ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نگاهی اقتصادی به جریان موسیقی راک

اختصاصی از ژیکو نگاهی اقتصادی به جریان موسیقی راک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

نگاهی اقتصادی به جریان موسیقی راک


نگاهی اقتصادی به جریان موسیقی راک

موسقی را ک امسال50 ساله شد. نوآوری «چاک بری» (Chuck Berry) که به تولید موسقی «راک اند رول» (Rock’ n Roll) انجامید و توسط «بیل هالی» (Bill Haley) یا «الویس پریسلی» (Elvis Presley) در آمریکا عموملیت پیدا کرد. با ظهور گروه های انگلیسی بخصوص «بیتلز» (Bealles) عالم گیر شد. در آن زمان، این نوع موسیقی کماکان در حوزه ی موسیقی عامه پسند (pop) قرار می گرفت و همانند اغلب هم خانوده های خود، موسیقی ای مفرح، جذاب ولی کم عمق (از نظر محتوا) و به عبارتی روزمره و با تاریخ مصرف کوتاه (فارغ از استثناها) محسوب می شد.

اما پیشینه راک به سبک و سیاق امروزی به ده ی 60 میلادی باز می گردد. حوادث مختف سیاسی در جهان و تحولات بزرگ اجتماعی طی سال های ده ی 60 و 70، از جمله افزایش جنگ افروزی در نقاط مختلف جهان (بخصوص کامبوج و ویتنام)، تقابل بلوک شرق و غرب، تشدید جنگ سرد، حضور عناصر به ظاهر مزاحم برای دموکراسی در غرب (مثل کوبا و برخی از ممالک دیگرآمریکای جنوبی)، بحران جنگ اتمی، افزایش شدید بیکاری در اروپا بخصوص در انگلستانف رویارویی اعراب و اسرائیل، مسئله فلسطین و ... همه و همه، دنیا را چالشی بزرگ روبه رو کرد که موجب نگرانی جوامع از آینده جهان، شیوع یاس و ناامیدی و البته تحرکات صلح طلبانه مردم شد.

رویدادهایی چون برگزاری «ووداستات» (Woodstock)، رواج مذهب بودا، مطرح شدن پدیده هایی مثل «هری کریشنا» (Hari Drishna)، «ماهاریشی» (Maharishi) و ... در غرب، علاقه مندی چهره های شاخص موسیقی جهان به فرهنگ شرق (مثل سفر بیتلز به هند، ملاقات «یهودا منوهین» (Yehuda Menuhin) با « راوی شانکار» (Ravi Shankar) و ...، شیوع مصرف مواد مخدر در میان جوانان و در نهایت ظهور شاخه های جدیدی در موسیقی «Rock Psychedelic»، «Concept Rock»، «Progressive Rock»، «Acid Rock»و .. را نمی توان بی تاثیر از اوضاع جهان داسنت و آن را تصادفی تلقی کرد. راک به تدریج به پدیده ای تبدیل شد که از یک طرف صدای اعتراض و نگرانی جهانیان را از اوضاع موجود بیان می کرد و از طرفی دیگر وسیله ای بود برای دور شدن از آن و سیر در دنیایی موهومی و غیر واقعی (ولی زیبا یا حتی ایده آل).

جریان موسیقی راک، در ابتدا بر اساس قانونی نانوشته به موضوعی مقبوح در جامعه تبدیل شدو بالطبع محمل مناسبی برای ظهور نیز پیدا نکردو خیلی زود به پستوها، کلوپ های کوچک و محافل خصوصی تبعید شد (یا به اصطلاح رایج، مبدل به موسیقی زیرزمینی شد). اما استقبال روز افزون جوانان از این نوع موسیقی و هم ذات پنداری های شنوندگان با محتوای موسیقی راک، کم کم موجب شد که هیچ...

 

این مقاله به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 12  صفحه   آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا بازکنید .


دانلود با لینک مستقیم


نگاهی اقتصادی به جریان موسیقی راک
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد