ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درمورد تصفیه خانه الیگودرز

اختصاصی از ژیکو تحقیق درمورد تصفیه خانه الیگودرز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 12

 

تصفیه خانه الیگودرز از قسمتهای مختلف تشکیل شده:

1- مخازن 2- واحد زلال ساز 3- واحد فیلتراسیون

4- واحد شیمیایی 5- واحد کلرزنی 6- آزمایشگاه

7- واحد پمپاژ

مخازن:

آب ورودی در این مرحله در مخازن آب خام یک بار کلرزنی می شود که به آن کلرزنی اولیه می گویند. بعد از مدتی که در مخزن آب خام(مدت 30 ثانیه) آب ماند و بعد از ته نشینی مواد سنگین(مثل سنگ) وارد واحد زلال ساز می شود.

واحد زلال ساز:

واحد زلال ساز از 3 قسمت تشکیل شده:

1- حوضچه اختلاط(اختلاط سریع یا فلاش میکسر)

2- حوضچه انعقاد(منعقد کننده ها یا فولاد کولاتو)

3- حوضچه ته نشین

در مواقع بارندگی که آب کدورت دارد، مواد شیمیایی به فلاش میکسر یا اختلاط سریع تزریق شده و با آب مخلوط می شود و گل و لای موجود در آب را به خود جذب نموده و در حوضچه های ته نشینی مواد معلق ته نشین شده و آب تصفیه شده از ویناژها وارد واحد فیلتراسیون شده و مواد ته نشین شده به بستر یا ریکابری توسط لوله درین هدایت می شود.

شرح حوضچه اختلاط:

برای حذف مواد معلق کلوئیدی در آب و همچنین برای مخلوط کردن مواد مورد نیاز از این حوضچه استفاده می شود زمان اختلاط در این حوضچه ها 5 تا 30 ثانیه می باشد که بستگی به نوع طراحی دارد. این حوضچه ها به صورت مربع مستطیل اجرا می شوند اختلاط به 2 صورت انجام می گیرد یکی به وسیله ی پروانه های گردنده که سرعت آنها 80 تا 100 دور در دقیقه است دوم به صورت مخلوط کردن مواد در طول سیری که آب از رودخانه به تصفیه خانه می رسد.

شرح حوضچه انعقاد(منعقد کننده ها):

مواد منعقد کننده وارد این قسمت جهت ته نشین می شوند آب از مرکز دایره تا شعاع 25 متر وارد می شود زمان ماند در این مرحله حدودا 4 ساعت می باشد باید تلاش کنیم کدورت آب را در این مرحله به زیر 50% برسانیم، شیباکف حوضچه 10% است که به وسیله ی پارو لجن ها را به مرکز دایره هدایت می کنیم در هر 4 ساعت 4 دقیقه شیرها باز می شوند و به صورت اتوماتیک آب را وارد بستر لجن می کنیم. در بستر لجن یک زمان ماندی می ماند و جهت تصفیه مجدد به بستر آب خام منتقل می کنیم.

آب از دو منبع تامین می شود، یکی چاه ها و یکی چاه ها، یکی سراب کمندونه. در حال حاضر از چاه ها استفاده نمی شود. بعد از اینکه آب 28 کیلومتر مسیر را با دبی 360 لیتر در ثانیه طی کرد وارد مخزن 2000(مخزن آب خاص می شود. در این قسمت پیش کلرزنی را انجام می دهیم. طوری تزریق می کنیم که میکرو ارگانیزمها بی حس شود چون به لاشه های آن جهت ته نشینی و اضافه کردن مواد منعقد کننده در قسمتهای واحد زلال ساز احتیاج داریم و سپس پیش کلرزنی را انجام دادیم و آب را هدایت می کنیم به فلاش میکسرها. در این قسمت کلروفریک 40 درصد خریداری می کنیم و آن را به 15 درصد تبدیل می کنیم. آهک صنعتی را خریداری کرده با آب رقیق کرده و به 10 درصد تبدیل می کنیم و بعد به وسیله آزمایشگاه جارتست مقدار دز تزریقی مشخص می شود سپس آن را در آب در حدود 100 دور در دقیقه بهم می زنیم و زمان ماند در این قسمت 16 ثانیه می باشد. سپس آب را وارد قسمت منعقد کننده می کنیم که زمان ماند در این قسمت 5/0 ساعت می باشد. سپس در این قسمت لخته زنی تشکیل می شود به طوری که لخته ها کاملا مشخص شده. سپس آب به سمت حوضچه های ته نشینی(حوضچه دایره ای شکل) هدایت می شود. زمان ماند لازم برای بالا آمدن آب از وسط حوضچه دایره ایی شکل به تعرریز 5/0 الی 4 ساعت می باشد. لخته های تشکیل شده در این قسمت ته نشین شده. همانطور که گفتیم شیب کف حوضچه انعقاد 10 درصد است که به وسیله پارو لجن ها را به مرکز دایره هدایت می کنیم. سپس در هر 4 ساعت 4 دقیقه شیرها باز می شوند و به صورت اتوماتیک آب را در بستر لجن ها وارد می کند که چنانچه لازم باشد آب را برای تصفیه مجدد به بستر آب خام منتقل کرده و چنانچه لازم نباشد آب را به رودخانه یا فضای سبز هدایت می کنیم. همانطور که قبلا اشاره شد کدورت آب باید ریو 50 باشد، سپس آب را به قسمت فیلترها هدایت می کنیم.

واحد فیلتراسیون:

این واحد از 6 فیلتر شنی از نوع تند تشکیل شده که آب ورودی بین این 6 فیلتر تشکیل شده که در این قسمت cm107 سیلیس ریختیم. در این قسمت یک سری اسلب داریم که در داخل هر یک از این اسلبها، 14 اسلب داریم. بعد از گذشتن از این فیلترها کلرزنی ثانویه صورت میگیرد و آب به مخزن آب تصفیه می شود. باید سعی کنیم که در این قسمت کدورت را به زیر ntu5 برسانیم(چون تا Ntu5 مطلوب است و تا Ntu25 مجاز است).


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد تصفیه خانه الیگودرز
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد