ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله گزارش کارورزی رشته کامپیوتر

اختصاصی از ژیکو دانلود مقاله گزارش کارورزی رشته کامپیوتر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

 

 

 

 

مقدمه
در این گزارش کار درباره فعالیتهای انجام شده در 240ساعت دوره کارورزی و آنچه آموختم صحبت می کنم.
من در آموزش و پرورش شهرستان اسفراین بیشتر با نحوه کار در شبکه آموزش دیدم و البته گاهی اوقات بعد از ساعات کاری در آموزش و پرورش به کافی نت دوستم که به تازگی افتتاح شده بود میرفتم تا در کارها به او و دوستش ( که مدرک هر دو آنها معماری بود ) کمک کنم .
که در آنجا نیز نکات جالب و مهمی درباره شبکه آموختم که جا دارد در اینجا از لطف آنها تشکر کنم .
مطالبی مشاهده می‌نمایید در این دو مکان که گفتم آموختم امیدوارم که مورد توجه واقع شود .
با تشکر
مرتضی گلپرور

 

 

 


نصب و راه اندازی سیستم بر روی شبکه و کار در شبکه :
نصب سیستم فرآیند در یک کامپیوتر اصلی در منطقه ( به نام FILESERVER ) اتصال کامپیوتر‌های دیگر توسط کابل و کارتهای شبکه محلی ( LAN ) در یک شبکه این امکان را می‌دهد که کاربران مختلف ( اعم از مسئول کامپیوتر ، مقاطع ، آمار و.... )بتوانند بطور مشترک ضمن انجام تغییرات حوزه وظایف خود ، از آ؛خرین اطلاعات نیز استفاده نماید . اگر چه درسیستم امکان ارتباط کامپیوتر‌های مختلف دیسک و بدون نیاز به امکانات شبکه بصورت غیر لحظه ای ( BATCH ) وجود دارد ولی نصب و استفاده از امکانات شبکه خصوصاً در مناطق بزرگ ، امکان استفاده بهتر و ساده تر از سیستم را میسر می‌سازد .

 

چگونگی اجرا:
در سیستم عامل NOVEL ( ویرایش 3 یا 4 ) در شبکه به همراه ایستگاههای مورد نیاز قبلاً نصب شده باشد .
توسط دستورات سیستم عامل NOVEL یک فابل BATCH ( مثلاً با نام BAT NET ) بسازید که که بتوان با اجرای آن و اعلام ID-USER و PASSWORD تعیین شده ، به شبکه LOGIN نمود .
با کد SUPERVISOR به شبکه LOGIN نمایید .
توسط دیسکت نصب سیستم فرآیند ( INSTALL ) دیسکتهای مختلف سیستم را در پارتیشن مربوط به FILESERVER و انتخاب گزینه گزینه نصب در حالت FILESERVER نصب نمایید.
پس از آغاز بکار مجدد سیستم ، به شبکه LOGIN نمائید .
دیسکت INSTALL سیستم فرآیند را در یدسکت خوان قرار دهید و این مرتبه گزینه نصب در حالت WORKSTATION را انتخاب نمائید. و همان پارتیشن‌های انتخاب شده در بند 4 را عیناًتکرار نمائید . و اجزه دهید کاربر 91 ( مسئول کامپیوتر ) نصب گردد .
آخرین ذخیره اطلاعات را بازیابی نمائید .
فهرسیت از کاربرانی که قرار است در شبکه کار کنند تهیه کرده و به هر کدام یک کد دو رقمی ( به جزء 91 ) و نیز یک رمز( که فقط شخص استفاده کننده بداند ) تعیین نمائید .
در بخشهای مختلف مثل آمار جدول پرسنل و ابلاغ وارد شوید و کد‌های کاربران مختلف را با اختیاراتی که داشته باشند تعریف نمائید .
بعنوان مثال پیشنهاد می‌شود کد کاربر 10 برای مقطع ابتدائی ، 20 برای مقطع راهنمائی ، 30 برای مقطع متوسطه ، 40 برای پرورشی ، 60 برای آمار ، 70 برای سایر ( اپراتورهای واحد کامپیوتر ، مدیران ، ... )انتخاب نمائید . بدیهی است اگر مثلاً در مقطع ابتدائی ممکن است در مواقعی دو کاربر مختلف در یک زمان با سیستم کار نمایند . کد‌های 10 و 11 را به آنها اختصاص می‌دهید به طوری که هیچگاه توسط یک کد کاربر از دو ایستگاه مختلف با سیستم کار نشود .
نحوه طراحی و اصلاح گزارش:
با انتخاب یکی از دستورات “ جدید” یا “ اصلاح ” از طریق خط عمل ، ضفحه نمایش زیر ظاهر می‌گردد .

 


کاربر می‌تواند قالب بندی گزارش را تعریف یا گزارش بخصوصی را که قبلاٌ ایجاد شده اصلاح نماید . صفحه نمایش از سه قسمت مشخصات گزارش ، ساختمان گزارش ، شرایط انتخاب تشکیل گردیده است . فشردن F5 باعث انتخاب هر قسمت می‌شود .

 

شبکه کامپیوتری چیست ؟
اساسا یک شبکه کامپیوتری شامل دو یا بیش از دو کامپیوتر وابزارهای جانبی مثل چاپگرها، اسکنرها ومانند اینها هستند که بطور مستقیم بمنظور استفاده مشترک از سخت افزار ونرم افزار، منابع اطلاعاتی ابزارهای متصل ایجاده شده است توجه داشته باشید که به تمامی تجهیزات سخت افزاری ونرم افزاری موجود در شبکه منبع1(Source) گویند.
در این تشریک مساعی با توجه به نوع پیکربندی کامپیوتر ، هر کامپیوتر کاربر می تواند در آن واحد منابع خود را اعم از ابزارها وداده‌ها با کامپیوترهای دیگر همزمان بهره ببرد.
" دلایل استفاده از شبکه را می توان موارد ذیل عنوان کرد2" :

 

1- استفاده مشترک از منابع
استفاده مشترک از یک منبع اطلاعاتی یا امکانات جانبی رایانه ، بدون توجه به محل جغرافیایی هریک از منابع را استفاده از منابع مشترک گویند.

 

2- کاهش هزینه :
متمرکز نمودن منابع واستفاده مشترک از آنها وپرهیز از پخش آنها در واحدهای مختلف واستفاده اختصاصی هر کاربر در یک سازمان کاهش هزینه را در پی خواهد داشت .

 

3- قابلیت اطمینان :
این ویژگی در شبکه‌ها بوجود سرویس دهنده‌های پشتیبان در شبکه اشاره می کند ، یعنی به این معنا که می توان از منابع گوناگون اطلاعاتی وسیستم‌ها در شبکه نسخه‌های دوم وپشتیبان تهیه کرد ودر صورت عدم دسترسی به یک از منابع اطلاعاتی در شبکه " بعلت از کارافتادن سیستم " از نسخه‌های پشتیبان استفاده کرد. پشتیبان از سرویس دهنده‌ها در شبکه کارآیی،، فعالیت وآمادگی دایمی سیستم را افزایش می دهد.

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله   30 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله گزارش کارورزی رشته کامپیوتر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد