ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه رشته عمران بررسی نیروهای داخلی چند مولفه ای ناشی از زلزله به کمک روش طیفی

اختصاصی از ژیکو پایان نامه رشته عمران بررسی نیروهای داخلی چند مولفه ای ناشی از زلزله به کمک روش طیفی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه رشته عمران بررسی نیروهای داخلی چند مولفه ای ناشی از زلزله به کمک روش طیفی


پایان نامه رشته  عمران بررسی نیروهای داخلی چند مولفه ای ناشی از زلزله به کمک روش طیفی

خلاصه پایان نامه:

 با پیشرفت روزافزون دانش بشری و همچنین رشد علوم مهندسی، از اوایل قرن بیستم، مهندسان سازه هم فهمیدند که بایستی به دنبال یافتن روشهای صحیحتر و قویتری جهت تحلیل طراحی سازه های ساخت دست بشر باشند. وقوع پدیده طبیعی و مخرب زمین لرزه، کم کم مهندسان را متوجه ساخت که یک سازه تنها تحت تاثیر بارهای استاتیکی و ثقلی قرار ندارند و بارهای دینامیکی ناشی از پدیده ای مانند زلزله که درهر لحظه تغییر مقدار و جهت می دهد بسیار ویرانگر و مرگبارند.به همین دلیل از حدود یک قرن پیش در نقاط مختلف دنیا و توسط افراد مختلف کوششهای بسیاری جهت پیداکردن روشهایی برای برآورد نیروهای وارد بر سازه حاصل از زلزله شده است.
ابتدا روش ساده ای به نام روش استاتیکی معادل شکل گرفت ولی به دلیل اشکالات و محدودیتهایی که داشت از جمله اینکه برای ساختمانهای بلند و نامنظم قابل استفاده نبود رفته رفته جای خود را به روش دینامیکی که روشهای بسیار بهتری هستند داد. روشهای دینامیکی به دو گروه تاریخچه زمانی و طیفی تقسیم می شوند. از مشخصه های روش دینامیکی تاریخچه زمانی ارائه نتایج دلخواه اعم از تغییر مکانها و نیروها در لحظه های زمانی مختلف می باشد. این روش به دلیل وقت گیر بودن و حجم محاسباتی زیاد، مشکل بوده و جزء موارد خاص(سازه های مهم) از آن استفاده نمی شود. ولی در روش طیفی به جای تعیین تمام تاریخچه پاسخها فقط پاسخهای حداکثر تعیین می شود. درحقیقت در روش طیفی حداکثر در هر مورد محاسبه شده و سپس به کمک روش ترکیب مودها ، این پاسخها با هم ترکیب میشوند تا پاسخ حداکثر کل به دست آید.بحث اصلی و اشکال برانگیز اینجاست که روش طیفی برای رسیدن به تقریب هرچه بهتر به مقادیر واقعی پاسخها از طریق ترکیب پاسخ مودها، ناگریز از حذف علامتهای نیروهای داخلی است و از همین جا ایراد روش طیفی آغاز می شود.
دراین مجموعه سعی شده است تا با بررسی اعضا دارای نیروهای داخلی چند مؤلفه ای(ستونها) در سازه های مختلف که تحت تاثیر بارهای دینامیکی حاصل از زلزله ال سنترو قرار گرفته اند، نتایج روشهای مختلف تحلیل دینامیکی را درمورد آنها مورد مقایسه قرار دهیم.

 


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه رشته عمران بررسی نیروهای داخلی چند مولفه ای ناشی از زلزله به کمک روش طیفی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد