ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود درس پژوهی ریاضی پایه سوم ابتدایی خواندن ساعت

اختصاصی از ژیکو دانلود درس پژوهی ریاضی پایه سوم ابتدایی خواندن ساعت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود درس پژوهی ریاضی پایه سوم ابتدایی خواندن ساعت


دانلود درس پژوهی ریاضی پایه سوم ابتدایی خواندن ساعت

دانلود درس پژوهی ریاضی پایه سوم ابتدایی خواندن ساعت کامل و آماده بافرمت ورد قابل ویرایش تعدادصفحات 26

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

  هدف کلی :

آشنایی فراگیران با دانش آموزان با خواندن  ساعت  اهداف جزئی :  1-  آشنایی دانش آموزان با نحوه ی عمل کردن ئر هنگام خواندن ساعت  2-  آشنایی دانش آمزان با چگونگی خواندن عقربه های ساعت شمار  3- آشنایی دانش آموزان با چکونگی خواندن عقربه های دقیقه و ثانیه شمار  4- آ شنایی دانش آموزان با تغییر کردن ساعت در بعداز ظهر  هدفهای رفتاری :  1- نحوه خواندن ساعت را برای دوستانش توضیح دهد  (دانشی )  2- عقربه های ساعت شمار و ثانیه شمار رااز یکدیگر تفکیک  کند . (دانشی )  3- مثالی از ساعت مطرح کند و بتواند آن را بخواند . (مهارتی )  4- بتواند ساعت را به زبان ریاضی بنویسد . (مهارتی )  5- علاقه زیادی به خواندن ساعت  پیدا کند . (نگرشی )  6- مراحل کار خواندن ساعت را دنبال  کند . (نگرشی )   مدل کلاس : شکل Uو یا سنتی . تشکیل  گرو ههای 3تا4  نفری  وسایل مورد نیاز :  چند ساعت دیواری –ساعت های مقوایی . و کتاب درسی .  ایجاد انگیزه :  معلم در حالی که ساعت در دست دارد وارد کلاس می شود و ساعت رابه دیوار نصب می کند و سپس  سوالاتی را در مورد ساعت و کاربرد آن در زندگی  روزمره از دانش آموزان می پرسد .  ارزشیابی ورودی :  - برای این درس دانستن ترتیب اعداد به ترتیب نام بردن یا نوشتن آنها کفایت می کند  - اعداد  1  راتا 24 را بنویسید .  - اعداد  1 تا 16  را 5ت 5 تا بنویسید.   - اعداد 1 تا 60 را 15 تا 15 تا بنویسید .  ارایه ی درس :  مرحله اول : آموزگار قاعده گویی می کند  قاعده اول : در ساعت که همه شماتا به حال آن را دیده اید  3 عقربه وجود دارد .  1 –عقربه ی ساعت شما ر یعنی عقربه ای که اندازه آناز همه عقربه ها ی دیگر کوچکتر است .  2 –عقربه ی دقیقه شما ر که اندازه آن بزرگتر از عقربه یساعت شمار است .  3- آخرین عقربه که ثانیه شمار نام دارد ئ باریک ترین آنها است .  معلم در این مرحله دانش آموزان را با عقربه های ساعت آشنا می کند وبه وسیله نشان دادن عقربه های مختلف دانش آموزان را به درس علاقمند می سازد و همچنین به آنها می گوید که فعلا با عقربه های ثانیه شمار کاری نداریم و در سال های بعد بیشتر با آنها آشنا می شویم .  قاعده دوم : عقربه ی ساعت شمار از عدد 1 یعنی ساعت 1 تا عدد 24 یعنی ساعت 24 را نشان  می دهد . همان طور که مادر طول یک شبانه روز 24ساعت داریم .  قاعده سوم : هنگامی که ساعت از 12 ظهر می گذرد و روی شماره 1 قرار می گیرد ساعت 13 یعنی همان 1 بعدازظهر است و ما از این به بعد به ساعت 1 بعداز ظهر می گوییم ساعت 13.  قاعده چهارم : عقربه های دقیقه شمار و ثانیه شمار از 1 تا 60 را نشان می دهد یعنی دقیقه ها و ثانیه های ما به 60قسمت مساوی تقسیم می شود .  قاعده پنجم : ربع ساعت یعنی 15 دقیقه و نیم ساعت یعنی 30 دقیقه  مرحله دوم : ارایهء مثال و شواهد از طرف آموزگار  آموزگار تصویری از یک ساعت را نشان می دهد و سوالاتی می پرسد و سپس خودش به کمک دانش آموزان به آنها پاسخ می دهد .  1. روی ساعت مقوایی ساعت 12:15 را نشان داده و به بچه ها الآن ساعت ما عدد چند را نشان می دهد ؟ آموزگار نحوه درست خواندن ساعت را آموزش  می دهد  2-  در این جا برای نشان دادن ساعت ها بعداظهر 12 ظهر مثالی می زند : ساعت 17:40را روی ساعت نشان داده و بچه ها  می گوید این ساعت چون بعد ازظهر  را نشان می دهد پس از 12 عبور کرده است باید این طور نوشته شود (یعنی همان پنج وچهل دقیقه ) .  3-در این مرحله معلم به معرفی ربع ساعت و نیم ساعت برای بچه ها می پردازد  .مثلا ساعت 10:15 را مثال می زند و طرز خواندن را به بچه ها می گوید  مرحله سوم : ارایه شواهد از طرف دانش آموز.  به هر دانش آموزیک ساعت مقوایی می دهیم تا به صورت انفرادی مثال وشواهد ارائه دهند سپس مثال و نمونه های بیان شده در تیم مطرح و بررسی شود  و مناسب ترین مثال ها در ارتباط با درس را انتخاب و به کلاس ارائه دهند .  ارزشیابی  پایانی :  معلم ساعات مختلفی را مطرح می کند و آن ها را روی ساعت نشان می دهد و دانش آموزان آن را می نویسند و می خوانند  ساعت های زیر به زبان ریاضی بنویسید و بخوانید.  الف : دوازده و چهل وپنج دقیقه                                                 ب: سه و چهل و پنج دقیقه بعد از ظهر  ج: شش و پنجاه و پنج دقیقه                                                          د : دو و بیست دقیقه بعد از ظهر  جمع بندی و نتیجه گیری :  معلم که از خواندن و نوشتن ساعت به وسیله دانش آموزان اطمینان پیدا کرد درس را جمع بندی کرده و اشکالات  دانش آموزان را برطرف می کند . البته در این روش اشکالات دانش آموزان  در مرحله سوم ارایه ی درس به کل برطرف می شود.  تعیین تکلیف :  ساعت های طول روز که اعضای خانواده به سه کار می روند را بنویسید و بخوانید .  ساعت ها و پخش برنامه تلویزیون ( اخبار –کارتون ---) را بنویسید و بخوانید 

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو  )
زمان بندی نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :


دانلود با لینک مستقیم


دانلود درس پژوهی ریاضی پایه سوم ابتدایی خواندن ساعت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد