ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله اینورتر (دور متغیر ) 21 ص

اختصاصی از ژیکو دانلود مقاله اینورتر (دور متغیر ) 21 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 21

 

درایو دور متغیر یا کنترل VSD برای موتورهای القایی

با افزایش کاربرد موتورهای القایی در صنعت بحث کنترل این موتورها اهمیت ویژه های پیدا کرده است. درایو الکتریی در موتورهای الکتریکی عبارت است سیستمی که سرعت و گشتاور یک موتور الکتریکی را کنترل می‌کند.درایو VFD یک سیستم برای کنترل کردن سرعت چرخش یک موتور AC با کنترل کردن فرکانس تغذیه اعمال شده به موتور الکتریکی است.

 

 VFD به نامهای AFD (درایو فرکانس قابل تنظیم) یا VSD (درایو سرعت متغیر) نیز خوانده می‌شود. همچنین به مدارهای اینورتری که دارای فرکانس و ولتاژ خروجی قابل تغییر باشند درایو الکتریکی گفته می‌شود. این درایو بر این اصل عمل می‌کند که سرعت سنکرون یک موتور AC به فرکانس تغذیه آن موتور AC بستگی دارد و همچنین بر اساس رابطه زیر به تعداد قطبهای آن موتور.

در این رابطه RPM تعداد دور بر دقیقه، f فرکانس منبع تغذیه و p تعداد قطبهای موتور است. عملکرد موتورهای سنکرون طبق رابطه فوق است و در موتورهای القایی سرعت رتور کمی کمتر از این سرعت سنکرون است. به طور مثال در یک موتور 60 هرتز با تعداد قطب 4، دور سنکرون برابر 1800، RPM است. برای یک موتور القایی تحت بار کامل این سرعت حدود RPM1750 است (اختلاف به دلیل وجود لغزش در موتور است)

شرحی بر سیستم VFD: موتورهای استفاده شده در سیتم VFD معمولاً سه فاز هستند. شکل زیر بلوکی از این سیستم را نشان داده است. سیستم کنترل کننده فرکانس به وسیله اپراتور فرمان گرفته و توان AC را به یک توان AC با فرکانس متغیر تبدیل می‌کند.

 معمولاً سیستم کنترل کننده فرکانس به صورت شکل زیر است.

 

در این حالت ابتدا سیگنال AC به DC تبدیل شده و سپس دوباره توسط اینورتر به AC تبدیل می‌شود. ولتاژ اعمال شده طبق مشخصه موتور به این موتور الکتریکی باید دارای رابطه زیر باشد که n عدد ثابتی است.  n=v/f

 مثلاً یک موتور با مشخصه عملکرد 460 ولت و فرکانس 60 هرتز چنانچه فرکانسش به 30 هرتز تغییر کرد می بایست ولتاژش نیز به 230 ولت کاهش یابد تا ضریب n ثابت بماند. برای کنترل این فرآیند از مدولاسیون معروف PWM به صورت شکل زیر استفاده می‌شود.

 

همانطور که مشخص است با تغییر فرکانس پالسهای PWM میزان ولتاژ موثر شکل موج نیز تغییر خواهد کرد.

 عملکرد واسط اپراتور در سیستم VFD: اپراتور به وسیله یک صفحه کلید و یک صفحه نمایش (LCD) بر کارکرد موتور کنترل دارد. این کنترلرها معمولاً عبارتند از: 1- استارت و استاپ موتور الکتریکی

 2- بر عکس کردن جهت چرخش موتور

 3- سوئیچ کردن بین حالت دستی یا حالت اتوماتیک کنترل دور موتور

 (چنانچه عمل کنترل قرار باشد از طریق کامپیوتر انجام شود نیاز به یکی از پروتکل های ارتباط سریال داریم) شروع کار موتور به این صورت است که ابتدا به موتور یک ولتاژ همراه با فرکانس پائین (مثلاً 2 هرتز) داده می‌شود تا از شوکهای اولیه وارده به موتور در هنگام استارت جلوگیری شود. چنانچه موتور به این صورت استارت نشود در ابتدای کار جریان کشیده شده تا 3 برابر مقدار نامی افزایش می یابد. یک سیستم VFD با روش استارت درست می تواند 150% گشتاور شروع را تنها با کشیدن 150% جریان ایجاد کند. بعد از مرحله استارت، فرکانس و ولتاژ توسط اپراتور یا کامپیوتر جهت افزایش سرعت موتور زیاد می‌شود.

 بنابراین باهم به پاسخ چند سوال توجه می کنیم:

اینورتر چیست؟

- اینورتریا درایو AC به دستگاهی گفته می شود که به کمک آن می توان سرعت یک موتور AC سه فاز را کنترل کرد بدون آنکه قدرت و گشتاور موتور کاهش یابد. اینورترها در ظرفیتهای مختلف ساخته می شوند مثلاً برای یک موتور با توان 20 اسب بخار باید از اینورتر 20 HP استفاده کرد.

انواع اینورتر از نظر ورودی کدامند؟

- از نظر ورودی اینورترها به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم می گردند. البته خروجی همه آنها سه فاز است. برای اینورترهای با توان بالای 3 اسب فقط از ورودی سه فاز استفاده می گردد.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله اینورتر (دور متغیر ) 21 ص

مقاله درباره گذر بین مد پیوسته و ناپیوسته

اختصاصی از ژیکو مقاله درباره گذر بین مد پیوسته و ناپیوسته دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 28

 

گذر بین مد پیوسته و ناپیوسته

در شکل ( 5-4) (الف ) و (ب ) ، خطوط پرنشاندهنده جریان های اولیه و ثانویه در مد ناپیوسته است . جریان اولیه از مقدار صفر به شکل مثلثی شروع به زیاد شدن می کند تا سطح Ip (نقطه B ) در پایان دوره روشنای ترانزیستور (شکل 5-4 الف ) .

در لبه خاموش شدن سویچ جریان اولیه که به IP1 رسیده است به ثانیویه منتقل می شود (نقطه H ) که تازمانیکه سردات دار ثانیویه مثبت است در طی خاموش بودن سویچ جریان ثانویه که با نسبت بطور خطی نزول می کند که Ls اندرکتانس ثانیویه است و برابر .

این جریان در نقطه I به صفر می رسد . یک زمان مرده Tdt قبل از شروع دوره روشنایی بعدی در نقطه F بوجود می آید . همه انرژی ذخیره شده در اولیه اکنون قبل تز شروع سویچ در دوره بعد ( ثانویه منتقل شده است ) .مقدار متوسط یا DC جریان خروجی برابر متوسط مثلث GHT ضرب در دیوتی سایکل Toff/t است . حال برای باقی ماندن حالت ناپیوسته ، بایستی یک زمان مرده Tdt (شکل b 5-4 ) بین صفر شدن جریان ثانویه و شروع به افزایش یافتن جریان اولیه در روشن شدن سویچ وجود داشته باشد .

اگر توان پیشتری در خروجی مورد نیاز باشد ( با کاهش Ro ) ، طبق رابطه زیر Too بایستی افزایش یابد تا ولتاژ خروجی ثابت بماند.

 

با افزایش Ton ( در Vdc ثابت ) ، شیب جریان اولیه ثابت می ماند و پیک جریان همانطور که در شکل (الف 5-4) نشان داده شده است از مقدار B به d می رسد مقدار پیک جریان ثانویه (= ) در شکل (5-4 ب ) از H به k فزایش می یابد و در زمان دیرتری شروع می شود ( از G به J ) .

برای ثابت ماندن ولتاژ خروجی بوسیله حلقه کنترل ، شیب ثانویها ثابت می ماند و نقطه ای که جریان ثانویه می شود به زمان روشن شدن بعدی نزدیکتر می شود که نتیجتا باعث کاهش زمان Tdt می شود و اگر Tdt به صفر برسد به نقطه پایان مد ناپیوسته می رسیم . همچنین با کاهش VIN و توان ثابت خروجی ،Ton بایستی افزایش یابد و در نتیجه Tdt کاهش می یابد .

توجه شود تا زمانیکه مدار در مد ناپیوسته کار می کند و یک زمان مرده Tdt وجود دارد زیاد شدن زمان روشنایی سویچ ، افزایش وسعت جریان مثلثی اولیه را بدنبال دارد و نیز سطح جریان ثانویه از GHI به JKL تغییر می کند.

از آنجایی که جریان DC خروجی ، متوسط جریان مثلثی ثانویه ضرب در ویوتی سایکل می باشد آنگاه با افزایش زمان روشن ، جریان ثانویه بیشتری برای بار در دسترس خواهد بود . وقتی که زنان مرده از بین رفت ، هرگونه افزایشی در جریان بار به افزایش زمان Ton و کاهش Toff نیاز دارد تا اینکه انتهای جریان ثانویه نتواند بیشتر به راست کشیده شود جریان ثانویه از نقطه عقبتر J و نقطه بالاتر K ، شروع می شود (شکل 5-4) ب .

سپس در نقطه شروع بعدی زمان روشن سویج (F در شکل (5-4) الف ) یا L در شکل (5-4) ب ) همچنان جریان یا انرژی مشابه از ثانویه به خارج منتقل می شود.

اکنون لبه شروع جریان اولیه یک برش خواهد داشت . حلقه فیربک می کوشد برای تامین کردن جریان مورد نیاز روشنایی را به بعد از J طول بدهد .

حال با پایان یافتن زمان خاموش ، جریان ثانوی در انتهای این زمان مقدار غیرصفر خواهد دانست و از اینجا می توان گفت که پرش جریان در آغاز مرحله بعد بیشتر می شود .

سرانجام بعد از سیکلهای سویچینگ فراوان ، پرش ابتدای لبه جریان اولیه و نیز مقدار پایانی جریان ثانویه در شکل ( 5-4) به اندازه کافی بالاخواهد رفت از آنجاکه ناحیه xyzw مقداری بزرگتر از آنکه جریان خروجی را تامین کند شده است . حال حلقه کنترل شروع به کاهش زمان Ton می کند تا جریان ذوزنقه ای شکل اولیه از M تا P و جریان ذوزنقه ای ثانویه از T تا W طول بکشد (شکل های 5-4 الف و 5-4 ب ) .

در اینجا سطح شکل موج ولتاژ اولیه ترانسفور و هنگامیکه ترانزیستور روشن است برابر با سطح شکل موج ولتاژ در زمان خاموش ترانزیستور است .

این امر شرطی است که طبق آن هسته تراس در پایان یک سیکل کامل سوپرچینگ به نقطه ابتدایی روی حلقه هسیترزیس مربوطه Reset شود . یا به بیان دیگر این شرط حاکی از ‌آن است که مقدار متوسط یا DC ولتاژ روی اولیه برابرصفر است البته بافرض این که مقاومت Dc اولیه صفر می باشد که در این صورت امکان وجود یک ولتاژ DC روی مقاومت صفر وجود ندارد .

حال در مد پیوسته ، افزایش جریان بار بوسیله افزایش ابتدایی زمان Ton تامین می شود .( از MP به MS در شکل ( ج 5-4) که این کار باعث کاهش زمان خاموشی از Tw به Xw (شکل 5-4 د ) . که انتهای بالس جریان ثانویه نمی تواند بیشتر به راست حرکت کند چرا که زمان مرده ای نداریم . اگر چه ؟؟ جریان ثانویه مقداری افزایش یافته (از نقطه U به Y ) ناحیه از دست رفته در کاهش زمان toff (T تا X ) بیشتر از ناحیه ای است که شیب UV به YZ در شکل 5-4 (د) تغییر می یابد .

بنابراین در مد پیوسته ، یک افزایش ناگهانی در جریان DC خروجی ، درابتدا باعث کاهش در عرضی و افزایش کوچکی در ارتفاع جریان ذوزنقه ای ثانویه می شود . بعد از چند سیکل سویچینگ متوسط ارتفاع شکل موج بالا می رود و پهنای آن به نقطه ای که سطح ناحیه ولتاژ روشنایی برابر با سطح ناحیه ولتاژ خاموشی روی اولیه باشد کاهش می یابد .

به علاوه ولتاژ DC خروجی متناسب با سطح جریان ذوذنقه ای ثانویه می باشد .

حلقه نیربک تمایل به ثابت نگه داشتن ولتاژ در برابر افزایش جریان خروجی دارد . در ابتدا کاهش محسوسی در ولتاژ خروجی ایجاد می شود و سپس بعد از چند سیکل سویچینگ ، آن را بوسیله بالا بردن دامنه جریان ذوزنقه ای ثانویه تصحیح می کند .


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره گذر بین مد پیوسته و ناپیوسته

دانلود پاورپوینت کاربینی پارس خودرو

اختصاصی از ژیکو دانلود پاورپوینت کاربینی پارس خودرو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

نوع فایل:  ppt _ pptx ( پاورپوینت )

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید : 

 

تعداد اسلاید : 36 صفحه

1 بسم الله الرحمن الرحیمموضوع تحقیق: کاربینی شرکت پارس خودرو  سهام داران شرکت پارس خودرو 85 درصد سهام این شرکت مربوط به شرکت سایپا، 5/1 درصد مربوط به شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا، و بقیه(5/13 درصد) مربوط به دیگران است.   2 معرفی شرکت شرکت جیپ در سال 1335 به شماره ثبت 5272 تأسیس گردید و عمدتاً در رابطه با واردات و فروش اتومبیلهای جیـپ ویلیـز و قطعـات یـدکـی آن فعـالیت داشت.
این شرکت در سال 1338 کارخانه خود را در جاده مخصوص کرج (محل کنونی شرشرکت جیپ در سال 1335 به شماره ثبت 5272 تأسیس گردید و عمدتاً در رابطه با واردات و فروش اتومبیلهای جیـپ ویلیـز و قطعـات یـدکـی آن فعـالیت داشت.
این شرکت در سال 1338 کارخانه خود را در جاده مخصوص کرج (محل کنونی شرکت) احداث و مونتاژ انواع اتومبیلهای جیپ را در ایران آغاز نمود.
بدنبال احداث سالن های پرس و ساخت قطعات و توسعه عملیات در سال 1345، تولید اتومبیل های آریا و شاهین (رامبلر)، به محصولات قبلی اضافه گردید.
در تاریخ 4/2/1352 شرکت "موتور جک (سهامی خاص)" به شماره ثبت 16832 تأسیس و کلیه دارائیها و تعهدات شرکت جیـپ بـه وی منتقـل و متعـاقـب آن در تـاریخ 8/2/1352 بر طبق مصوبه مجمع عمومی فوق العاده به "شرکت جنرال موتورز ایران (سهامی خاص)" و در سال 1359 نام شرکت به خودروسازی ایران و سپس در همان سال به پارس خودرو تغییر یافت.
شرکت پارس خودرو براساس صورتجلسه مجمع فوق العاده مورخ 26/1/71 و به استناد ماده 278 قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت، از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و اساسنامه جدید شرکت مشتمل بر 80 ماده و 15 تبصره مورد تصویب قرار گرفت.سال 1378، در پی عرضه سهام شرکت در بازار بورس توسط سازمان گسترش صنایع و نوسازی ایران، شرکت سایپا 51 درصد از سهام شرکت را خریداری نموده و با این اتفاق این شرکت از شمول شرکتهای دولتی خارج گردیده و تحت پوشش گروه سایپا قرار گرفت.
در سال 82، سهام سازمان تأمین اجتماعی نیز توسط شرکت سایپا خریداری گردیده، شرکت تحت پوشش گروه سایپا قرار گرفت 3 سهام داران شرکت پارس خودرو 85 درصد سهام این شرکت مربوط به شرکت سایپا، 5/1 درصد مربوط به شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا، و بقیه(5/13 درصد) مربوط به دیگران است.
4 اهداف استراتژیک شرکت -تنوع در تولیدات و خدمات ـ افزایش سهم شرکت در بازار ـ دستیابی به تراز ارزی ـ پیشرو در کاهش قیمت تمام شده و تولید خودرو های اقتصادی ـ متمرکز شدن به موضوع ارتقاء کیفیت 5 محصولات محصولات تولیدی شرکت در حال حاضر شامل: 1-گروه نیسان در برگیرنده، نیسان تینا ،نیسان قشقایی, نیسان ماکسیما، نیسان رونیز و نیسان وانت پیکاپ بعنوان محصولات گروه نیسان.
2-خودرو 7 نفره سرانزا با پلتفرم نیسان و برند پارس خودرو 3-خودرو رنو مگان و تندر 90 بعنوان محصولات گروه رنو 6 چارت سازمانی 7 مدیر عامل مدیران شرکت ها معاونین نمایندگان مدیر مدیران حقوقی مشاورین حقوقی نمایندگان متصدی امور دفتری شرح وظایف هیات مدیره   یک سیستم موفق و موثر حاکمیت شرکتی، برای اعضای هیات مدیره و مدیران، چارچوبی را فراهم می‌آورد که نسبت به وظایف خود آگاه باشند و به آنها احترام گذارند.
در این بین وظایف اعضای هیات مدیره به قرار زیر است • یک شرکت تحت هدایت و رهبری اع

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  ................... توجه فرمایید !

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه جهت کمک به سیستم آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان میباشد .

 



 « پرداخت آنلاین »


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت کاربینی پارس خودرو

مقاله درباره کنترل موتور های DC

اختصاصی از ژیکو مقاله درباره کنترل موتور های DC دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 19

 

فهرست

مقدمه

فصل اول : کنترل موتور های DC

موتور DC

راه اندازی

ترمز الکتریکی

3-1. ترمز ژنراتوری

3-2. ترمز دینامیکی یا رئوستایی

3-3. ترمز با اعمال ولتاژ معکوس

کنترل سرعت موتور های DC

4-1. کنترل ولتاژ آرمچیر

4-2. کنترل شار میدان

4-3. کنترل مقاومت آرمچیر

کنترل توسط یکسو کننده های قابل کنترل

کنترل توسط برشگر

فصل دوم : کنترل موتور های القا یی

موتور القایی

راه اندازی

ترمز الکتریکی

3-1. ترمز ژنراتوری

3-2. ترمز با معکوس کردن تغذیه

3-3. ترمز دینامیکی یا رئوستایی

کنترل سرعت موتورهای القایی

4-1. کنترل با منبع ولتاژ متغیر فرکانس ثابت

4-2. کنترل با منبع ولتاژ متغیر فرکانس متغیر

4-3. کنترل مقاومت روتور

4-4. کنترل از روش تزریق ولتاژ در مدار روتور

کنترل توسط کنترل کننده های ولتاژ AC

کنترل توسط کنترل فرکانس

6-1. اینورتر منبع ولتاژ

6-2. اینورتر منبع جریان

6-3. سیکلو کنورتر

انواع مبدلها

مورتورهایی که عموماً در محرکه های سرعت متغیر بکار می روند موتورهای القایی ، dc و سنکرون هستند . برای کنترل موتورهای القایی ، یک منبع ac با فرکانس ثابت و ولتاژ متغیر یا یک منبع ac با ولتاژ یا جریان متغیر و فرکانس متغیرلازم است. موتورهای سنکرون به یک منبع فرکانس متغیر با ولتاژ یا جریان متغیر نیاز دارند برای کنترل موتورهای dc یک منبع ولتاژ dc متغیرلازم است . منبع ولتاژ dc متغیر برای کنترل موتورهای القایی و سنکرون نیز بکار می رود.

در حالت ایده آل مطلوب آن است که برای یک سرعت تنظیم شده ،سرعت موتور با تغییر گشتاور بار از بی باری تا بار کامل ثابت بماند. در عمل سرعت با افزایشی در گشتاور بار افت می کند. تنظیم سرعت بصورت زیر تعریف می شود.

سرعت بار کامل – سرعت بی باری

= تنظیم سرعت

سرعت بار کامل

مبدل نیمه هادی قدرت

معمولاً مشخصه طبیعی سرعت – گشتاور یک موتور با تمام نیازهای بار منطبق نیست . بنابراین یک مبدل نیمه هادی قدرت بین منبع و موتور قرار میگیرد تا مشخه های مورد نیاز بار تامین شود . مبدل نیمه هادی قدرت (مبدل) انتقال قدرت از منبع به موتور را به نحوی تنظیم می کند که مشخصه های سرعت – جریان و سرعت – گشتاور با نیازهای بار سازگار باشد. فرمانهای کنترلی مبدل در یک واحد کنترل ساخته می شود که در سطوح ولتاژ و قدرت خیلی پایین کار می کند . واحد کنترلی شامل مدارهای مجتمع خطی و دیجیتالی و ترانزیستورها می باشد . سیگنال فرمان که نقطه کار محرکه را تنظیم می کند یکی از ورودیهای واحد کنترل را تشکیل می دهد به دو دلیل واحد کنترلی از مدار قدرت جداسازی الکتریکی می شود : اولاً در صورت عملکرد ناصحیح مبدل ممکن است منجر به اتصال ولتاژ مدار قدرت به واحد کنترل شود این امر می تواند باعث آسیب واحد کنترل شود و سلامت فردی که با مبدل کار می کند به خطر بیفتد. ثانیاً :مبدلها مقدار زیادی هارمونیک تولید می کنند و درصورت عدم ایزولاسیون هارمونیکها می توانند وارد واحد کنترلی شوند ودر کار آن اختلال ایجاد کنند.

ترمز الکتریکی و لزوم آن

در ترمز الکتریکی موتور بصورت یک ژنراتور کار می کند وگشتاوری با علامت منفی تولید می کند . ترمز الکتریکی به دلایل زیر ممکن است لازم باشد:

1- اگر یک موتور در حال چرخش از منبع جدا شود تنها گشتاور مقابله کننده با چرخش آن گشتاور بار ( . ) خواهد بود . پس از آنکه انرژی جنبشی ذخیره شده در اینرسی آن بطور کامل از بین رفت خواهد ایستاد. در حالتی که گشتاور بار کوچک است یا اینرسی موتور - بار بزرگ است ،مدت زمان ایست کامل بایستی کاهش یابد که اینکار با اعمال گشتاور مخالف اضافی بوسیله ترمز الکتریکی انجام میشود.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره کنترل موتور های DC

دانلود فایل پاورپوینت پاورپوینت درس20 مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی وزیران کاردان، شهرهای آباد..

اختصاصی از ژیکو دانلود فایل پاورپوینت پاورپوینت درس20 مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی وزیران کاردان، شهرهای آباد.. دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود فایل پاورپوینت پاورپوینت درس20 مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی وزیران کاردان، شهرهای آباد..


دانلود فایل پاورپوینت پاورپوینت درس20 مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی وزیران کاردان، شهرهای آباد..

دانلود پاورپوینت پاورپوینت درس20 مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی وزیران کاردان، شهرهای آباد

فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 16

 

 

 

 

ورود ترکان به ایران

ترکان مردمی بودند که در نواحی شمال شرقی ایران زندگی می کردند. آن ها زندگی قبیله ای داشتند و کاراصل یشان، دامداری بود. با گسترش دین اسلام تا منطقه ی ماوراءالنّهر، ترکان مسلمان شدند و برخی از قبایل ترک به تدریج در داخل ایران رفت و آمد کردند. برخی از ترکان با استفاده از استعدادها و توانایی های خود به دربارپادشاهان نفوذ کردند و به مقامات مهمّی چون فرماندهی سپاه رسیدند.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فایل پاورپوینت پاورپوینت درس20 مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی وزیران کاردان، شهرهای آباد..