانى و حرکات نادرست دچار آسیب شده و رگ به رگ مى شوند. دیسک ها نیز در صورت کشیدگى یا پاره شدن دچار آسیب دیدگى شده و با فشار آوردن بر روى عصب، منجر به تورم یا التهاب عصب مى گردند.
هر کدام از این آسیب ها در نوع خود منجر به درد در ناحیه کمر، باسن و پا مى شود که اغلب به صورت خفیف بوده و با علائمى نظیر احساس درد در ناحیه کمر و باسن، افزایش درد در زمان عطسه، سرفه، راه رفتن، خم شدن، نشستن و ایستادن طولانى در حین کار بروز مى کند.شروع درد معمولاً خفیف است که پس از مدت چند روز به طور تدریجى بر میزان آن افزوده مى شود.
کمردرد علت هاى متعددى دارد که در میان آنها مى توان به موارد زیر اشاره کرد:- بیمارى هاى مادرزادى،  فعالیت هاى بدنى شدید، وارد شدن ضربات شدید، قرار گرفتن در وضعیت هاى نامناسب (نشستن و ایستادن نادرست)،  پارگى دیسک کمر،  ایجاد آسیب و ساییدگى در ستون مهره ها و زایمان.
شامل 12 صفحه فایل word قابل ویرایش

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله راه هاى مقابله با کمردرد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد