ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد اختلال واج شناختی

اختصاصی از ژیکو تحقیق در مورد اختلال واج شناختی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد اختلال واج شناختی


تحقیق در مورد اختلال واج شناختی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* 

 

فرمت فایل word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:9

 

فهرست مطالب

اختلال واج شناختی

کندی تفکر

در برخی اختلالات تکلمی

 

انسداد یا فقه

مکرر گوئی مرضی :

 

تکرار یادر جازدن

واژه سازی

ویژگی های تشخیصی

 مشخصه اصلی اختلال واج شناختی ناتوانی در تلفظ اصوات گفتاری مورد انتظار متناسب با سن و زبان محلی فرد است ، مشکلات زبان دریافتی و بیانی بر پیشرفت تحصیلی یا شغلی و یا ارتباط اجتماعی فرد به طور قابل ملاحظه ای تأثیر می گذارند .

این اختلال ممکن است شامل اشتباههایی در تولید و کاربرد ، بیان یا سازمان دادن به اصوات مانند جانشین کردن یکصوت به جای صوت دیگر ( مانند ک به جای ت )  یا حذف اصوات ( مانند صامتهای آخر واژه ) باشد که تنها به این مواد محدود نمی شود .مشکلاتی که در تولید اصوات گوشی وجود دارند بر پیشرفت تحصیلی یا شغلی و یا ارتباط اجتماعی فرد تأثیر می گذارند .

اختلال واج شناختی شامل اشتباهات تولید آوایی ( یعنی تولید گفتار )  است که در آن ناتوانی در ایجاد اصوات گفتاری صحیح و مشکلات آوایی در شکلهای شناختی آن دیده می شود که شامل نارسایی در طبقه بندی اصوات گفتاره از نظر زبان شناختی است .

دست کم 3 درصد کودکان پیش دبستانی دارای اختلال واج شناختی  با منشأ ناشناخته  یا مشکوک هستند ممکن است آغاز گفتار با تأخیر همراه باشد . برخی از انواع اختلال واج شناختی شامل خطاهای ناجور ، دشواری در توالی صداهای مربوط به گفتار و تحریف صدادار را گاهی « کنش پریشی گفتار مربوط به رشد » می نامند .

امکان دارد انواع خفیفتر این اختلال تا ورود کودک به کودکستان یا پیش دبستانی شناسایی نشود .کودکانی که به دلیل محرومیت محیطی به مشکلات گفتاری دچار می شوند امکان دارد پس از بهبود شرایط محیطی پیشرفت سریعی را نشان دهند .

 

لکنت زبان

مشخصه اصلی آن اختلال در سیالی عادی و الگوی زمانی گفتار است که با سن فرد تناسب ندارد در این اختلال ممکن است به صورت اصوات زاید واژه های گسیخته ( مکث در وسط یک واژه ) وقفه با صدا و بی صدا ، اطناب و دازگویی کلام وتکرار واژه های تک هیجانی باثر لکنت زبان در بزرگسالان ممکن است محدودیت انتخاب شغل و پیشرفت را موجب شود این اختلال در سیالی گفتار بر پیشرفت تحصیلی یا شغلی و یا ارتباطات اجتماعی تأثیر می گذارد .

 

محدودیتهای یادگیری در کودکان مبتلا به اختلالهای تکلمی :

لازمه یادگیری هوش است این بچه ها نارسایی ها در هوش دارند که موجب می شود ی


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد اختلال واج شناختی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد