ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

روستای دهنه اجاق

اختصاصی از ژیکو روستای دهنه اجاق دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

روستای دهنه اجاق


روستای دهنه اجاق

 

 

 

 

 

بخشی از متن اصلی :

مقدمه و هدف

جمعیت و مناسبات تولید، پیوندی ناگسستنی به یکدیگر دارند که می‌توانند با تاثیر متقابل بر یکدیگر نقش موثری در تعادل طبیعت و اکوسیستم داشته و بالعکس در بهره‌برداری بی رویه از شرایط محیطی و طبیعی، تعادل لازم را از بین ببرند.

تکیه بر منابع طبیعی در جهت تأمین غذا، رعایت اصول حفظ آب و خاک و گیاه را می‌طلبد. پیدایش راهکارهای بهره‌برداری بهینه و پیشرفت تکنولوژی، امکان بهره‌وری حداکثر از حداقل مناسبات تولید را ممکن ساخته، لیکن در این راستا، آموزش و ترویج، و آگاهی رساندن به صورت دانش بومی به بهره‌برداران، روند ارتقاء فرهنگ و استفاده از امکانات محیط زندگی است تا بلکه دچار قهر طبیعت نگردیده، از رحمت ها و نعمات خدادادی، آب بارندگی و خاک حاصلخیز بهره کافی ببرند.

مناطقی که از دیر‌باز تحت استفاده ساختار جوامع دهقانی و شبانی قرار گرفته، در دراز‌مدت توان اکولوژیکی را از دست داده، نیاز به برنامه‌ریزی اصلاحی دارند. علاوه بر مسائل طبیعی و حوادث غیرمترقبه، دست‌مایه فعالیت‌های زیر بنایی، شناخت جامعه بهره‌بردار و فعالیت‌های انسانی مناطق است. این مهم از شناسائی ساکنان عرصه بعنوان عاملین اجرائی و بررسی توان‌های بالقوه آبخیزهای فعال و آسیب رسان به منابع طبیعی و نیروی انسانی شکل می‌گیرد.

 

 

 

 

الف ) معرفی اجمالی شهرستان

برای دستیابی به اطلاعات کامل از یک شهرستان نیاز به بررسی عواملی هم چون موقعیت و محدوده جغرافیایی شهرستان سوابق تاریخی و فرهنگی ، تقسیمات کشوری شهرستان مورد نظر می باشد که در این جا ما با بررسی و معرفی این عوامل به یک شناخت اجمالی در مورد شهرستان اسفراین می رسیم .

1 –  بررسی موقعیت و محدوده جغرافیایی شهرستان در استان

اسفراین یکی از شهرستان های استان خراسان شمالی ، در دامنه جنوبی کوه های آلاداغ و شاه جهان واقع شده و از شمال به شهرستان های بجنورد و شیروان ، از جنوب به شهرستان سبزوار ، از شرق به شهرستان های قوچان و سبزوار و از غرب به شهرستان بجنورد محدود است .

این شهرستان بین 56 درجه و 57 دقیقه طول شرقی و 36 درجه و 40 دقیقه تا 37 درجه و 17 دقیقه عرض شمالی واقع شده و وسعت آن 5259 کیلومتر مربع است.

مرکز شهرستان شهر اسفراین در 57 درجه و 30 دقیقه طول و 37 درجه و 4 دقیقه عرض بر سر راه سبزوار ، بجنورد قرار گرفته و ارتفاع آن از سطح دریا 1260 متر می باشد .

فاصله این شهر تا مشهد از طریق بجنورد 354 کیلومتر و از طریق محور سبزوار 342 کیلومتر است .

اسفراین در فاصله 118 کیلومتری شمال سبزوار ، 63 کیلومتری جنوب بجنورد قرار دارد . دشتهای اسفراین شامل دشت اسفراین در جنوب آلاداغ و دشت صفی آباد در جنوب شهرستان و دامنه های شمالی ارتفاعات هر ده گسترده شده است .

این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار

می‌گیرد.

تعداد صفحات :23


دانلود با لینک مستقیم


روستای دهنه اجاق
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد